تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 23:54
کد خبر : 120274

دوئل وزیر جوان دولت روحانی و وزیر اقتصاد دولت رئیسی؛

آذری‌ جهرمی: مگر تخصص وزارت اقتصاد، سیاست خارجی است؟

آذری‌ جهرمی: مگر تخصص وزارت اقتصاد، سیاست خارجی است؟

پایگاه خبری تحلیلی جارستان /چند روز پیش بود که محمد جواد آذری جهرمی، وزیر جوان دولت حسن روحانی در واکنش به ادعای مقام  دولتی که گفته بود رئیسی در حال پرداخت بدهی های دولت روحانی است. با استناد به تصویر گزارش رسمی وزارت اقتصاد، دولت ابراهیم رئیسی ثابت کرد میزان بدهی دولت از سال ۱۴۰۰

پایگاه خبری تحلیلی جارستان /چند روز پیش بود که محمد جواد آذری جهرمی، وزیر جوان دولت حسن روحانی در واکنش به ادعای مقام  دولتی که گفته بود رئیسی در حال پرداخت بدهی های دولت روحانی است. با استناد به تصویر گزارش رسمی وزارت اقتصاد، دولت ابراهیم رئیسی ثابت کرد میزان بدهی دولت از سال ۱۴۰۰ نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم یافته است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به ادعای «آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت قبل درباره افزایش بدهی‌های دولت با وجود دریافت دلارهای آزاد شده، تاکید کرد:

انتظار می‌رود دولتمردان سابق که آرایش انتخاباتی به خود گرفته‌اند، حداقل در حیطه تخصصی خود اظهار نظر کنند، اما با این حال لازم به یادآوری است که تحلیل بدهی آنگونه که وزیر ارتباطات سابق انجام داده درست نیست و برای تحلیل میزان بدهی‌ها فاکتورهای مختلفی باید در کنار هم تحلیل شود.

و اما محمدجواد آذری ‌جهرمی، در واکنش به جواب وزارت اقتصاد  در کانال تلگرامی خود «وقایع» نوشت:

 

وزارت اقتصاد در جوابیه‌ای به این پست منتشر شده در کانال اینجانب، به شدت به سیاست خارجی در دولت قبل تاخته و سپس به جای توضیح در مورد پرسش‌های بنده، توصیه کرده است در حوزه تخصصی خود اظهارنظر کنم.

 

برادران بزرگوار و متخصصم!

مگر تخصص وزارت اقتصاد، سیاست خارجی است که در متن بیانیه‌تان به آن پرداخته‌اید؟ مگر رسانه‌های رسمی دولتتان به آقای دکتر همتی (به عنوان یک اقتصاددان) که پرسش‌هایی در مورد عملکردتان طرح می‌کنند؛ جز با توهین پاسخ می‌دهند؟ مگر اساساً رئیس‌جمهور محترم دانش اقتصادی دارند که مرتباً در خصوص عملکرد اقتصادی دولت قبل نقد می‌کنند؟ مگر آقای دکتر نوبخت شما را دعوت به مناظره نکرد و بی‌پاسخ ماند؟!

نمودار مورد اشاره در پست فوق، استخراجی از آمار خودِ وزارت اقتصاد دولت سیزدهم است. لطفا به جای پرداختن و پررنگ‌ کردن این مسائل حاشیه‌ای، با تخصص خود به این سؤالات پاسخ دهید:

چرا علی‌رغم ادعاهای مکرر دولتمردان، بدهی دولت سیزدهم در دو سال اخیر، افزایش قابل توجهی یافته است؟ چرا با ادعای فروش نفت بیشتر، سفره مردم کوچک‌تر شده است؟ ۶ میلیارد دلار آزاد شده از فروش نفت در دولت دکتر روحانی، چگونه در دولت سیزدهم هزینه خواهد شد؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.