تاریخ انتشار : جمعه 22 بهمن 1395 - 0:30
کد خبر : 13037

نامه سرگشاده دکتر بهراد ذاکری به شهردار رشت

نامه سرگشاده دکتر بهراد ذاکری به شهردار رشت

دکتر بهراد ذاکری:نامه سرگشاده مدیرمسوؤل خبر آزاد به شهردار رشت جناب آقای دکتر ثابت قدم شهردار محترم رشت سلام اینجانب به عنوان صاحب امتیاز و مدیرمسوول پایگاه خبری تحلیلی خبر آزاد و از جایگاه یک شهروند عادی این نامه را خطاب به حضرتعالی می نویسم. همانطور که مستحضرید رویه خبرآزاد در دوران شهرداری شما حمایت

دکتر بهراد ذاکری:نامه سرگشاده مدیرمسوؤل خبر آزاد به شهردار رشت

جناب آقای دکتر ثابت قدم شهردار محترم رشت
سلام
اینجانب به عنوان صاحب امتیاز و مدیرمسوول پایگاه خبری تحلیلی خبر آزاد و از جایگاه یک شهروند عادی این نامه را خطاب به حضرتعالی می نویسم.
همانطور که مستحضرید رویه خبرآزاد در دوران شهرداری شما حمایت مدلل و دلسوزانه از جنابعالی به عنوان شهردار رشت بوده است.
مسلما علیرغم انتقادهایی که در رویه مدیریت جنابعالی در این مدت داشته ایم به علت اعتقاد به ثبات مدیریت از یک سو و سبقه علمی،جوانی و در عین حال توان حضرتعالی در بحث اجرایی که همچنان به آن معتقدیم این حمایت ها تا کنون استمرار داشته و امیدواریم که ادامه یابد.
به جد معتقدیم به علت عدم عملکرد صحیح کلیت شورا و سنگ اندازی های هر روزه همراه با مشکلاتی از قبیل رکود اقتصادی و در امتداد آن رکود بازار مسکن( که متاسفانه یکی از بزرگترین گلوگاه های کسب درامد شهرداری و تحقق بودجه است )با مشکلات فراوانی روبرو بوده اید.
انتقادات جدی قابل تامل در برخی بخش ها از جمله عدم رفع ابهامات در پروژه پیاده راه و تعجیل در راه اندازی بی آرتی در مسیری که هنوز کارشناسان اجماعی بر آن ندارند نیز مواردی پراهمیت است.اما با این اوصاف برآیند نگاه و عملکرد جناب عالی موید تحرکاتی ست که توانسته است سطح مطالبات و توقعات از مدیریت شهری در رشت را از سطح سنتی قبلی به سطح یک کلانشهر ارتقا دهد. اگر چه در این مسیر با موانع بسیاری رو به رو شده اید و احتمالا خواهید شد.
اما به نظر میرسد دو مقوله این روزها مورد توجه قرار نگرفته است:
۱-همانطور که میدانید همدلی و رفاقت حرف اول را در افزایش راندمان یک مجموعه دارد.اما به نظر می رسد این روزها شهرداری رشت از کاهش شدید این همدلی به شدت آسیب پذیر گردیده است.علی رغم اعتقاد به جوانگرایی، عدم استفاده از نیروهای با تجربه در شهرداری رشت و قرار گرفتنشان در حاشیه سبب شده تا شاهد ضعف مدیریتی در مجموعه مناطق و سازمان های شهرداری رشت باشیم.
هرچند که انتصابات و جابجاهایی فراوان که بخشی از انها با فشار برخی از اعضا و در جهت امتیازگیری در فرآیند استیضاح (به عنوان تنها برایند عملکردی شورا خصوصا در دو سال آخر) از دیگر دلایل عدم موفقیت در زیرمجموعه مدیران بوده است که در تعارض آشکار با اصل ثبات مدیریت قرار دارد
۲-عدم اولویت بندی برنامه ها از دیگر معضلاتی است که این روزها به چشم می خورد.از جمله آخرین موردی که می تواند در این باره مورد استناد قرار گیرد برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی در روزهای اخیر با هزینه بالا بوده که به نظر میرسد بیشتر به محلی برای تبلیغ برخی اعضای فعلی برای انتخابات پیش روی شورای شهر بدل شده است.
مسلما نیک میدانید که شعار انقلاب ما پرهیز از تجمل گرایی و اعتدال اجتماعی بوده جایی که زندگی بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبری نشانه شاخص آن است.
حال این هزینه بالا در شرایطی که شهرداری از مشکلات فراوانی رنج میبرد و عدم پرداخت به موقع حقوق پرسنل سوای از بدل شدن به بهانه ای برای تخریب مدیریت شهری سبب دلسردی،یأس و کاهش انگیزه در نیروهای خصوصا طبقه خدماتی و کارگری شهرداریست،با چه توجیهی صورت گرفته است؟
دوست عزیز وگرانقدرم،جناب آقای شهردار:
به خوبی مستحضرید که این نقدهای جدی نه برای تخریب جنابعالی بلکه در راستای ارتقای راندمان عملکردی شما صورت می گیرد.
شما به عنوان نماینده یک نسل که با وجود کسب دانش و تجربه همواره از جایگاه های مدیریتی دور بوده اند در این مسند قرار گرفته اید.وظیفه شما پاسخگویی به این نسل و به تبع ان تمامی رشتوندانی ست که دلشان برای این شهر می تپد.
امیدوارم حتی در صورت عدم پاسخ به این نامه در خلوتتان به این موارد بیندیشید،چرا که این موارد سبب گردیده مجموعه مدیریتی شما با معضلات جدی روبرو گردد.
برای جنابعالی در این مسئولیت و جایگاه اجتماعی
دشوار آرزوی موفقیت دارم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.