تاریخ انتشار : جمعه 8 اسفند 1399 - 11:00
کد خبر : 90373

سه هزار و ۵۰۰ نفر مستمری بگیر صندوق روستایی و عشایر گیلان هستند

سه هزار و ۵۰۰ نفر مستمری بگیر صندوق روستایی و عشایر گیلان هستند

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان گفت: سه هزار و ۵۰۰ نفر در این استان مستمری بگیر صندوق روستایی و عشایری بوده و ماهانه از این صندوق حقوق دریافت می کنند. هانی قلی پور روز جمعه اظهار داشت: عیدی مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان گفت: سه هزار و ۵۰۰ نفر در این استان مستمری بگیر صندوق روستایی و عشایری بوده و ماهانه از این صندوق حقوق دریافت می کنند.

هانی قلی پور روز جمعه اظهار داشت: عیدی مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به حساب آنها واریز شده است.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سال ۸۵ در استان گیلان آغاز به کار کرد، خاطر نشان کرد: تاکنون حدود ۸۵ هزار نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان با اشاره به انجام همسان سازی حقوق بیمه شدگان این صندوق در دو ماه اخیر بیان داشت: حقوق بیمه شدگان میانگین از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: علاقمندان روستایی، کشاورزان “ساکن روستا یا شهر”، عشایری، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند با پرداخت حق بیمه سالانه تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گیرند، بیمه شدگان این صندوق از مزایای مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت، مستمری به بازمانده” بهره مند می شوند.

قلی پور با بیان اینکه حق بیمه سالانه امسال میانگین ۳۳۰ هزار تا ۸۴۰ هزار تومان بوده، اضافه کرد: پرداخت حق بیمه برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای سال آینده ۳۹۰ هزار تا یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به بیمه رایگان زنان سرپرست خانوار، هنرمندان، صنایع دستی و روستایی در سال اول اظهار داشت: اسامی ۶۰ هزار زن سرپرست خانوار، هنرمندان صنایع روستایی، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی برای راستی آزمایی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است.

در سال ۱۳۸۳ بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف بیمه اجتماعی ” ۶ میلیون خانوار در کشور دارای سن ۱۸ تا ۵۰ سال” با کمک دولت ایجاد شده است.

حداکثر سن برای بیمه شدن ۵۰ سال است، اگر افراد از این سن تا ۱۵ سال “با رسیدن به سن ۶۵ سالگی” حق بیمه سالانه را پرداخت کنند می توانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند ضمن اینکه افراد تحت پوشش این صندوق در صورت پرداخت ۳۰ سال حق بیمه با رسیدن به سن ۶۰ سالگی بازنشسته می شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.