تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 مرداد 1399 - 16:24
کد خبر : 69406

دو سامانه الکترونیکی به ‌منظور شفاف سازی قراردادهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه‌اندازی شد

دو سامانه الکترونیکی به ‌منظور شفاف سازی قراردادهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه‌اندازی شد

جارستان: معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه‌اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) و همچنین سامانه اختصاصی معاملات و قراردادهای علوم پزشکی گیلان خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ دکتر عباس صدیقی نژاد- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در

جارستان: معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه‌اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) و همچنین سامانه اختصاصی معاملات و قراردادهای علوم پزشکی گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ دکتر عباس صدیقی نژاد- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در گفت‌وگو با پایگاه خبری وبداگیلان از راه‌اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و اظهار کرد: حسب سیاست های ابلاغی از سوی ریاست دانشگاه با هدف جاری سازی دولت الکترونیک و دسترسی گسترده و آسان تامین کنندگان، ایجاد فضای رقابت و شرایط یکسان برای شرکت کنندگان در معاملات، برقراری عدالت در جامعه، ایجاد اتاق شیشه ای برای داد و ستد واحدهای تابعه دانشگاه ، شفاف سازی و سالم سازی معاملات ، کاهش فساد و شائبه فساد در فرایند معامله های دانشگاه، ردیابی فعالیت های طرفین معامله ها، جلوگیری از زدو بندها و افشای قیمت ها، پیروی از سیاست های یکسان و مشترک در معامله ها و هم چنین ایجاد امکان نظارت برخط برای نهادهای نظارتی، سامانه تدارکات الکترونیک دولت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس تمام مراحل معامله از زمان ثبت درخواست تا انتها در یک سیستم یکپارچه و استاندارد، همگام با سایر دستگاه های اجرایی و منطبق با کلیه قوانین و مصوبات صورت می پذیرد و مسلما با بهره‌گیری از پتانسیل پیمانکاران استانی و ملی ، نقش بسیار مؤثری در جلوگیری از فساد و رانت دارد.

دکتر صدیقی نژاد با بیان اینکه تمامی فراخوان‌ها علاوه بر بارگذاری در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، در روزنامه‌ها نیز منتشر می‌شود، افزود: تاکنون ۲۵ مناقصه و دو مزایده در سال جاری در سامانه ستاد ایران بارگذاری و اجرا شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با اعلام اینکه سامانه اختصاصی معاملات و قراردادهای دانشگاه نیز برای نخستین بار در این دانشگاه استقرار یافته، گفت: این سامانه ضمن کاهش مراجعات حضوری پیمانکاران و همکاران دانشگاهی، امکان نظارت و تایید الکترونیکی فرایند های عقد قرارداد در تمامی واحدهای تابعه دانشگاه را فراهم کرده است . همچنین در این سامانه، بانک اطلاعات تمامی پیمانکاران و قراردادهای دانشگاه ایجاد شده است. وی افزود: تا کنون ۱۰۵۸ قرارداد و همچنین اطلاعات ۵۰۲ پیمانکار توسط ۶۱ واحد تابعه ثبت‌شده است.

دکتر صدیقی نژاد با اشاره به وضعیت‌ بیمه تکمیلی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز بیان کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۶ هزار و ۴۵۷ نفر از پرسنل و خانواده کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرارگرفته‌اند.

وی همچنین از پرداخت هفت هزار و ۲۴۷ فقره وام به پرسنل شاغل و بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و افزود: این افراد برای دریافت تسهیلات جعاله و خرید کالا به بانک‌های عامل معرفی‌شده و تاکنون بالغ ‌بر ۲۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

این مقام مسوول با اشاره به اقدامات رفاهی انجام‌شده این دانشگاه به کارکنان طی یک سال اخیر، خاطر نشان کرد: طی یک سال اخیر، ۳۹۰ تن از خانواده‌های کارکنان برای اسکان در مهمانسراهای سایر استان‌ها، معرفی‌شده اند.

دکتر صدیقی نژاد با اشاره به دستور العمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت در خصوص شاخص ها و ضوابط واگذاری خدمات عمومی، گفت: ساماندهی کلیه قراردادهای مذکور دانشگاه و طرح تجمیع برخی از این قراردادها از طریق قطب بندی واحدهای تابعه به جهت اصلاح الگوی واگذاری ها به نحوی که دانشگاه از اجرای کامل تعهدات پیمانکاران در قبال وظایف واگذار شده و نیروهای تحت امر اطمینان حاصل کند، از مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی این معاونت است. وی تصریح کرد: باید در واگذاری خدمات عمومی، قراردادها به نحوی تنظیم شود که علاوه بر تامین کیفیت خدمات مورد انتظار دانشگاه، کارگران مشمول نیز به کلیه حقوق و مزایای قانونی خود دست یابند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.