تاریخ انتشار : دوشنبه 23 تیر 1399 - 9:03
کد خبر : 66660

آموزش صفر تا صد اپلیکیشن تیک تاک

آموزش صفر تا صد اپلیکیشن تیک تاک

نویسنده: حمیدرضا مالکی جارستان به نقل از زومیت؛ برنامه تیک تاک چیست؟ Tik Tok اپلیکیشنی مشابه اینستاگرام است که با دارا بودن بیش از یک میلیارد دانلود در پلی‌‍استور به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی این روزها تبدیل شده است. در این مقاله با آموزش صفر تا صد این برنامه همراه شما خواهیم بود. در

نویسنده: حمیدرضا مالکی

جارستان به نقل از زومیت؛ برنامه تیک تاک چیست؟ Tik Tok اپلیکیشنی مشابه اینستاگرام است که با دارا بودن بیش از یک میلیارد دانلود در پلی‌‍استور به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی این روزها تبدیل شده است. در این مقاله با آموزش صفر تا صد این برنامه همراه شما خواهیم بود.

در اپلیکیشن تیک تاک همچون اینستاگرام می‌توانید به انتشار ویدیوهای شخصی خود بپردازید، دوستانتان را فالو کرده و بین میلیون‌ها ویدئو به جست‌وجو بپردازید. اگر تاکنون از این برنامه استفاده نکرده‌اید، می‌توانید با مطالعه این آموزش، با تمام بخش‌های برنامه آشنا شوید.

اولین باری که برنامه تیک تاک را اجرا می‌کنید، از شما در رابطه با سبک‌های مورد علاقه‌تان سؤال می‌شود. گزینه‌هایی همچون کمدی، سرگرمی، استعداد، زیبایی، حیوانات، آموزشی و چندین مورد دیگر دراختیار شما هستند تا با انتخاب هر کدام، علایق خود را به تیک تاک اعلام کرده و ویدیوهایی مرتبط را در برنامه مشاهده کنید. در صفحه بعدی نیز، باید جنسیت خود را برای تیک تاک مشخص کنید. به همین سادگی مراحل اولیه ثبت نام تمام شده و وارد برنامه می‌شوید. نکته بسیار جالب در تیک تاک این است که شما برای تماشای ویدیوها و استفاده از برخی امکانات، نیازی به ثبت نام در برنامه نخواهید داشت. برای مثال تنها با طی کردن مراحل قبل، یعنی مشخص کردن علایق و جنسیت خود، وارد برنامه شده و قادر خواهید بود تا ویدیوها را تماشا کنید، کامنت‌ها را بخوانید و به جستجوی آیدی یا هشتگ بپردازید. برای باقی امکانات همچون ارسال کامنت، لایک کردن ویدیوها، فالو کردن و… لازم است که در برنامه ثبت نام کنید.

اپلیکیشن تیک تاک صفحه ثبت نام

برای انجام ثبت‌نام نهایی، باید روی گزینه Profile در نوار پایین برنامه لمس کرده و سپس گزینه SignUp را انتخاب کنید. در این مرحله می‌توانید از چند طریق در برنامه عضو شوید که از جمله آن‌ها می‌توان با شماره تلفن یا ایمیل، فیسبوک، جیمیل و … اشاره کرد. بعد از ثبت‌نام، به صفحه پروفایل خود منتقل خواهید شد.

