تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آذر 1399 - 10:24
کد خبر : 81897

برودت هوا عامل کاهش اهدای خون/دانشجویان؛ سفیران اطلاع‌رسانی اهدای خون

برودت هوا عامل کاهش اهدای خون/دانشجویان؛ سفیران اطلاع‌رسانی اهدای خون

جارستان به نقل از ایسنا؛مدیر پزشکی انتقال خون گیلان با بیان اینکه به علت برودت هوا کاهش مراجعات اهداکنندگان را شاهد هستیم، گفت: نیاز بیماران در مراکز درمانی به تزریق خون همچنان باقی است و از اقشار مختلف جامعه علی الخصوص دانشجویان که قشر جوان و فرهنگساز جامعه هستند انتظار بیشتری برای مشارکت داریم. دکتر

جارستان به نقل از ایسنا؛مدیر پزشکی انتقال خون گیلان با بیان اینکه به علت برودت هوا کاهش مراجعات اهداکنندگان را شاهد هستیم، گفت: نیاز بیماران در مراکز درمانی به تزریق خون همچنان باقی است و از اقشار مختلف جامعه علی الخصوص دانشجویان که قشر جوان و فرهنگساز جامعه هستند انتظار بیشتری برای مشارکت داریم.

دکتر گیتی ایزدی‌پور ضمن تبریک روز دانشجو به اهمیت حضور دانشجویان در عرصه‌های مختلف اشاره و اظهار کرد: نسل فرهیخته دانشجو به واسطه فعالیت‌ها و مطالعات در زمینه‌های مختلف می‌تواند مفسران و مروجان موفقی در زمینه اهدای خون باشند و از این رو تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفته اما لازم است فعالیت‌های گسترده‌تری صورت گیرد.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان با اشاره به نیاز همیشگی خون، افزود: کرونا شرایطی را فراهم کرده که با کاهش مراجعات مواجه بودیم و قشر آگاه و فرهیخته دانشجو می‌تواند در تبیین و روشنگری نیاز سازمان از یک سو و امنیت بهداشتی، همیار و همراه انتقال خون باشد.

وی با بیان اینکه به علت برودت هوا کاهش مراجعات اهداکنندگان را شاهد هستیم، گفت: نیاز بیماران در مراکز درمانی به تزریق خون همچنان باقی است و از اقشار مختلف جامعه علی الخصوص دانشجویان که قشر جوان و فرهنگساز جامعه هستند انتظار بیشتری برای درک شرایط موجود و مشارکت داریم.

ایزدی‌پور به حضور پررنگ قشر دانشجو در امر اهدای خون اشاره و تصریح کرد: حضور دانشجویان، قشر فرهیخته جامعه به خصوص بانوان دانشجو پررنگ بوده و این نوید خوبی در راستای حضور افراد باسواد و تحصیل‌کرده در امر اهدای خون است.

مسئول جذب اهداکنندگان اداره کل انتقال خون گیلان با بیان اینکه در کل جمعیت اهداکننده خون در سال گذشته ۴.۳۷ درصد را بانوان تشکیل داده‌اند، گفت: با این مقایسه آماری و بیش از سه برابر بودن اهدای خون بانوان تحصیل‌کرده نسبت به کل بانوان اهداکننده می‌توان نتیجه‌گیری کرد که تحصیلات در رفع باورهای نادرست نسبت به اهدای خون بانوان نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی در خصوص ترس بانوان از کم خونی خاطرنشان کرد: متاسفانه در جامعه ما ترس از کم خونی باعث شده بانوان تمایلی به مراجعه به مراکز خونگیری و تیم‌های سیار مستقر در ادارات و سازمان‌ها از خود نشان ندهند؛ اکثر بانوان شاید اصلا دچار کم خونی نباشند و این اطمینان را به بانوان می‌دهیم که با معاینات قبل از اهدای خون تحت هیچ شرایطی از افراد کم خون، خونگیری به عمل نمی‌آید.

مدیرپزشکی اداره کل انتقال خون استان گیلان در پایان از قشر مطلع و آگاه دانشجو به خصوص دانشجویان عزیزی که با فداکاری خون خود را برای نجات جان بیماران اهدا می‌کنند و در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون تلاش‌های مضاعفی دارند، برای تشکیل کانون دانشجویی اهدای خون دعوت کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.