تاریخ انتشار : یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 - 12:44
کد خبر : 108739

بازار آرام گیلان منهای روغن سرخ کردنی

بازار آرام گیلان منهای روغن سرخ کردنی

– بازار گیلان امروز شنبه روز آرامی را نسبت به چند روز گذشته سپری کرد اما همچنان روغن سرخ کردنی در فروشگاه‌ها همچنان نایاب است. طی چند روز گذشته بازار گیلان همانند سایر استانهای کشور روزهای ناآرامی را سپری می کرد و مرغ ، تخم مرغ و روغن سرخ کردنی بسیار کم و حتی نایاب

– بازار گیلان امروز شنبه روز آرامی را نسبت به چند روز گذشته سپری کرد اما همچنان روغن سرخ کردنی در فروشگاه‌ها همچنان نایاب است.

طی چند روز گذشته بازار گیلان همانند سایر استانهای کشور روزهای ناآرامی را سپری می کرد و مرغ ، تخم مرغ و روغن سرخ کردنی بسیار کم و حتی نایاب بود که این امر مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده بود.

طی سه روز گذشته نیز، مرغ در اکثر فروشگاه‌های شهرهای گیلان توزطیع نشد و در تعداد محدودی از فروشگاه‌ها که مرغ و آن هم با سهمیه بسیار کم توزیع می‌شد، با صف‌های طولانی مردم مواجه بود و اکثر افرادی که در صف دریافت مرغ حضور می یافتند، از تهیه آن عاجز بودند.

اما با آغاز اجرای طرح اصلاح سیاست های ارزی و یارانه ای و اعلام نرخ کالاهایی چون مرغ، تخم مرغ و روغن شاهد شکل گرفتن صف های خرید مقابل فروشگاههای زنجیره ای در شهرهای مختلف در گیلان نبودیم و خرید و فروش مرغ و تخم مرغ روال عادی خود را طی کرد.

روال عادی فروش مرغ و تخم مرغ در گیلان

قیمت مرغ گرم در فروشگاه‌ها با نرخ کیلویی ۵۹ هزار و ۸۰۰ توامن توزیع شد که چند فروشگاه نیز برای جلب مشتری ، مرغ را کیلویی ۵۹ هزار تومان به فروش رساندند ، البته در تعدادی از فروشگاههای زنجیره‌ای نیز،  مرغ منجمد با قیمت جدید و کیلویی حدود ۳۲ هزار تومان به فروش رسید.

بازار تخم مرغ نیز در گیلان روز آرامی را سپری کرد و قیمت هر عدد تخم مرغ در فروشگاه‌های مختلف ، هر عدد بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار تومان به فروش رسید و تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره ای نیز تخم مرغ را شانه ای ( ۳۰ عددی)،  ۷۰ هزار تومان تومان به فروش رساندند که البته مقدار این تخم مرغ ها کم و به زودی به فروش رفت.

روغن سرخ کردنی همچنان نایاب

اما بازار روغن سرخ کردنی امروز شنبه همچنان در گیلان ملتهب و نا آرام بود چون در مغازه ها و همچنان فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبری از روغن سرخ کردنی نبود و مراجعه کنندگان برای خرید این محصول، دست خالی فروشگاه‌ها را ترک کردند.

این در حالی است که تعدادی از فروشندگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کردند که قرار بود از امروز (شنبه) برای ما روغن سرخ کردنی ارسال شود اما متاسفانه خبری از روغن نشده و به همین دلیل مراجعه‌کنندگان نتوانستند روغن سرخ کردنی را تهیه کنند.

ثبات در بازار ماکارونی و لبنیات

بازار ماکارونی و لنیات نیز روز آرامی را در گیلان سپری کرد چون این محصولات از امروز با نرخ جدید در فروشگاهها توزیع شد و به همین دلیل استقبال چندانی از خرید این محصولات در فروشگاهها نبود و اکثر مردم به دبنال خرید روغن سرخ کردنی بودند.

امروز ماکارونی رشته ای و  فرمی ۵۰۰ گرمی بین ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان ، ماکارونی رشته ای ۵۰۰ گرمی حدود ۱۷ هزا تومان، رشته ای ۷۰۰ گرمی حدود ۲۴ هزار تومان و یک کیلویی نیز حدود ۳۴ هزار تومان نرخ گذاری و به فروش رسید اما استقبال از خرید ماکارونی با نرخ جدید کم بود.

بازار لبنیات به خصوص شیر و پنیر نیز چنین وضعیتی را در فروشگاههای گیلان داشت که شیر، دوغ و انواع پنیر در فروشگاهها با قیمتهای جدید توزیع شد که البته به گفته تعدادی از فروشندگان استقبال از این محصولات طی امروز بسیار کم بود.

استقبال مردم گیلان از خرید گوشت گرم

با توجه به دوبرابر شدن قیمت مرغ در بازار، فروش گوشت در استان گیلان افزایش یافت و به خصوص در چند فروشگاه معروف عرضه گوشت در رشت ، صف های طولانی برای خرید این محصول وجود داشت چون این خریداران معتقدند که خاصیت گوشت بسیار بیشتر از مرغ است و هم اینک خرید مرغ صرفه اقتصادی چندانی ندارد.

با این وجود امروز در بازار رشت، گوشت گاو در فروشگاههای مختلف از کیلویی ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تومان و قیمت گوشت چرخ کرده نیز کیلویی ۱۵۰ هزار تومان به فروش رسید، همچنین قیمت گوشت گوسفند نیز در فروشگاهها بین کیلویی ۱۲۰ الی ۱۴۰ هزار تومان عرضه شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.