تاریخ انتشار : یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 - 9:36
کد خبر : 60491

راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ ۳ تا ۷ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ ۳ تا ۷ میلیون تومان

نویسنده: میثم خلیل زاده جارستان به نقل از زومیت؛ گوشی‌های برند هواوی، سامسونگ و شیائومی در نسخه‌های متنوع و جذابی روانه بازار می‌شوند و همین موضوع باعث سخت شدن انتخاب شده است. در این مقاله از بهترین گوشی ۳ تا ۷ میلیون تومان برای شما گفته‌ایم. با زومجی همراه باشید. افزایش قیمت گوشی‌های پرچم‌دار باعث

نویسنده: میثم خلیل زاده

جارستان به نقل از زومیت؛ گوشی‌های برند هواوی، سامسونگ و شیائومی در نسخه‌های متنوع و جذابی روانه بازار می‌شوند و همین موضوع باعث سخت شدن انتخاب شده است. در این مقاله از بهترین گوشی ۳ تا ۷ میلیون تومان برای شما گفته‌ایم. با زومجی همراه باشید.

افزایش قیمت گوشی‌های پرچم‌دار باعث شده است تا خریداران تمایل بیشتری به خرید گوشی‌های میان‌رده داشته باشند. به‌ویژه در یک سال گذشته حتی در گوشی‌های میان‌رده بازار نیز شاهد استفاده از پردازنده‌های بالارده بوده‌ایم تا افرادی با بودجه متوسط بتوانند تجربه‌ گیمینگ قابل قبولی داشته باشند. در این مقاله به بهترین گوشی‌های گیمینگ میان‌رده بازار نگاهی خواهیم داشت تا درکنار پرداختن به ویژگی‌های پردازنده، درنهایت از تجربه گیمینگ آن‌ها برای علاقه‌مندان به بازی اندروید بگوییم.

 برخلاف افرادی که به‌دنبال گوشی هوشمند برای انجام فعالیت‌های روزمره یا عکاسی هستند، بازیکنان اصولا به‌دنبال جایگیری مناسب گوشی در زمان تجربه بازی‌، شارژدهی بالا و قدرت تراشه گرافیکی برای اجرای بازی روی نرخ فریم بالاتر هستند. به همین دلیل در مقاله بهترین گوشی گیمینگ زومجی سعی داریم تا بیشتر روی عملکرد گوشی‌ها در بازی‌های متفاوت تمرکز داشته باشیم.

فهرست پیش‌روی شما براساس دلار ۱۶ هزار تومان نگارش شده است، بنابراین با افزایش یا کاهش قیمت دلار، قیمت محصولات نیز تغییر می‌کند. برای راحتی شما سعی‌ کرده‌ایم تا گوشی‌هایی را در بازه قیمتی ۳ تا ۷ میلیون تومان معرفی کنیم با زومجی همراه باشید.


Honor 20 / آنر 20

آنر ۲۰

نکات مثبت:

  • پردازنده قدرتمند برای اجرای بازی‌ها
  • جایگیری مناسب در دستان بازیکن
  • عملکرد خوب دوربین در طول روز

نکات منفی:

  • عدم پشیتبانی از درگاه کارت حافظه
  • روشنایی پایین نمایشگر
  • عملکرد نه‌چندان خوب دوربین در تاریکی
  • نبود درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون

مانند نوا ۵تی، آنر ۲۰ نیز از پردازنده قدرتمند کرین ۹۸۰ بهره می‌برد. هواوی و آنر از این پردازنده در گوشی‌های پرچم‌دار خود استفاده می‌کنند که خبر از قدرت پردازشی بسیار بالای آن‌ها می‌دهد. به‌لطف ویژگی GPU Turboo 3 موجود در این پردازده، عمکرد برخی بازی‌ها در زمان تجربه طولانی مدت به‌ویژه در نرخ فریم بهبود پیدا می‌کند.

