تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 - 10:43
کد خبر : 75180

خانه مسافرهای گیلان به شیوه جدید ساماندهی می شوند

خانه مسافرهای گیلان به شیوه جدید ساماندهی می شوند

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان یکی از آسیب های گردشگری استان را خانه مسافرهای غیر مجاز دانست و اعلام کرد : این مراکز اقامتی غیر مجاز به شیوه جدید ساماندهی می شوند. حمیدرضا آذرپور روزسه شنبه در این مورد افزود: بیش از سه هزار

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان یکی از آسیب های گردشگری استان را خانه مسافرهای غیر مجاز دانست و اعلام کرد : این مراکز اقامتی غیر مجاز به شیوه جدید ساماندهی می شوند.

حمیدرضا آذرپور روزسه شنبه در این مورد افزود: بیش از سه هزار خانه مسافر غیر مجاز در استان شناسایی شده اند که تاکنون دو هزار و ۶۰۰ خانه مسافر ساماندهی شده اند.
وی با بیان آسیب های اجتماعی و اقتصادی خانه مسافرهای غیرمجاز در سطح استان از برنامه های در دست اقدام در خصوص ساماندهی خانه های مسافر خبر داد و گفت: مراحل شناسایی و برنامه ریزی طرح ساماندهی این واحدها انجام شده است و پس از هماهنگی با دستگاه های ذی ربط به اجرا خواهد رسید.

وی اظهار داشت: خانه مسافرهای غیرمجاز با اسکان گردشگران در شرایط خلاف مقررات، رعایت نکردن بهداشت، نداشتن تعرفه و بروز مشکلات انتظامی و اخلاقی معضلی برای گردشگری استان محسوب می‌شود؛ اقدامات پراکنده در زمینه رفع این معضل کارساز نیست و باید تعامل ارگان‌های ذیربط در این زمینه بصورت منسجم انجام شود.

آذرپور با بیان اینکه شیوه جدید ساماندهی این مجموعه ها در حال گذراندن مراحل پایانی دریافت مجوز است و نحوه ساماندهی متعاقبا اعلام می شود، بیان کرد: توجه به صنعت گردشگری توجه به اشتغال پایدار در استان است که متناسب با ایجاد اشتغال پایدار، توسعه صنعت گردشگری و توسعه استان را به همراه خواهد داشت.

۱۶ رسته گردشگری در قالب ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی فعالیت می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.