تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مرداد 1395 - 13:11
کد خبر : 1199

جلوگیری از فروش سیگار به نوجوانان

جلوگیری از فروش سیگار به نوجوانان

جارستان/ رئیس مرکز سلامت محیط و کار گفت: یکی از اهداف ساماندهی مواد دخانی جلوگیری از فروش سیگار به نوجوانان است. رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در جلسه ساماندهی عرضه و فروش محصولات دخانی در سطح خرده فروشی خاطر نشان کرد: فروش سیگار به طور نخ فروشی و سهل الوصول بودن آن

جارستان/ رئیس مرکز سلامت محیط و کار گفت: یکی از اهداف ساماندهی مواد دخانی جلوگیری از فروش سیگار به نوجوانان است.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در جلسه ساماندهی عرضه و فروش محصولات دخانی در سطح خرده فروشی خاطر نشان کرد: فروش سیگار به طور نخ فروشی و سهل الوصول بودن آن در اکثر مراکز و مراکز غیر مجاز لطمه بزرگی به سلامت جامعه وارد می کند و باید بیش از گذشته تمامی ارگانها به طور جدی از جمله شهرداری و اداراه اماکن وارد عمل شوند.

صادق نیت با بیان اینکه یکی از اهداف ساماندهی مواد دخانی جلوگیری از فروش سیگار به نوجوانان می باشد، گفت: بسیاری از نوجوانانی که گرایش به استفاده از سیگار دارند در کمتر از یک دقیقه می توانند از طریق یک دکه روزنامه فروشی به سیگار دسترسی داشته باشند در صورتی که برای خرید یک غذای سالم باید زمان قابل توجهی را صرف نمایند.

وی گفت: لازم است شهرداری ها مطابق قوانین موجود و با استفاده از ظرفیت های خود، در اجرای مصوبات ستاد کشوری کنترل دخانیات و بخشنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت، در زمینه محدود نمودن فروش مواد دخانی در دکه های مطبوعاتی تلاش بیشتری نمایند.

محدود شدن فروش و عرضه مواد دخانی

براساس این گزارش، معاون مرکز اموراصناف و بازرگانان نیز گفت: تاکنون ۵۰ درصد واحدهای صنفی زیر مجموعه اتحادیه خواربارفروشان، سوپرمارکت داران و سقط فروشان، پروانه فروش مواد دخانی دریافت کردند.

سید قاسم گل گواهی با بیان اینکه مرکز امور اصناف با توجه به تکالیف مشخص شده از سوی دبیرخانه ستاد کنترل دخانیات وزارت بهداشت، دستورالعمل هایی تنظیم کرده است و در حال فعالیت است، گفت: محدود کردن فروش و عرضه مواد دخانی از سیاست های اجرایی دبیرخانه ستاد کنترل دخانیات می باشد و طبق مکانیزم تعریف شده این روند در حال انجام شدن است.

گل گواهی ادامه داد: تا کنون ۵۰ درصد واحدهای صنفی زیر مجموعه اتحادیه خواربارفروشان، سوپرمارکت داران و سقط فروشان، پروانه فروش مواد دخانی دریافت کردند و بازرسان تا اجرایی شدن کامل آن، به فعالیتهای خود ادامه می دهند.

وی افزود: ملاک برخورد بازرسان بهداشت محیط، ارائه پروانه خرده فروشی محصولات دخانی است و با واحد صنفی بدون پروانه برخورد قانونی صورت می گیرد.

در این جلسه نماینده شهرداری تهران نیز ضمن ارائه اقدامات انجام شده در راستای اجرایی کردن مصوبه شورای شهر با عنوان “تهران شهر بدون دخانیات” و راه اندازی پارک های بدون دخانیات اذعان داشت: هم اکنون طبق توافقات صورت گرفته در صورت فروش مواد دخانی توسط دکه های مطبوعاتی، قراردادشان تمدید نمی شود.

گفتنی است، جلسه ساماندهی عرضه و فروش محصولات دخانی در سطح خرده فروشی با حضور رئیس مرکز سلامت محیط و کار، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات، معاونین بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی، معاون مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران، رئیس اتحادیه های خواربارفروشان، سوپر مارکت داران و سقط فروشان و نماینده شهرداری تهران در محل وزارت بهداشت برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.