بدنه آنر ۲۰ از جنس شیشه با فریم آلومینیومی تولید شده است و در بالای سمت چپ نمایشگر شاهد قرار گیری زبانه‌ای نقطه‌ای برای دوربین سلفی هستیم. نمایشگر ۶.۲۶ اینچی آنر ۲۰ مشابه با سایر میان‌رده‌های فهرست زومجی رزولوشن FHD+ دارد و از نوعی IPS LCD است. روشنایی نمایشگر آنر ۲۰ مانند نوا ۵تی نسبت به رقبا کمی عقب می‌افتد در نتیجه بهتر است بازی‌ها را در منزل تجربه کنید.

در مجموع آنر ۲۰ و نوا ۵تی هر دو شباهت سخت‌افزاری زیادی به یکدیگر دارند. آنر ۲۰ از یک باتری ۳۷۵۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد و به‌لطف این باتری می‌توانید به مدت حدودا ۱۳ ساعت به‌صورت مداول فیلم تماشا کنید. این موضوع در زمان تجربه بازی‌ها کاهش پیدا می‌کند.

در پشت آنر ۲۰، چهار دوربین ۴۸، ۱۶ و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است. خوشبختانه تصاویر ثبت شده با آنر ۲۰ در روشنایی روز جزئیات خوبی دارد و می‌توانیم عکس‌برداری و فیلم‌برداری گوشی در فضای روشن را خوب ارزیابی کنیم. برخلاف روز، در شب و فضای تاریک اما چندان تصاویر را خوب ارزیابی نمی‌کنیم.

 آنر ۲۰ یکی از گوشی‌های زیبا و قدرتمندی است که اکنون در بازار ایران با قیمتی مابین ۵ تا ۶ میلیون تومان پیدا می‌شود.

Nova 5T

هواوی نوا ۵T

نکات مثبت:

  • اجرای بازی‌ها روی بالاترین تنظیمات گرافیکی
  • خلاقیت هواوی در طراحی زیبای پشت گوشی
  • عملکرد روان رابط کاربری
  • دوربین توانمند
  • شارژدهی نسبتا خوب باتری

نکات منفی:

  • نبود امکانات ویژه برای گیمرها
  • اسپیکر با وجود حجم بالا، شفافیت خوبی در پخش موسیقی الکترونیک ندارد
  • خلاء درگاه حافظه
  • دقت پایین نمایشگر

 بدون اغراق هواوی نوا ۵تی یکی از بهترین گوشی‌ها با عملکردی در حد و اندازه پرچمداران برای اجرای بازی‌ها است.

نوا ۵ تی به‌طور خاص از پردازنده پرچم‌دار کرین ۹۸۰ بهره می‌برد. این پردازنده در حال حاضر در گوشی‌های پرچم‌دار هواوی و آنر مورد استفاده قرار می‌گیرد و قادر است تا بازی‌ها را روی بالاترین تنظیمات گرافیکی ممکن اجرا کند. در زمان تجربه بازی کال اف دیوتی موبایل یا پابجی موبایل نرخ فریم حدودا ۶۰ را به‌راحتی تجربه خواهید کرد.

از طرفی این گوشی وزنی ۱۷۴ گرمی دارد که در مقایسه با گوشی ردمی نوت ۸ پرو ۲۶ گرم سبک‌تر است. متاسفانه هواوی از تنظیمات ویژه‌ی گیمینگ در نوا ۵تی بهره نبرده اما به‌لطف ویژگی گیم توربو ۳ موجود در کرین ۹۸۰، فهرستی از بازی‌های پشتیبانی شده نظیر پابجی موبایل عملکردی فوق‌العاده گرافیکی دارند.

متاسفانه نوا ۵تی از درگاه افزایش حافظه داخلی میکرو اس‌دی پشتیبانی نمی‌کند و تنها باید به حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی قانع باشید. در حال حاضر بازی‌های موبایل نظیر فورتنایت تا ۶ گیگابایت از حجم گوشی را پر می‌کنند. هواوی نوا ۵تی همچنین از حافظه رم ۸ گیگابایت بهره می‌برد که برای اجرای بازی‌ها و کارهای روزانه کافی و حتی زیاد است.

