تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 آبان 1399 - 17:21
کد خبر : 78566

تعطیلی دو هفته‌ای منتفی نیست/ تصمیم‌گیری به روز شنبه موکول شد

تعطیلی دو هفته‌ای منتفی نیست/ تصمیم‌گیری به روز شنبه موکول شد

جارستان ، قاسم جان بابایی که به‌منظور ارزیابی از نحوه خدمت‌رسانی به مردم مبتلابه کرونا به خراسان شمالی سفرکرده بود در خصوص آخرین وضعیت این بیماری در کشور اظهار کرد: در اکثر استان‌ها روند رو به کاهش نداریم یا با شیب ملایم در حال افزایش و یا در حالت ثابت هستیم و باید صبر کنیم تا

جارستان ، قاسم جان بابایی که به‌منظور ارزیابی از نحوه خدمت‌رسانی به مردم مبتلابه کرونا به خراسان شمالی سفرکرده بود در خصوص آخرین وضعیت این بیماری در کشور اظهار کرد: در اکثر استان‌ها روند رو به کاهش نداریم یا با شیب ملایم در حال افزایش و یا در حالت ثابت هستیم و باید صبر کنیم تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم بتواند سیکل انتقال بیماری را بشکند.

وی کاهش روند موجود را وابسته به توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مردم مراعات نکنند شرایط انتقال زنجیره قطع نخواهد شد و بخش‌ها همچنان پر بیمار خواهد بود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر مشارکت همگانی برای کنترل کرونا  در ایران گفت: وزارت بهداشت به‌تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد بلکه باید همه سازمان‌ها و مردم پای‌کار بیایند، وزارت بهداشت تنها می‌تواند پروتکل ارائه کند چون کار وزارت بهداشت‌کار اجرایی در حوزه اجتماعی نیست بلکه خدمات‌رسانی خدمات در بخش سلامت به مردم است و کار حوزه‌های دیگر است که در اجرا بتوانند آن پروتکل‌های که وزارت بهداشت هر هفته ارائه می‌کند را به‌درستی اجرا کنند.

وی در خصوص طرح تعطیلی گروهای دو، سه و چهار شغلی اظهار داشت: در تعطیلی یک ماهه حلقه‌های متعدد وجود دارد، تعطیلی اصناف نیز به‌تنهایی نمی‌تواند مؤثر باشد، در کنار آن منع رفت‌وآمد، عدم حضور خانواده‌ها در دورهمی های خانوادگی و مراسم‌های جشن و عزاداری، ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و … همه اینها باید باهم رعایت شود.

جان بابایی افزود: این حلقه، حلقه انتقال است، چرخه‌ای دارد، که هر قسمتش باید شکسته شود و اگر یک قسمت بماند نمی‌توانیم بیماری را به صفر برسانیم.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تعطیلی دو هفته‌ای کشور برای کنترل شیوع کرونا گفت: امروز پیش جلسه است و شنبه در ستاد ملی در خصوص تعطیلی دو هفته کشور تصمیم‌گیری خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.