تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 شهریور 1399 - 11:19
کد خبر : 71912

ناجیان غریق گیلان ۴۵۱ نفر را در آبهای ساحلی خزر نجات دادند

ناجیان غریق گیلان ۴۵۱ نفر را در آبهای ساحلی خزر نجات دادند

جارستان به نقل از ایرنا؛ ناجیان غریق گیلان از ابتدای امسال جان ۴۵۱ نفر از هموطنان را در آبهای ساحلی استان نجات دادند. رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان روز چهارشنبه ضمن بیان این مطلب افزود : این تعداد هموطنان که از استان های مختلف کشور برای استفاده از نعمت دریا به سواحل

جارستان به نقل از ایرنا؛ ناجیان غریق گیلان از ابتدای امسال جان ۴۵۱ نفر از هموطنان را در آبهای ساحلی استان نجات دادند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان روز چهارشنبه ضمن بیان این مطلب افزود : این تعداد هموطنان که از استان های مختلف کشور برای استفاده از نعمت دریا به سواحل گیلان آمده بودند، هنگام شنا دچار حادثه شدند و توسط منجیان غریق نجات یافتند.

حسین میرزایی اظهار کرد: در این مدت هیچ یک از هموطنان در طرح های سالم سازی و همچنین استخرها غرق نشدند اما متاسفانه ۱۱ نفر مسافران از استان های تهران، قزوین، البرز، گیلان، خراسان رضوی، اصفهان و قم در مناطق خطرآفرین شهرستان های تالش، لنگرود، رودسر و بندرانزلی گیلان غرق شدند.

وی گفت : تعداد مغروقان در این مدت نسبت به همین زمان در سال گذشته که ۲۱ نفر در دریا جان باختند، کاهش چشمگیری دارد حدود ۵۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته از اول خرداد تا انتهای تابستان ۲۹ هموطن به دلیل عدم رعایت موازین و مسایل مربوط به شنا جان خود را در آبهای ساحلی خزر در گیلان از دست دادند که البته این رقم نسبت به دو سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش داشته و امیدواریم در سال جاری نیز کاهش چشمگیری را در این زمینه شاهد باشیم.

وی بیان کرد: پارسال حدود ۸۵۰ هموطن توسط ناجیان غریق در آبهای ساحلی گیلان از غرق شدگی نجات یافتند و انتظار داریم که در سال جاری هموطنان به توصیه های منجیان غریق گوش کنند تا شاهد مصیبت و جان باختن هموطنان هنگام شنا و استفاده از موهبت دریا نباشیم.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی گیلان خاطرنشان کرد: در گیلان ۲۸۴ نقطه خطرآفرین در آبهای ساحلی خزر شناسایی شده که پارسال ۴۸۶ نجات غریق در این مکان ها حضور داشتند اما این تعداد نقاط خطرآفرین به طور حتم در سال جاری با توجه به استفاده هموطنان از مناطق مختلف دریا و شناسایی های انجام شده افزایش یافته و با توجه به این امر تعداد ناجیان غریق نیز افزایش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.