تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اسفند 1402 - 12:54
کد خبر : 125763

اعلام رای کمیسیون شهرسازی در موضوع مجتمع ۱۶۰ واحدی مسکن مهر

اعلام رای کمیسیون شهرسازی در موضوع مجتمع ۱۶۰ واحدی مسکن مهر
هیجدهمین جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر رشت به ریاست مسعود عباس‌نژاد و با حضور اعضای کمیسیون و مدیران و مسئولان بخشهای حقوقی، ماده ۱۰۰، ۷۷، املاک و حقوقی شهرداری و سرهنگ عباس نژاد، مشاور عالی کمیسیون تشکیل شد.

جارستان: هیجدهمین جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر رشت به ریاست مسعود عباس‌نژاد و با حضور اعضای کمیسیون و مدیران و مسئولان بخشهای حقوقی، ماده ۱۰۰، ۷۷، املاک و حقوقی شهرداری و سرهنگ عباس نژاد، مشاور عالی کمیسیون تشکیل شد.

 

جلسه با قرائت دستور جلسه توسط دبیر کمیسیون، سید علی میرشهیدی آغاز و لوایح بررسی و مورد بحث و بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت.

 

لایحه برگزاری مناقصه جهت فروش مجتمع ۱۶۰ واحدی مسکن مهر

 

شرح لایحه آنکه این مجتمع ۱۶۰ واحدی که بدنبال مسامحه در نگهبانی، تمامی ملزومات و تجهیزات آن تخریب و یا مورد سرقت قرار گرفته، هم اکنون طبق برآوردهای کارشناسان، بازغی هر متر مربع ۱۲/۵ میلیون به صورت نقد و در شرایط تقسیط ۱۳ میلیون تومان ارزش گذاری گردید.

 

در این جلسه مطرح شد رای کمیسیون عمران در این لایحه تکمیل و تجهیز و ایجاد ارزش افزوده برای واحدها و سپس مزایده گذاری بوده است.

 

عباس نژاد در این موضوع پس از گفتگو با حاضران رای کمیسیون را تجهیز و تکمیل مجدد واحدها توسط شخص ثالث و توافق با واگذاری یک تا یک و نیم واحد از واحدهای همین مجتمع بعنوان هزینه بازسازی و تجهیز به شخص مورد نظر اعلام کرد.

 

در ادامه رییس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: ثبت این دستور که درآمد حاصل از فروش این مجتمع منحصرأ باید در پروژه های طرح میثاق هزینه گردد در لایحه تصریح شود.

 

لایحه تقسیط عوارض ملک واقع در منطقه یک شهرداری بلوار اصفهان

 

در این لایحه عنوان شد عوارض صدور پروانه، ملک حدود ۱۰۰۰ متری واقع در بلوار اصفهان منطقه یک شهری رشت متعلق به احدی از شهروندان ۱۶ میلیارد تومان اعلام میگردد و مالک درخواست اقساط ۳۶ ماهه با پیش پرداخت ۲۰ درصدی نموده است. رای کمیسیون پس از ارایه توضیحات کارشناسان شهرداری؛ موافقت با پرداخت ۲۰ درصد و اقساط ۲۴ ماهه بود.

 

لایحه ملک واقع در منطقه ۲ دانشسرا

 

در این لایحه اعلام شد ملک مورد نظر دارای رای دیوان عدالت اداری مبنی بر صدور پروانه ساخت میباشد و از آنجا که ملک در مسیر تعریض قرار گرفته، برابر طرح تفضیلی نمی‌توان پروانه ساخت برای آن صادر نمود.

قدردان، مدیر املاک شهرداری توضیح داد: قیمت کارشناسی ملک ۹ میلیارد و ۸۵۶ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان برآورد شده و طبق توافقی که با وراث انجام گرفت مقرر شد شهرداری به ازای مبلغ زمین، خدمات غیرنقدی ارائه داده و به شکل تهاتر ملک را تملک نماید. در نهایت لایحه مذکور لایحه مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

 

پرداخت حق‌الجلسه اعضا و دبیران کمیسیون های قانونی شورای اسلامی

 

در این لایحه مطرح شد بر اساس اصلاحیه بخشنامه سازمان شهرداری های کشور و به دنبال آن برابر مکاتبه استانداری، حق الجلسه اعضای شورای اسلامی در کمیسیون ها برای هر ساعت برابر با یک چهلم میزان حقوق و مزایای شهردار تعیین میگردد و این رقم برای دبیران جلسات برابر با یک دوم حق الجلسه اعضاست و پرداختها مبالغ پس از پیشنهاد شهرداری و تصویب شورا قابل پرداخت است.

 

در این لایحه خاطرنشان شد برخی لوایح ارسالی طی یک جلسه تعیین تکلیف نمیشوند و صدور رای در آنها منوط به بررسی بیشتر و یا بازدیدهای میدانی است.

رای کمیسیون شهرسازی و معماری در این لایحه موافقت با ضوابط قید شده در ابلاغیه اعلام گردید.

 

در پایان این جلسه سرهنگ عباس نژاد مشاور کمیسیون ضمن ارائه گزارش مبسوطی از وضعیت اتوبوسهای معطل مانده در تعمیرگاههای شهرداری که بالغ بر ۷۵ دستگاه هستند گفت: رها کردن این تعداد اتوبوس سبب تخریب روزافزون و به سرقت رفتن قطعات آن میشود و این یک ضرری بزرگ به ناوگان اتوبوسرانی است.

سرهنگ عباس نڗاد با ذکر اینکه شهرداری مکانیک و باطری ساز و صافکار و آهنگر ندارد، برون سپاری تعمیر اتوبوسها را الزامی دانست و گفت: همانگونه که در گذشته نیز پس از بررسی های میدانی به سمع و نظر اعضای محترم شورا رساندم، اتوبوسرانی رشت نیازمند ساماندهی و مدیریت عاجل و دلسوزانه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.