تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1402 - 9:05
کد خبر : 123140

بازگشت کمیک به دهه شصت؛

چرا در شبکه باران و سریال جایزه پوشش همه زنان چادر است!؟

چرا در شبکه باران و سریال جایزه پوشش همه زنان چادر است!؟
نوعی بازگشت به دهه شصت در شبکه باران رقم خورده که گویی کسی بدون چادر و یا روسری بلند جایی در این تلویزیون ندارد و تنها پوشش متعارف همین است.

جارستان: گروه اجتماعی| سریال جایزه شش با نقش آفرینی عضو شورای شهر رشت از شبکه باران در حال پخش است. سریالی با موضوع انتخاباتی که همراه با خود کمی تبلیغات فرزندآوری و فرش نیز دارد!

به واقع کارگردان جایزه شش فصل این سریال را همین‌گونه پیش می‌برد و هیچ پیشرفتی در کار دیده نشده است. هرچه بیشتر می گذرد محدودیت‌ها بیشتر و همان نیمچه طنز گیلکی داستان هم کمتر می‌شود.

از آن گذشته نکته عجیب این است که  تقریبا تمام شخصیت‌های زن این سریال به اصطلاح طنز به جزء کارمندان سیاهی لشگر فرش فروشی چادری هستند. این دیگر حتما سیاست عجیب شبکه باران است. این که چادر پوششش رسمی و قابل احترام زنان ما است شکی در آن نیست، ولی مگر همه لباس همه مردم است. از سوی دیگر مگر در سریال طنز هم شخصیت‌ها چادری می‌شدند؟

 

نوعی بازگشت به دهه شصت در شبکه باران رقم خورده که گویی کسی بدون چادر و یا روسری بلند جایی در این تلویزیون ندارد و تنها پوشش متعارف همین است. حتی ورزشکاران و هنرمندان مهمان نیز در ویژه برنامه شب گذشته شبکه باران همه با پوشش چادر بودند. آیا این تلویزیون دیگر اهمیتی به همه مخاطبان نمی‌دهد؟ این سیاستی بود که صداوسیما در دهه شصت داشت و نه حالا! حتی خود شبکه باران هم هیچگاه چنین سیاستی نداشت. چه اتفاقی رقم خورده که صداوسیمای گیلان هیچ توجهی به مخاطب خود ندارد و حتی نمی‌داند در شهر چه خبر است. کنداکتور تلویزیون برای چه کسانی پر و برای آن هزینه می‌شود؟ تلویزیون یک رسانه عمومی است و جامعه هدفش عامه مردم است و نه یک رسانه انحصاری که گویی رضایت عده دیگر برای آن مهم‌تر است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.