تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 تیر 1402 - 13:10
کد خبر : 119124

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان:

۳۰ مسیر خوراک در استان تعریف شده است

۳۰ مسیر خوراک در استان تعریف شده است
در برخی از مسیرهای خوراک تعریف شده، نحوه فرآوری مواد از مزارع کاشت تا پرورش انواع گوشت در معرض دید و گاه تجربه گردشگران قرار می‌گیرد و این خود بخشی از جذابیت گردشگری غذاست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: با توجه به مطرح شدن گیلان در بحث غنای غذای محلی ۳۰ مسیر خوراک در استان تعریف شده است.
رضا حسن پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسیرهای خوراک در واقع مقاصدی است که بر اساس غذاهای محلی اصیل و ثبت شده در فهرست ملی تعریف شده است و به زودی ۲۰ مسیر خوراک جدید نیز پس از انجام اقدامات مربوطه به این مسیرها اضافه می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه گیلان همیشه مورد استقبال گردشگران خوراک بوده لذا تعریف مقاصد خوراک می تواند تعریف جدیدی در این نوع از گردشگری باشد از سوی دیگر تعریف مسیرهای خوراک علاوه بر حفظ غذاهای محلی موجب احیای غذاهای بومی فراموش شده یا در حال فراموشی است.
معاون گردشگری بیان کرد: در برخی از مسیرهای خوراک تعریف شده نحوه فرآوری مواد از مزارع کاشت تا پرورش انواع گوشت در معرض دید و گاه تجربه گردشگران قرار می گیرد و این خود بخشی از جذابیت گردشگری غذاست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.