تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399 - 14:02
کد خبر : 58194

فرماندار آستانه اشرفیه: برند سازی محصولات کشاورزی شهرستان ضروری است

فرماندار آستانه اشرفیه: برند سازی محصولات کشاورزی شهرستان ضروری است

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار آستانه اشرفیه بر ضرورت برند سازی محصولات مهم استراتژیک این شهرستان تاکید و خواستار اجرای طرح های ویژه در این بخش شد. یونس محمودی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان  اظهار داشت: بادام زمینی و برنج از محصولات مهم کشاورزی این شهرستان است که برند سازی آنها

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار آستانه اشرفیه بر ضرورت برند سازی محصولات مهم استراتژیک این شهرستان تاکید و خواستار اجرای طرح های ویژه در این بخش شد.

یونس محمودی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان  اظهار داشت: بادام زمینی و برنج از محصولات مهم کشاورزی این شهرستان است که برند سازی آنها می تواند در رونق اقتصادی منطقه نقشی موثر داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد بسترهای مناسب به منظور  رونق کسب و کار در منطقه یادآور شد: با توجه به نامگذاری امسال به سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری ، امیدواریم شاهد تحولات خوبی در حوزه فعالیت های کشاورزی ،  صنعتی باشیم.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به  آغاز فصل زراعی جدید افزود: با هدف تامین آب زراعی مورد نیاز کشاورزان، لایروبی انهار ، زهکش ها و استخرهای آب رسانی از سوی ادارات متولی چون جهاد کشاورزی ، اداره امور منابع آب مورد توجه قرار بگیرد تا ، ضمن آنکه تامین و توزیع به موقع کودهای شیمیایی کشاورزان نیز باید در اولویت برنامه ها قرار بگیرد.

محمودی در ادامه به ظرفیت های سواحل این شهرستان در بخش بندرکیاشهر نیز اشاره و تصریح کرد:با اجرای طرح های گردشگری در سواحل این منطقه می توانیم شاهد تحولات ارزنده ای در بخش جذب توریست باشیم.

فرماندار آستانه اشرفیه همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این شهرستان در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: در سایه تعامل ، همکاری و  مشارکت خوب مردم و مسئولان روند مقابله با شیوع این ویروس در شهرستان مطلوب است ، ضمن آنکه نگرانی از شیوع این ویروس در موج دوم وجود دارد.

وی افزود: به منظور مقابله با این ویروس در موج دوم ، انتظار می رود مردم همچنان از خروج غیر ضروری از منازل خودداری و نکات بهدشتی را با حساسیت بیشتری رعایت کنند.

وی با بیان اینکه  با آغاز بحران کرونا ، بسیاری از مشاغل تعطیل شده اند افزود: تعطیلی مشاغل مشکلات کسب و کار مردم این منطقه را به همراه داشته است که آغاز رزمایش مواسات در این شهرستان همزمان با  سراسر کشور  می تواند در بهبود این وضعیت نقش موثری داشته باشد.

محمودی به رفع مشکلات جوانان و کارافرینان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به سیاست های دولت در جهت رفع مشکلات بیکاری  انتظار می رود بانک ها با پرداخت تسهیلات مناسب از کارآفرینان و جوانان حمایت کنند.

وی همچنین با اشاره به پایان سال مالی از مدیران این شهرستان خواست تا در خصوص جذب اعتبارات و اجرای طرح های عمرانی دقت بیشتری داشته باشند.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستاست  و در شرق استان گیلان قرار دارد.

این شهرستان با داشتن حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی و زمین های کشاورزی ( ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار برنج، ۲ هزار و ۵۰۷ هکتار و مابقی دیگر محصولات ) از کانون های مهم کشاورزی استان گیلان بوده ، ضمن آنکه از ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی در بخش بندرکیاشهر نیز برخوردار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.