بخش Home و Me

اپلیکیشن تیک تاک صفجه اصلی

صفحه اصلی برنامه تیک تاک با عنوان Home در سمت چپ برنامه قرار دارد. با مراجعه به این صفحه، صفحه‌ای همانند فید اینستاگرام برای شما بارگذاری خواهد شد که به دو بخش Following و For You تقسیم‌بندی شده است. در بخش Following پست اکانت‌هایی که فالو کردید نمایش داده خواهند شد. بخش For You نیز عملکردی همانند Explore اینستاگرام دارد و ویدیوهایی که تیک تاک حدس می‌زند برای شما جالب باشد، به نمایش در خواهند آمد. مهم‌ترین تفاوت بخش فیدهای تیک تاک با اینستاگرام این است که در تیک تاک شما تنها با ویدیوها سر و کار دارید و خبری از عکس‌ها نیست. تفاوت مهم دیگر سایز ویدیوها است. در اینستاگرام ویدیوهای پست شده توسط کاربران در چند سایز مختلف از جمله مربع قابل انتشار بودند اما در تیک تاک، تمام ویدیوها به‌صورت فول اسکرین یا تمام صفحه به نمایش در خواهند آمد و موارد دیگر همچون کپشن یا آیکون لایک و … روی ویدئو قرار خواهند گرفت که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • آیدی و کپشن: توضیحاتی که منتشر کننده برای ویدئو می‌نویسد به‌همراه هشتگ‌ها، در بخش پایین ویدئو قرار خواهند گرفت. همچنین در بالای کپشن نیز آیدی پیج منتشر کننده ویدئو درج خواهد شد.
  • موزیک: در بخش پایینی کپشن ویدئو، نام و کاور موزیکی که روی ویدئو در حال پخش است به شما نمایش داده خواهد شد. شما می‌توانید با لمس اسم یا کاور آهنگ، به صفحه سازنده آن وارد شده و علاوه بر مشاهده ویدیوهای دیگری که با این موزیک ساخته شده‌اند، به گزینه “استفاده از این آهنگ” برای ساخت ویدئو نیز دسترسی خواهید داشت.
  • عکس پروفایل: در سمت راست چند آیکون وجود دارد که اولین آن‌ها، عکس پروفایل کاربری است که ویدئو را منتشر کرده است. با لمس عکس به پروفایل کاربر منتقل خواهید شد و با لمس علامت + نیز، به‌طور مستقیم می‌توانید کاربر را فالو کنید.
  • لایک: آیکون بعدی که شکل قلب دارد، مربوط به لایک ویدئو است. شما علاوه بر اینکه می‌توانید تعداد لایک‌ها را در زیر آیکون قلب مشاهده کنید، می‌توانید با لمس این آیکون نیز، ویدئو را لایک کنید. ویدیوهای لایک شده توسط شما، در صفحه پروفایل جمع آوری خواهند شد و توسط کاربران دیگر قابل مشاهده هستند مگر آنکه تنظیمات آن را به حالت خصوصی در بیاورید.
  • کامنت: این آیکون نیز تعداد کامنت‌های درج شده برای پست را نمایش می‌دهد و با لمس آن، می‌توانید علاوه بر خواندن کامنت دیگران، خود نیز اقدام به ارسال نظر کنید.
  • Share: توسط این گزینه نیز می‌توانید لینک پست مدنظر را برای دوستان خود در دیگر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان یا … ارسال کنید.

آخرین گزینه نیز که با آیکون آدمک و نام Me مشخص شده است به پروفایل شما اختصاص دارد. این بخش شباهت زیادی به پروفایل اینستاگرام دارد. در بالای صفحه عکس، تعداد فالور، فالووینگ و لایک‌های شما درج شده و در ادامه نیز، بیوگرافی، تب پست‌ها، تب ویدیوهای لایک شده و تب ویدیوهای خصوصی شما قرار دارد.

بخش Discover

اپلیکیشن تیک تاک بخش جستجو

به محض وارد شدن به این بخش، تیک تاک چند هشتگ تصادفی را به‌همراه نمونه ویدیوی آن به شما نمایش خواهد داد. اما بخش اصلی Discover مربوط به کادر جستجوی بالای صفحه است که در آن می‌توانید هرچیزی را از جمله آیدی، هشتگ، صدا و … جست‌وجو کنید. برای مثال با جستجوی هشتگ CAT می‌توانید پیج‌ها و ویدیوهایی که به گربه‌ها مربوط هستند را مشاهده کنید. تیک تاک به‌طور خودکار نتیجه جستجوی شما را در بخش Top نمایش می‌دهد، اما در صورت تمایل می‌توانید به‌صورت دستی، به بخش آیدی‌ها، ویدیوها، صداها و هشتگ‌ها نیز مراجعه کنید تا نتایج به تفکیک به شما نمایش داده شوند.

بخش Inbox

اپلیکیشن تیک تاک بخش اینباکس

همانند دیگر بخش‌ها، بخش اینباکس تیک تاک نیز عملکردی مشابه با بخش نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام دارد. اطلاعات مختلف در رابطه با اکانت شما همچون درخواست فالو یا فالور جدید، ریپلای کامنت، لایک شدن پست‌های شما و … در این بخش نمایش داده خواهند شد. همچنین از گزینه بالای برنامه نیز می‌توانید نتایج نمایش داده شده را تفکیک کنید. در گوشه سمت راست نیز یک آیکن موشک وجود دارد که شما را به بخش دایرکت مسیج‌ها منتقل خواهد کرد. تمامی پیام‌هایی که کاربران دیگر برای شما ارسال خواهند کرد، در این بخش به نمایش در خواهند آمد.

