تاریخ انتشار : دوشنبه 7 خرداد 1403 - 12:09
کد خبر : 127454

رئیس موقت مجلس:

با اهداف اقتصادی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله فاصله داریم

با اهداف اقتصادی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله فاصله داریم
رئیس سنی مجلس شورای اسلامی گفت: در آستانه پایان سند چشم انداز ۲۰ ساله قرار داریم، ما اگرچه در مسائلی مانند قدرت منطقه‌ای و حضور در موضوعات منطقه در نقطه‌ای بالاتر از سند قرار داریم اما در مسائلی مانند اقتصاد و معیشت فاصله قابل توجهی با نقطه قابل قبول و مدنظر داریم، بدون تردید مجلس دوازدهم برای رونق و شکوفایی اقتصاد ملی خواهد کوشید و تلاش خواهد کرد در این راه به سوی فعال کردن مردم در عرصه اقتصاد گام خواهد برداشت

جارستان: علاءالدین بروجردی رییس سنی مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس در سخنانی گفت: با نثار جان به مقدم مبارک امام زمان (عج) و با درود به روان پاک بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و عرض احترام به خانواده معظم شهدا، جانبازان، مفقودین و آزادگان و عرض ادب محضر گرانقدر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با کسب اجازه از منتخبین ملت شریف و بزرگ ایران در آغاز مقدم مهمانان عالیقدر رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سرپرست محترم ریاست جمهوری، ریاست محترم قوه قضائیه، رئیس و اعضای شورای نگهبان، فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی، اعضای هیأت دولت، علمای اعلام، روسای مجلس در ادوار گذشته، یادگار امام راحل رضوان الله تعالی علیه، دبیر شورای امنیت ملی، سفرا و روسای نمایندگی‌های سیاسی و بین‌المللی در تهران و دیگر مهمانان محترم را گرامی می‌داریم و به نمایندگی از همکاران عزیز و گرانقدر، منتخبین دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از یکایک شما عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

رئیس سنی مجلس دوازدهم ادامه داد: مجلس دوازدهم در شرایطی کار خود را آغاز می‌کند که ملت بزرگ ایران در غم شهادت رئیس جمهور پرتلاش، فداکار و امین به همراه وزیر امور خارجه مجاهد و فعال و امام جمعه محبوب و معتبر تبریز و استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و دیگر همراهان نشستند. هرگز برایمان مصور نبود که این اجلاس بدون حضور آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور شهید برگزار شود اما آنچه که در این شرایط دشوار موجب تسلی خاطر است وجود مبارک رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای است که در همان ساعات نخست این ضایعه غمبار به مردم ایران اطمینان دادند که یقینا هیچ خللی در امور کشور وارد نخواهد شد.

 

وی افزود: مجلس دوازدهم در مسیر حرکت به سوی قله بلند پیشرفت و موفقیت کشور در حالی که منطقه ما شاهد تحولات بسیار حساس و سرنوشت‌سازی است وظیفه خطیری بر دوش دارد، اینجانب که صرفاً به دلیل سنی در این جایگاه قرار گرفته‌ام متواضعانه به چند نکته اشاره می‌کنم.

 

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس دوازدهم عنوان کرد: منتخبین ملت بزرگ ایران نماد و تجلی وحدت ملی هستند، حرکت در مسیر پیشبرد کشور به سوی رفاه، آسایش، امنیت، تعالی و تحقق اهداف و سیاست‌های کلان تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری جز از طریق ایجاد همبستگی ملی میسر نخواهد بود. پرواضح است که این اصل هیچ تعارضی با تضارب آرا و اختلاف نظرهای کارشناسی ندارد.

 

بروجردی گفت: کشور عزیز ما ایران دارای ثروت‌های عظیم خدادادی است و در این میان بزرگترین داشته‌ها نیروهای کارآمد انسانی هستند که در طول تاریخ همواره مورد ستایش جهانیان بوده است تا جایی که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در تلاشگر بودن ایرانیان در دست یافتن به علم و دانش اشاره فرمودند که اگر دانش در کرات دیگر نیز باشد افرادی از ایران زمین بدان دست خواهند یافت. مجلس شورای اسلامی در مسیر تعالی، رشد و پیشرفت بیش از هر چیز به ارتقاء سطح دانش و فناوری در کشور توجه داشته و خواهد داشت. ما باید شرایطی را برای متخصصین و دانشمندان برجسته ایجاد کنیم که ماندگاری آنها در داخل کشور هرچه بیشتر باشد.

 

نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: در آستانه سند چشم‌انداز ۲۰ ساله قرار داریم که پایان آن سال آینده است. کشور ما اینک در عرصه اقتدار ملی فراتر از سند چشم‌انداز قرار دارد ولی در برخی از عرصه‌ها به ویژه عرصه اقتصادی دچار کاستی و نارسایی است، بدون تردید مجلس دوازدهم با همه توان برای تقویت اقتصاد ملی خواهد کوشید تا با رفع موانع پیش روی اقتصاد ملی یاری‌گر قوه مجریه در حل این مشکلات از طریق بهره‌گیری توانمندی‌های ملی و ظرفیت‌های مردمی باشد به ویژه آن که امسال سال جهش تولید با مشارکت مردمی است که ما نمایندگان آنها در خانه ملت هستیم.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.