اما هواوی نوا ۵‌تی را به یک نمایشگر ۶.۲۶ اینچی با تراکم پیکسل ۴۱۲ و از نوع IPS مجهز کرده است. پنل‌های IPS روشنایی کمتری را نسبت به سوپر امولدها دارند. مانند سایر میان‌رده‌ها نوا ۵‌تی نیز دارای رزولوشن FHD+ است. هواوی در nova 5T‌ دارای باتری ۳۷۵۰ میلی‌آمپر ساعت است. به‌لطف این باتری قادر به تماشای فیلم به‌صورت متوالی تا حدودا ۱۳ ساعت خواهید بود؛ شارژدهی در زمان اجرای بازی‌ها به مراتب کمتر می‌شود.  

پشت گوشی نوا ۵T به دوربین چهارگانه ۴۸، ۱۶ و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی برای عکسبرداری عریض، اولتراواید و ماکرو مزین شده است. نوا ۵ تی در زمینه دوربین توانمند است و عملکرد خوبی دارد.

نوا ۵تی قیمتی مابین ۵.۵ تا ۶.۵ میلیون تومان دارد که البته با نوسان قیمت دلار در کشور تغییر می‌کند.

ردمی نوت 9 اس شیائومی

ردمی نوت ۹ اس شیائومی

نکات مثبت:

  • شارژدهی فوق‌العاده
  • نمایشگر گوشی روشنایی خوبی در میان گوشی‌های با پنل IPS LCD‌ دارد
  • کیفیت خوب دوربین در عکسبرداری روز
  • عرضه با اندروید ۱۰
  • اجرای روان بازی‌ها در مقایسه با گوشی‌های هم‌رده

نکات منفی:

  • سرعت پایین شارژ گوشی
  • اسپیکر تک‌کاناله با حجم خروجی پایین
  • نبود امکانات ویژه برای گیمرها

 برای افرادی که بودجه‌ای مابین ۳ تا ۴ میلیون تومان دارند ردمی نوت ۹اس را پیشنهاد می‌کنیم. این گوشی دارای پردازنده ۸ نانومتری اسنپ‌دراگون ۷۲۰جی است که در زمینه عملکرد نسبت به اسنپ‌دراگون ۷۳۰ استفاده شده در گلکسی ای ۷۱ در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد. بااین‌حال باتوجه‌به رنج قیمت قادر است تا بازی‌ها را روی تنظیمات مدیوم اجرا کند.

البته موضوع اجرای بازی روی تنظیمات مشخص به فاکتورهای متفاوتی از جمله تنظیمات سازندگان بستگی دارد. البته باید گفت مشابه با اسنپ‌دراگون ۷۳۰، اسنپ‌دراگون ۷۲۰جی نیز از پردازنده‌ی گرافیکی ادرنو ۶۱۸ بهره می‌برد که تراشه گرافیکی خوبی برای اجرای بازی‌ها است.

ردمی نوت ۹ اس در دو مدل ۶۴ گیگابایتی با حافظه رم ۴ گیگابایت و مدل ۱۲۸ گیگابایتی با حافظه رم ۶ گیگابایت عرضه شده است. در زمان نگارش مقاله مدل ۶۴ گیگابایتی ۳ میلیون تومان ۷۰۰ هزار تومان و مدل ۱۲۸ گیگابایتی ۴ میلیون ۴۰۰ هزار تومان در بازار به‌فروش می‌رسید.

کوالکام مدعی که اسنپ‌دراگون ۷۲۰G را برای گیمرها طراحی کرده است به‌ویژه که از موتور هوش مصنوعی نسل پنج این شرکت بهره می‌بهرد. برای تجربه بازی‌ها باتوجه‌به برچسب قیمت همچنان توصیه می‌شود بازی‌هایی مانند پابجی موبایل را روی تنظیمات Smooth و نرخ فریم اولترا روی شیائومی ردمی نوت ۹ اس اجرا کنید.

ردمی ۹ اس دارای یک نمایشگر بزرگ ۶.۶۷ اینچی از نوع IPS LCD است. روشنایی نمایشگر این گوشی در جایگاه پایین‌تری نسبت به سوپر امولد سامسونگ قرار می‌گیرد. شیائومی پشتیبانی از HDR‌ را به ردمی ۹ اس اورده است.

