تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اردیبهشت 1399 - 14:55
کد خبر : 57951

کشت ارقام آنام و رش به صورت الگویی در روستاهای صومعه سرا

کشت ارقام آنام و رش به صورت الگویی در روستاهای صومعه سرا

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا گفت: علاوه بر ارقام بومی کشت دو رقم دیگر به نامهای آنام و رش در روستاهای این شهرستان کشت شده است و در صورت موفقیت سطح زیر کشت این ارقام سال آینده افزایش خواهد یافت. احمد پادیاب با بیان اینکه صومعه سرا بعد از رشت،

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا گفت: علاوه بر ارقام بومی کشت دو رقم دیگر به نامهای آنام و رش در روستاهای این شهرستان کشت شده است و در صورت موفقیت سطح زیر کشت این ارقام سال آینده افزایش خواهد یافت.

احمد پادیاب با بیان اینکه صومعه سرا بعد از رشت، بزرگترین شهرستان برنج‌خیز استان است، گفت: خزانه‌گیری در شالیزارهای این شهرستان رو به اتمام است و نشاء برنج نیز در این شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: شهرستان صومعه‌سرا بالغ بر ۲۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و از نظر تولید برنج به صورت مکانیزه در صدر جدول شهرستان گیلان قرار دارد.

پادیاب با اشاره به اینکه امسال در ۷۰ درصد از اراضی این شهرستان، نشاء برنج به صورت مکانیزه انجام خواهد شد، ادامه داد: در شرایط کنونی به دلیل شیوع کرونا به کشاورزانی که در ۳۰ درصد باقی‌مانده از اراضی شالیزاری مجبورند به صورت سنتی نشاء انجام دهند، توصیه شده است حتما فاصله‌های اجتماعی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: برای کاهش رفت و آمدهای کشاورزان در شالیزارها امسال ۴۰ بانک نشاء در شهرستان فعال است، تا خدمات رسانی لازم صورت گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا گفت:به طور میانگین سالانه در شهرستان صومعه‌سرا ۱۳۵ هزار تن شلتوک تولید می‌شود و این شهرستان تولیدکننده یکی از باکیفیت ترین برنج‌های کشور است.

وی با بیان اینکه اغلب رقم برنج کشت شده در این شهرستان هاشمی است، افزود: امسال علاوه بر ارقام بومی، دیگر ارقام نظیر رش و آنام به صورت الگویی در برخی از روستاهای این شهرستان کشت شده است و در صورت موفقیت سال آینده کشت این ارقام در صومعه‌سرا افزایش خواهد یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.