تاریخ انتشار : سه شنبه 3 آبان 1401 - 11:57
کد خبر : 115067

🔺با پدیده کسوف، ۵۶ درصد خورشید امروز در گیلان می‌گیرد

🔺با پدیده کسوف، ۵۶ درصد خورشید امروز در گیلان می‌گیرد

🔺به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جارستان:   مدیر روابط عمومی انجمن نجوم رشت گفت: به دلیل مُضر بودن تماشای پدیده کسوف با چشم غیرمسلح و احتمال بالای آسیب چشمی ، شهروندان گیلانی برای مشاهده این پدیده کیهانی حتما از عینک‌های مخصوص استفاده کنند.   علی وقوعی افزود: این عینک‌های مخصوص در فروشگاه‌های ویژه فروش وسایل ستاره

🔺به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جارستان:   مدیر روابط عمومی انجمن نجوم رشت گفت: به دلیل مُضر بودن تماشای پدیده کسوف با چشم غیرمسلح و احتمال بالای آسیب چشمی ، شهروندان گیلانی برای مشاهده این پدیده کیهانی حتما از عینک‌های مخصوص استفاده کنند.

 

علی وقوعی افزود: این عینک‌های مخصوص در فروشگاه‌های ویژه فروش وسایل ستاره شناسی و برخی فروشگاه‌های بزرگ نوشت افزار فروخته می‌شود.

 

وی با اشاره به وقوع پدیده کسوف یا خورشید گرفتگی امروز سه شنبه سوم آبان ۱۴۰۱ در کشور، که در گیلان از ساعت ۱۳ و ۳۵ تا ۱۶ و ۴ دقیقه قابل مشاهده است ، افزود: استفاده از ۲ عینک همزمان جوشکاری شماره ۶ یا ۷ هم از راهکار‌های رویت این پدیده است.

 

وی همچنین استفاده از آینه را راهکار امن دیگری برای دیدن خورشید گرفتگی عنوان کرد و گفت: تاباندن تصویر کسوف از روی آینه بر روی دیوار به راحتی تماشای این پدیده را امکان پذیر می‌کند.

 

مدیر روابط عمومی انجمن نجوم رشت با اشاره به احتمال ابری بودن آسمان در برخی نقاط استان و غیرقابل مشاهده بود پدیده کسوف، گفت: در حال حاضر گروهی از ستاره شناسان و متخصصان امر در منطقه حنیفیه رودبار مستقرند تا پدیده کسوف یا خورشید گرفتگی را در این منطقه کوهستانی مشاهده و بررسی کنند.

 

زمان خورشید گرفتگی ۵۶ درصدی در گیلان ساعت ۱۳ و ۳۵ دقیقه است و تا ساعت ۱۶ و ۴ دقیقه ادامه دارد و اوج این خورشید گرفتگی ساعت ۱۴ و ۵۳ دقیقه خواهد بود

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.