اما باتری شیائومی ردمی نوت ۹S در جای خود فوق‌العاده حجیم است. این گوشی از یک باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر بهره می‌برد که به مراتب مدت زمان تجریه بازی‌ها را افزایش خواهد داد، هرچند وزن گوشی را تا ۲۰۹ گرم بالا برده است که سنگین محسوب می‌شود.

به‌لطف باتری گوشی می‌توانید تا ۱۷ ساعت به‌طور مداوم ویدیو تماشا کنید یا به مدت ۱۹ ساعت وبگردی کنید. اسپیکر ردمی ۹ اس حجم خروجی پایینی دارد و توصیه می‌کنیم تا از هدفون برای تجربه بازی‌ها استفاده کنید.

درنهایت شیائومی ردمی ۹ اس دارای دوربین چهارگانه ۴۸، ۱۲، ۸ و ۵ مگاپیکسلی است. باتوجه‌به برچسب قیمت کیفیت تصاویر در روشنایی روز خوب ارزیابی می‌شود. حالت عکس‌برداری شب نیز هرچند باعث از دست‌رفتن جزئیات می‌شود اما در مجموع کیفیت مناسبی دارد.

Samsung Galaxy A71

گلکسی A71 سامسونگ

نکات مثبت:

  • ظاهری مدرن و جایگیری مناسب در دستان
  • نمایشگر ۶.۷ اینچی برای انجام بازی‌ها و تماشای فیلم
  • شارژدهی خوب باتری
  • اندروید ۱۰ و به‌روزرسانی وان یو‌آی ۲
  • نر‌م‌افزار گیم‌لانچر برای بهبود اجرای باز‌ی‌ها

نکات منفی:

  • عدم پشتیبانی از HDR-10
  • کیفیت نه‌چندان بالای دوربین ۵ مگاپیکسلی
  • نبود IP مقاومت دربرابر نفوذ آب

 سری A گلکسی سامسونگ برای افرادی که به‌دنبال گوشی‌هایی با نمایشگر امولد می‌گردند گزینه‌ای جذاب است.

اگر به‌دنبال گوشی با قیمت ۶.۵ تا ۷.۵ میلیون تومان می‌گردید که جایگیری مناسب، ظاهری مدرن و نمایشگری سوپر امولد داشته باشد، سامسونگ گلکسی A71 با حافظه رم ۶ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایتی حافظه داخلی محصولی هیجان‌انگیز است. سامسونگ گلکسی A71 در قلب خود از تراشه اسنپ‌دراگون ۷۳۰ بهره می‌برد. از طرفی پردازنده گرافیکی ادرنو ۶۱۸ قادر است تا بازی‌ها را روی تنظیمات مدیوم اجرا کند.

مانند سایر گوشی‌های میان‌رده نباید از گلکسی A71 سامسونگ نیز توقع عملکردی مشابه پرچمداران را در اجرای بازی‌ها داشته باشید بااین‌حال این گوشی قادر است تا بازی‌های کالاف دیوتی موبایل، پابجی موبایل و آسفالت ۹ را روی تنظیمات گرافیکی High  بدون افت نرخ فریم محسوس اجرا کند.

اما نمایشگر سامسونگ گلکسی A71 یکی از نقاط قوت این محصول است. به لطفا نمایشگری ۶.۷ اینچی با زبانه‌ای نقطه‌ای در بالای نمایشگر شما می‌توانید تجربه‌ای فراگیر را از بازی‌های موبایل بدون زبانه مزاحم داشته باشید. از طرفی این گوشی دارای نمایشگری سوپر امولد است که به‌ویژه در زیر نور مستقیم آفتاب به‌دلیل روشنایی بالا عملکرد خوبی دارد. رزولوشن Full HD پلاس گلکسی ای ۷۱ هرچند در مقایسه با پرچمداران پایین است اما باعث افزایش شارژدهی گوشی می‌شود.

از بازی گلکسی A71  گفتیم، این گوشی با باتری ۴.۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ ۲۵ واتی می‌تواند به‌طور مداوم در حدود ۱۷ ساعت پخش متداول فیلم داشته باشد. البته باتوجه‌به نوع بازی شارژدهی گوشی در اجرای بازی‌ها تفاوت زیادی می‌کند. گلکسی A71 دارای یک اسپیکر تک‌کاناله در زیر گوشی است، بنابراین توقع صدای خروجی استریو را از آن نداشته باشید.

