تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 - 16:51
کد خبر : 78853

نماینده مردم رشت در مجلس: ساماندهی خانه میرزا کوچک به اعتبار ملی نیاز دارد

نماینده مردم رشت در مجلس: ساماندهی خانه میرزا کوچک به اعتبار ملی نیاز دارد

جارستان-ایسنا/گیلان نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی خانه میرزا کوچک جنگلی به عنوان نماد گیلان به اعتبار و بودجه‌ ملی نیاز دارد و نمی‌توان تنها با بودجه‌های استانی آن را احیا کرد. جبار کوچکی‌نژاد امروز در جلسه مشکلات حوزه میراث فرهنگی که در فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد، اظهار کرد: استان‌های شمالی

جارستان-ایسنا/گیلان نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی خانه میرزا کوچک جنگلی به عنوان نماد گیلان به اعتبار و بودجه‌ ملی نیاز دارد و نمی‌توان تنها با بودجه‌های استانی آن را احیا کرد.

جبار کوچکی‌نژاد امروز در جلسه مشکلات حوزه میراث فرهنگی که در فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد، اظهار کرد: استان‌های شمالی از اهمیت گردشگری بالایی برخوردار هستند لذا باید در این استان‌ها وقت بیشتری برای صنعت گردشگری اختصاص یابد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: اشتغالی که بخش گردشگری می‌تواند ایجاد کند نسبت به بخش‌های دیگر بسیار اثرگذارتر خواهد بود، فرهنگ و آیین‌های گیلان همواره زبانزد است و باید با این آیین‌ها بتوانیم گردشگران را جذب کنیم.

وی گفت: کل اعتبارات وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ۱۳۰۰ میلیارد تومان است که حدود ۵۳۰ میلیارد تومان برای حقوق و حدود ۷۰۰ میلیارد تومان نیز برای سایر بخش‌ها نظیر صناع دستی و گردشگری و… است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در سیاست‌های کلی نظام آمده که باید در افق ۱۴۰۰، به ۲۰ میلیون گردشگر خارجی در کشور برسیم، تصریح کرد: در حال حاضر تنها پنج میلیون گردشگر خارجی وارد کشور می‌شوند که اغلب آن‌ها عراقی هستند و عموما هم پس از ورود به کشور به سمت شیراز و اصفهان می‌روند؛ لذا میطلبد مسئولان استانی شرایطی را فراهم کنند تا گردشگران خارجی به گیلان نیز بیایند.

وی ادامه داد: دولت موظف شده تا ۳۰۰ روستا را مورد هدف گردشگری قرار دهد، برای این امر بودجه نیز در نظر گرفته شده و مسئولان گیلانی باید بررسی کنند که سهم استان ما از این ۳۰۰ روستا چقدر است تا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ساماندهی خانه میرزا کوچک جنگلی به عنوان نماد گیلان به اعتبار و بودجه‌ ملی نیاز دارد و نمی‌توان تنها با بودجه‌های استانی آن را احیا کرد.

در ادامه محمدرضا احمدی، دیگر نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حمایت از صنایع دستی و گردشگری باعث رونق اشتغال و درآمدزایی می‌شود، بیان کرد: گیلان در حوزه گردشگری نسبت به دیگر استان‌ها عقب‌ماندگی دارد، باتوجه به اینکه از ظرفیت‌هایی مانند کوه و دریا و جنگل برخوردار است اما وضعیت مناسبی در حوزه گردشگری ندارد.

وی افزود: ماسوله قطب میراث فرهنگی گیلان است، باید موانع بر سر راه ثبت جهانی این منطقه هر چه سریع‌تر مرتفع شود، زیرا اگر ماسوله ثبت جهانی شود در توسعه گردشگری گیلان نقش به سزایی خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.