تاریخ انتشار : یکشنبه 1 آبان 1401 - 11:47
کد خبر : 114973

🔺 پیام آیت الله ناظم زاده قمی پیرامون حوادث اخیر

🔺 پیام آیت الله ناظم زاده قمی پیرامون حوادث اخیر

✅ پیام آیت الله ناظم زاده قمی پیرامون حوادث اخیر   آیت الله سید اصغر ناظم زاده قمی، از اساتید با سابقه انقلابی و دارای کرسی درس خارج، پیام مشروحی در باره حوادث اخیر کشور خطاب به مردم ایران، روسای سه قوه، نیروهای نظامی و امنیتی و رهبری صادر کرد.   آیت الله ناظم زاده

✅ پیام آیت الله ناظم زاده قمی پیرامون حوادث اخیر

 

آیت الله سید اصغر ناظم زاده قمی، از اساتید با سابقه انقلابی و دارای کرسی درس خارج، پیام مشروحی در باره حوادث اخیر کشور خطاب به مردم ایران، روسای سه قوه، نیروهای نظامی و امنیتی و رهبری صادر کرد.

 

آیت الله ناظم زاده در پیام خود خطاب به رهبری نوشته است:

 

درخواست خیرخواهانه از رهبر انقلاب آیت الله خامنه‌ای

 

رهبر معظم انقلاب، پیشنهادهایی حضورتان ارائه می‌کنم تا به هر نحو که صلاح می دانید دستور دهید به اجرا درآید:

 

۱ ـ انتقاد مردم از دولت و حاکمیت و گفت و گوی میان آن‌ها از هر جنسی که باشد به مثابه مسئله خانوادگی است، لذا انتظار داریم با اقدامات عملی و پدرانه، این گفت و گوها به سمت بهتری هدایت شود و دست شما چون چتری فراگیر بر سر همه باشد.

 

۲ ـ چنان که بارها فرموده‌اید و بنده نیز بدون واسطه از خود شما شنیده‌ام، هیچ کس به اندازه شما از اوضاع کشور مطلع نیست، در همین راستا از توطئه‌های دشمن در پراکنده ساختن اقشار مختلف کشور و شکاف میان مردم و حاکمیت، وقوف کامل دارید و همه جناح‌های دل سوز را می‌شناسید، لذا به نظر می‌رسد که برای جلوگیری از شکاف و نزاع بیشتر “عفو عمومی” و “آشتی ملی” اعلام کنید و با آزادی زندانیان سیاسی و محصوران چند ساله و دستگیر شدگان اخیر، که نقشی در قتل و تخریب نداشته‌اند، موج تازه‌ای از امید را در دل ملت ایران زنده گردانید و به صورت عملی، “وحدت ملی” را تحقق بخشید.

 

۳ ـ اوضاع بسیار بد اقتصادی، که ریشه بسیاری از نافرمانی‌های کنونی است، اقتضا دارد که دستور فرمایید تا نخبگان و کارشناسان اقتصاد گرد هم آیند و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای مهار گرانی‌های لجام گسیخته و رونق تجارت و اقتصاد، ارائه دهند.

 

۴ ـ روابط بین الملل، به ویژه با همسایگان، عامل مهمی در ثبات اقتصادی و امنیتی است. تا این روابط بهبود نیابد امنیت و تولید و اقتصاد، پایدار نخواهد بود، لذا به مسئولان سیاست خارجی، توصیه فرمایید که با توجه به اصل “عزت، حکمت و مصلحت” ساز و کارهایی در جهت تنش زدایی ایجاد کنند.

 

۵ ـ مهاجرت نخبگان، تحصیل کردگان، پزشکان، بازرگانان، هنرمندان و ورزش کاران، بسیار غم انگیز است؛ به طوری که خود آنان نیز با دلی پرخون تن به مهاجرت می‌دهند. اینان سرمایه‌های بزرگ این ملت هستند، که در این سرزمین و با امکانات همین مردم، رشد کرده‌اند، اما متاسفانه دسته دسته کوچ می‌کنند. با درایتی که از حضرت عالی سراغ داریم، با ایجاد زمینه‌های لازم، جلوی این سیل مهاجرت را بگیرید. رجاء واثق دارم که اگر این مهم انجام پذیرد موجب بازگشت بسیاری از کسانی خواهد شد که قبلاً از کشور مهاجرت نموده‌اند.

 

۶ ـ بسیاری از صاحب نظران بر این باورند که با گذشت بیش از سی سال از تصویب قانون اساسی دوم و آشکار شدن ضعف‌های آن، بازنگری در آن لازم است تا بتوان با تجربیات به دست آمده، هم آهنگی بهتری در مدیریت کشور به وجود آید. تحقق این مهم فقط توسط حضرت عالی امکان پذیر است.

 

در خاتمه، ضمن محکوم کردن توهین به مقدسات، تجاوز به حریم مردم و اموال ملی، به همه خانواده‌های داغدار، اعم از مردم و نیروهای انتظامی و امنیتی، تسلیت می گویم و برای درگذشتگان آنان طلب مغفرت می‌نمایم.

 

آنچه به عرض رسید از سر خیرخواهی و اصلاح و سامان دهی امور بود و هیچ انگیزه دیگری در آن نیست: “ان ارید الا الاصلاح ما استطعت و ما توفیقی الا بالله، علیه توکلت و الیه انیب”.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.