گلکسی A71 برخلاف دوربین سه‌گانه A70s اکنون با دوربین چهارگانه شامل یک دوربین پنج مگاپیکسلی ماکرو است. در مجموع گلکسی A71 با قیمت مابین ۶.۵ تا ۷.۵ میلیون تومان یکی از گوشی‌های گران‌قیمت فهرست زومجی است.

ردمی نوت 8 پرو شیائومی

ردمی نوت ۸ پرو شیائومی

نکات مثبت:

  • اجرای روان بازی‌ها به‌لطف پردازنده گیمینگ G90T
  • روشنایی بالای نمایشگر
  • محافظ گوریلا گلس ۵
  • عملکرد خوب دوربین در روشنایی روز
  • شارژدهی بسیار خوب

نکات منفی:

  • فریم پلاستیکی
  • نمایش تبلیغات در بدنه MIUI
  • دوربین ماکرو کیفیت خوبی ندارد

 کافی است تا نگاهی به گوشی‌های شیائومی موجود در بازار بندازید تا متوجه ارزان‌ بودن محصولات این شرکت نسبت به رقبا شوید.

  شیائومی ردمی نوت ۸ پرو از یک پردازنده ۱۲ نانومتری Mediatek Helio G90T بهره می‌برد. این پردازنده به‌طور خاص جامعه‌ی گیمر را هدف گرفته است و به‌دلیل استفاده از تکنولوژی هایپرانجین عملکردی روان را در بازی‌ها البته روی تنظیمات مدیوم و High دارد.

البته با وجود اجرای خوب و روان بازی‌های در مدت زمان تجربه طولانی بازی شاهد گرم شدن بدنه گوشی خواهید بود که این موضوع باعث افت عملکرد ردمی نوت ۸ پرو می‌شود. بااین‌حال نباید فراموش کنیم که با یک گوشی میان‌رده مناسب برای تجربه بازی‌ها مواجه هستیم که قیمتی ما بین ۵ تا ۶ میلیون تومان دارد. بنابراین عملکرد گوشی در اجرای بازی‌ها را خوب ارزیابی می‌کنیم.

شیائومی ردمی نوت ۸ پرو دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی با قابلیت افزایش حافظه ازطریق درگانه microSD است. این گوشی همچنین از یک حافظه رم ۶ گیگبایتی بهره می برد. ردمی ۸ پرو یک نمایشگر ۶.۵۳ اینچی از نوع IPS دارد و مانند سایر گوشی‌‌های میان‌رده با رزولوش FHD+ روانه بازار شده است.

برخلاف رقبا شیائومی ردمی ۸ پرو از استاندارد HDR پشتیبانی می‌کند. یکی از خصوصیات مهم ردمی نو ۸ پرو شارژدی بسیار خوب این محصول به‌لطف باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. البته این موضوع گوشی را با وزن ۲۰۰ گرم کمی سنگین کرده است هرچند جایگیری نسبتا خوبی در دستان شما دارد. شیائومی ردمی ۸ پرو قادر به اجرای مداوم فیلم به مدت ۱۴ ساعت روی روشنایی حدودا ۵۰ درصدی است.  

اما دوربین، ردمی ۸ پرو در پشت گوشی از سه دوربین ۴۸، ۸ و ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین این گوشی به‌ویژه در روشنایی روز عملکرد بسیار خوبی دارد.

می 9 تی شیائومی

می ۹ تی پرو شیائومی (ردمی K20 پرو)

نکات مثبت:

  • نمایشگر سوپر امولد بدون هرگونه بریدگی
  • دوربین سه‌گانه و سلفی قدرتمند
  • شارژدهی بسیار بالا برای تجربه بازی‌ها
  • جک ۳.۵ میلی‌متری

نکات منفی:

  • نبود درگاه کارت حافظه

مانند پردازنده کرین ۹۸۰، گوشی‌های شیائومی نیز از پردازنده‌ هم‌رده اسنپ‌دراگون ۸۵۵ بهره می‌برند. این پردازنده اکنون در گوشی‌های پرچم‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرد و همین موضوع برچسب قیمت ۶ تا ۷ میلیون تومانی شیائومی می ۹ تی پرو را جذاب کرده است.

