تاریخ انتشار : دوشنبه 21 بهمن 1398 - 16:06
کد خبر : 53285

با ادامه بارش برف: زندگی در مناطق کوهستانی شرق گیلان عادی است

با ادامه بارش برف: زندگی در مناطق کوهستانی شرق گیلان عادی است

جارستان: با وجود ادامه بارش برف در مناطق جلگه و کوهستانی شرق گیلان، زندگی عادی مردم در این مناطق جریان دارد. برخلاف رویه معمول گذشته ، این بار بارش برف در مناطق جلگه ای و کوهستانی شرق گیلان تفاوت چندانی با هم ندارند در حالی که در چند مرحله در دو ماه اخیر در مناطق

جارستان: با وجود ادامه بارش برف در مناطق جلگه و کوهستانی شرق گیلان، زندگی عادی مردم در این مناطق جریان دارد.

برخلاف رویه معمول گذشته ، این بار بارش برف در مناطق جلگه ای و کوهستانی شرق گیلان تفاوت چندانی با هم ندارند در حالی که در چند مرحله در دو ماه اخیر در مناطق کوهستانی دیلمان و اشکورات بیش از یک متر برف بارید ولی از برف در مناطق جلگه ای شرق گیلان خبری نبود.

برغم پیش بینی های انجام شده از سوی هواشناسی و ترس مردم از تجربه تلخ برف سال های ۸۳،۸۶ و برف سال ۹۵شرق گیلان این بار بارش برف در دو منطقه کوهستانی و جلگه ای با وجود تفاوت آب و هوایی و اختلاف ارتفاعی، تفاوت چندانی ندارند و بارش برف اختلالی در زندگی روزمره مردم این مناطق بوجود نیاورده است.

زندگی در مناطق کوهستانی و برفی دیلمان و اشکورات شهرستان های سیاهکل و رودسر در شرق گیلان با همه سختی ها بطور عادی جریان دارد و فقط رفت و آمد به این مناطق با زنجیر چرخ امکانپذیر است و فقط مدارس ابتدایی این مناطق همانند مناطق جلگه ای تعطیل شده است.

بارش برف که از عصر روز گذشته در مناطق جلگه و کوهستانی شرق گیلان آغاز شد تا ظهر دوشنبه از شدت کمی برخوردار بود و این میزان کمتر از حد انتظار پیش بینی شده توسط اداره کل هواشناسی بود که براساس پیش بینی های این اداره کل امکان افزایش شدت آن وجود دارد.

اداره کل هواشناسی گیلان برای مناطق جلگه ارتفاع برف بین ۳۰تا ۶۰سانتیمتر و برای ارتفاعات، بیش از یک متر برای روز دوشنبه و سه شنبه پیش بینی کرده بود ولی تا ظهر روز دوشنبه در شهر سیاهکل و لاهیجان حدود ۱۰ سانتیمتر برف بر زمین نشست و این میزان در مناطق کوهستانی دیلمان حداکثر تا ۲۰سانتیمتر و مناطق کوهستانی اشکورات نیز تا ۳۰سانتیمتر از سوی بخشداران این مناطق گزارش شده است.

بخشدار دیلمان و پیرکوه ظهر روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت :بین پنج تا ۲۰سانتیمتر در منطقه دیلمان برف باریده است که با اعلام آماده باش و بسیج عمومی که از قبل بوجود آمد ، تاکنون مشکلات به خوبی مدیریت شد و روند زندگی در این مناطق عادی است و به خوبی جریان دارد.

بهرام آریامنش در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین بارش برف در روستاهای کشتی گیرچاک و میانمرز این بخش باریده است که از نظر تردد جاده ای ،سوخت ، آرد و نان مشکلی در بخش دیلمان و پیرکوه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تمامی راههای اصلی و فرعی بخش دیلمان هم اکنون باز است اظهار داشت: تمامی دستگاه های برف روب در حالت آماده باش قرار دارند و از ساعات اولیه کار برف روبی را انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد:در چند مرحله در آذر و دی بیش از یک متر برف در مناطق کوهستانی دیلمان باریده بود ولی برفی در مناطق جلگه دیده نمی شد که این بار بارش برف در جلگه و کوهستان تفاوت چندانی ندارند.

بخشدار دیلمان در پایان گفت: با توجه به ادامه بارش برف در منطقه و یخبندان به رانندگانی که قصد مسافرت و رفت و آمد به این منطقه را دارند توصیه می شود حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

بخشدار رحیم آباد نیز گفت: ارتفاع برف در مناطق کوهستانی اشکورات رحیم آباد بین ۲۰تا ۳۰سانتیمتر رسیده است در حالی که منطقه جلگه ای رودسر نظیر رحیم آباد زمین هنوز سفیدپوش نشده است.

فرشاد شریفی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در مناطق کوهستانی اشکورات وجود ندارد و رفت وآمد به خوبی در این مناطق جریان دارد افزود:چهار گروه راهداری برای بازنگهداشتن راه های اصلی در منطقه کوهستانی اشکورات مستقر هستند تا در صورت بروز مشکل نسبت به بازگشایی راه های اصلی این منطقه اقدام کنند.

وی یادآورشد: در منطقه جلگه ای رودسر و رحیم آباد برفی بر زمین ننشسته است ولی بارندگی ها در این مناطق ادامه دارد.

براساس پیش بینی های علمی هواشناسی، سامانه بارشی تا روز سه شنبه در گیلان استقرار دارد و به تدریج با تضعیف این سامانه طی روز سه شنبه از سمت غرب گیلان روند کاهش ناپایداری و ابرناکی برای استان در انتظار است و همچنین برای صبح روز چهارشنبه یخبندان صبحگاهی پیش بینی شده است./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.