تاریخ انتشار : دوشنبه 23 بهمن 1402 - 18:29
کد خبر : 124955

بزرگ ترین مرکز تخصصی آموزشی آتش‌نشانی شمال کشور در رشت افتتاح شد

بزرگ ترین مرکز تخصصی آموزشی آتش‌نشانی شمال کشور در رشت افتتاح شد
بزرگ ترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش نشانی شمال کشور با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در رشت افتتاح شد.

جارستان: بزرگ ترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش نشانی شمال کشور با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در رشت افتتاح شد.

 

به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، بزرگ ترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش نشانی شمال کشور امروز ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورا و اعضای شورای اسلامی شهر، محمدعلی ویشکائی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان و رحیم شوقی شهردار رشت افتتاح شد.

 

شهردار رشت در آیین افتتاح بزرگ ترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش نشانی شمال کشور با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به تمام فجرآفرینان و ملت ایران به ویژه مردم شهر رشت اظهار کرد: با فعالیت مرکز مذکور در رشت، فعالیت های آموزشی امداد و نجات در فضای معلق (برج عملیاتی صعود و فرود)، اطفاء حریق پمپ بنزین و تانکر سوخت، اطفاء حریق گاز شهری، کارگاه امداد و نجات در فضای محدود، کارگاه آشنایی با مواد شیمیایی خطرناک و کارگاه حمل مصدوم راه اندازی می شود.

 

رحیم شوقی، برگزاری کارگاه های تخصصی را همواره دغدغه آتش نشانان و دیگر افرادی که در محیط های خطرناک و پر خطر کار می کنند عنوان کرد و افزود: کمبود مکانی مستقل برای مانورهای تخصصی همیشه احساس می شد.

 

وی، بخش قابل توجهی از هزینه های مربوط به احداث بزرگ ترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش نشانی شمال کشور را با استفاده از توان تخصصی آتش نشانان و سازمان آتش نشانی رشت ذکر کرد و گفت: برای راه اندازی پروژه مذکور از محوطه و طبقه فوقانی ایستگاه ۱۳ آتش نشانی بهره گرفته شده است.

 

شهردار رشت با بیان اینکه اگر مرکز مذکور در فضای دیگری خارج از مکان ایستگاه ۱۳ آتش نشانی با مشخصات و مختصات کنونی احداث و به بهره برداری می رسید باید اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال صرف می شد، تصریح کرد: اکنون بزرگ ترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش نشانی شمال کشور با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال احداث، تجهیز و راه اندازی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.