شیائومی به‌طور خاص در MI 9T Pro نرم‌افزار هیجان‌انگیزی را برای ارائه تجربه گیمینگ فراگیر ارائه می‌دهد و می‌توانید به‌راحتی بهترین بازی های اندروید را روی آن تجربه کنید. به‌لطف این نرم‌افزار می‌توانید از نرخ فریم و عملکرد گوشی خود در زمان تجربه‌ها مطلع شوید. علاوه‌بر این قابلیت‌های دیگر مانند قطع موقت اعلان‌ها در زمان تجربه بازی‌ها نیز در نرم‌افزار ویژه شیائومی دیده می‌شود.

اما شیائومی می ۹ تی پرو از یک نمایشگر ۶.۳۹ اینچی بدونه هرگونه زبانه دوربین بهره می‌برد. این خصوصیت طراحی شیائومی و قرارگیری دوربین سلفی در درگاه پاپ‌آپ بالای گوشی باعث شده است تا در زبان تجربه بازی‌ها هیچ بخشی از رابط کاربری را از دست ندهید. نمایشگر می ۹ تی پرو از نوع سوپر امولد است و رزولوشن FHD+ (۱۰۸۰ در ۲۳۴۰) دارد. به همین دلیل روشنایی بالای نمایشگر کار با گوشی زیر نور مستقیم آفتاب را آسان می‌کند.

شیائومی می ۹T پرو در زمینه شارژدهی نیز عملکرد قابل قبولی دارد. این گوشی از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع  ۲۷ واتی بهره می‌برد. با این گوشی قادر به تماشای ویدیو به مدت ۲۱ ساعت هستید که رقمی فوق‌العاده محسوب می‌شود.

برای عکس‌برداری می‌توانید از دوربین سه‌گانه ۴۸، ۸ یا ۱۳ مگاپیکسلی بهره ببرید که از کیفیت خوبی برخوردار است. از طرفی امکان فیلم‌برداری ۴K نیز با این گوشی فراهم شده است. با وجود اسپیکر قابل قبول گوشی، درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری نیز در این محصول خوش‌ساخت برای اتصال هدفون حضور دارد.  

شیائومی می ۹ تی پرو در بازار با نام ردمی K20 پرو نیز شناخته می‌شود. اگر بودجه شما به خریداری شیائومی می ۹تی پرو می‌رسد، این گوشی را از دست ندهید. بااین‌حال در صورتی که بودجه شما گوشی موبایل ۵ تا ۶ میلیونی را هدف گرفته است، شیائومی MI 9 نیز محصولی زیبا و قدرتمند برای تجربه بازی‌ها است.

 دیدگاه شما در رابطه با گوشی‌های میان‌رده چیست؟‌ آیا شما هریک از گوشی‌های میان‌رده معرفی شده توسط زومجی را دارید؟ نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.


شیائومی Mi 9 SE / می ۹ اس ای

در این مقاله سعی کردیم تا چند عدد از بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار ایران را برای شما معرفی کنیم. به طبع گوشی‌های معرفی شده بازار هدف گیمرها را دارند در نتیجه امکان دارد با وجود پردازنده‌ قدرتمند برای فیلم‌برداری یا عکاسی نتوانند آنچنان که باید خوب ظاهر شوند.

بهترین گوشی‌های گیمینگ میان‌رده پیشنهادی

  • بهترین گوشی گیمینگ تا ۴ میلیون تومانگوشی ردمی نوت ۹ اس شیائومی
  • بهترین گوشی گیمینگ تا ۵ میلیون تومانمی ۹ شیائومی
  • بهترین گوشی گیمینگ تا ۶ میلیون تومانمی ۹ تی پرو شیائومیردمی نوت ۸ پرو شیائومیهواوی نوا ۵Tآنر ۲۰
  • بهترین گوشی گیمینگ تا ۷ میلیون تومانگلکسی A71 سامسونگگلکسی A80 سامسونگ

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.