بخش ارسال پست “+”

اپلیکیشن تیک تاک بخش ارسال پست

با زدن این گزینه، مستقیما به دوربین گوشی منتقل خواهید شد تا در کسری از ثانیه، قادر به ضبط ویدئو و ثبت یک پست جدید باشید. ابزارها و افکت‌های مختلفی در این بخش دردسترس شما هستند تا بتوانید ویدیوی خود را، خاص‌تر و زیباتر ضبط و منتشر کنید. علاوه بر این امکان استفاده از ویدیوهای از قبل ضبط شده نیز توسط گزینه Upload وجود دارد. در ادامه به‌صورت مختصر ابزارهای این صفحه را معرفی خواهیم کرد.

  • Flip: جابجایی بین دوربین پشت و جلوی گوشی
  • Speed: تعیین سرعت ویدئو تا ۳ برابر
  • Beauty: با روشن کردن این گزینه، پوست صورت شما کمی روتوش و صاف‌تر از حالت عادی خواهد شد.
  • Filters: با انتخاب این گزینه، به چند افکت رنگی دسترسی خواهید داشت که روی تصویر دوربین اعمال خواهد شد.
  • Timer: اگر تنها هستید و قصد ضبط ویدیویی را خارج از حالت سلفی دارید، این گزینه مناسب شما خواهد بود. با انتخاب این گزینه، عملیات ضبط از چند ثانیه بعد از فشردن دکمه شروع خواهد شد و به شما این فرصت را خواهد داد که کمی از دوربین فاصله بگیرید و سپس اقدام به ضبط ویدیوی خود کنید.
  • Duration: این گزینه نیز مدت زمان ویدیوی شما را تعیین خواهد کرد که بین ۱۵ و ۶۰ ثانیه حق انتخاب دارید.

اما علاوه بر ابزارهای کلی بالا، سه بخش دیگر در این صفحه وجود دارند که شاید بتوان گفت کار اصلی شما با این بخش‌ها خواهد بود.

اپلیکیشن تیک تاک بخش افکت ها
  • Effects: توسط این گزینه که در پایین صفحه قرار دارد، شما به صدها افکت جذاب و مختلف دسترسی دارید که برای زیباسازی و متنوع کردن ویدیوهای تولیدی شما، بسیار کاربردی خواهند بود. کافی است تا با انتخاب هر افکت، آن را دانلود کرده، پیش نمایشی از آن را مشاهده، و در صورت تمایل از آن استفاده کنید.
  • Templates: زیر دکمه ضبط ویدئو، گزینه‌ی دیگری تحت عنوان تمپلیت وجود دارد که برای ساخت میکس ویدیویی از عکس‌های شما کاربرد دارد. با انتخاب این گزینه به ۱۲ قالب از پیش آماده برای میکس عکس‌ها دسترسی خواهید داشت که کافی است با انتخاب یکی از آن‌ها و آپلود تعداد عکس‌های مورد نیاز آن قالب، به‌سادگی یک میکس ویدیویی جذاب بسازید.
  • Sound: در این بخش نیز موزیک ویدیوی خود را می‌توانید از آرشیو تیک تاک پخش و انتخاب کنید.

دانلود تیک تاک

برنامه تیک تاک برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS قابل دانلود است. این اپلیکیشن رو می‌توانید به کمک لینک‌های زیر از فروشگاه‌های اپ استور اپل و پلی استور گوگل دانلود کنید.

نسخه وب تیک تاک

خوشبختانه تیک تاک نیز همچون اینستاگرام، دارای نسخه وب است که به کاربران این امکان را می‌دهد که علاوه بر موبایل و اپلیکیشن، ازطریق نسخه وب نیز از برنامه استفاده کنند. کاربران بسیاری در برخی کشورها از جمله ایران، در دسترسی به اپلیکیشن تیک تاک با مشکل مواجه شده‌اند که درحال‌حاضر تنها راه‌حل این مشکل، استفاده از نسخه وب است که نزدیک‌ترین تجربه را به اپ موبایل ممکن می‌سازد. برای دسترسی به نسخه وب، می‌توانید از آدرس www.TikTok.com استفاده کنید.

در نهایت، اگرچه برنامه تیک تاک شباهت زیادی به اینستاگرام دارد اما ازلحاظ محتوایی، دارای تفاوت‌ها و نکات قوت مخصوص به خود است که باعث شده تا روزبه‌روز بر کاربران آن اضافه شود. علاوه بر این اگر جستجویی در کاوش اینستاگرام، محبوب‌ترین شبکه اجتماعی نزد کاربران ایرانی کرده باشید نیز احتمالا با ویدیوهای ایرانی بسیاری مواجه شده‌اید که آیکون تیک تاک روی آن‌ها درج شده است که نشان از استقبال کاربران از این شبکه اجتماعی دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.