تاریخ انتشار : یکشنبه 1 آبان 1401 - 19:24
کد خبر : 114986

🔴 فاتحه تنها نهاد مدنی حقوقی مستقل کشور را خواندند

🔴 فاتحه تنها نهاد مدنی حقوقی مستقل کشور را خواندند

✍️ عبدالله عبدی   ▫️هیات مستشاران شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات در مقام شورای نگهبانِ کانون وکلای دادگستری ترکیب منتخبین هیات مدیره جدید کانون وکلای دادگستری مرکز را با صدور دادنامه ای قطعی و در کمال شگفتی تغییر داد.   ▫️پنج عضو منتخب کانون وکلای دادگستری مرکز را از عضویت در هیات مدیره جدید

✍️ عبدالله عبدی

 

▫️هیات مستشاران شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات در مقام شورای نگهبانِ کانون وکلای دادگستری ترکیب منتخبین هیات مدیره جدید کانون وکلای دادگستری مرکز را با صدور دادنامه ای قطعی و در کمال شگفتی تغییر داد.

 

▫️پنج عضو منتخب کانون وکلای دادگستری مرکز را از عضویت در هیات مدیره جدید کنار گذاشته و اعضای دیگری را بعنوان اعضای منتخب اصلی و علی البدل انتخاب و معرفی کرد. (سند شماره یک – دادنامه شعبه اول دادگاه انتظامی قضات)

 

▫️متعاقب ابلاغ این دادنامه هیات نظارت بر انتخابات کانون وکلای دادگستری مرکز بعنوان مجری و مخاطب این دادنامه مواجه با ابهام حقوقی شد. در استعلامی کاملا حقوقی برای رفع ابهام و اجمال از دادنامه صادره که امضای هیات مستشاران شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات را داشت و برای کسب ارشاد قانونی و کور سوی امیدی  به اجرای عدالت از شیخ حسینعلی نیری رییس شعبه اول این دادگاه که ریاست دادگاه عالی انتظامی قضات را نیز بر عهده دارد و امضای او ذیل این دادنامه بعنوان رییس شعبه وجود ندارد استمداد حقوقی کرد (سند شماره دو – نامه هیات نظارت بر انتخابات کانون وکلا)

 

▫️پاسخ شیخ حسینعلی نیری اما به مانند احکام سخت قضاوت در دادگاه های انقلاب اسلامی دهه ۶۰ قاطع و کوبنده بود. نیری هیچ خدشه‌ای در دادنامه صادره شعبه دادگاه تحت ریاست خودش را تاب نیاورد و بدون استدلال حقوقی کافی بر آن مهر تایید زد و هیات نظارت بر انتخابات را به بهانه گیری برای اجرای قانون و آیین نامه‌ای که در حکم قانون!!! است متهم کرد.(سند شماره ۳ – نامه نیری رییس دادگاه عالی قضات به کانون)

 

▫️بدین ترتیب و با پذیرش و تمکین اخیر کانون های وکلای دادگستری به آیین نامه اجرایی مصوب رییس قوه قضاییه که آن را در حکم قانون دانستند، پرونده استقلال  تنها نهاد باقیمانده مدنی  هم بسته شد و تمام… البته مصوبات زیادی هم عرض قانون وجود دارد که هیچ کس قادر به معارضه با آنها نیست و پارلمان کشور هم یا خواب است یا جرات مواجهه ندارد .

 

*عبدی مدیا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.