تاریخ انتشار : جمعه 9 مهر 1395 - 17:20
کد خبر : 5161

ادعای مهدی پاکدل درباره فیلم مجید مجیدی «محمد رسول الله» در زمان اکران بایکوت خبری شد!

ادعای مهدی پاکدل درباره فیلم مجید مجیدی «محمد رسول الله» در زمان اکران بایکوت خبری شد!

جارستان-در حالی که یک سال از اکران فیلم «محمد رسول الله» می‌گذرد، مهدی پاکدل بازیگر نقش ابوطالب در گفت‌وگوی جدید خود از رسانه‌ها انتقاد کرده و معتقد است آخرین ساخته مجید مجیدی دچار بایکوت خبری شد. مهدی پاکدل این ادعای عجیب را در حالی مطرح کرده است که در طول حدود ده ماه نمایش این

جارستان-در حالی که یک سال از اکران فیلم «محمد رسول الله» می‌گذرد، مهدی پاکدل بازیگر نقش ابوطالب در گفت‌وگوی جدید خود از رسانه‌ها انتقاد کرده و معتقد است آخرین ساخته مجید مجیدی دچار بایکوت خبری شد. مهدی پاکدل این ادعای عجیب را در حالی مطرح کرده است که در طول حدود ده ماه نمایش این فیلم، رسانه‌ها اخبار آن را به طور کامل پوشش می‌دادند.

مهدی پاکدل که پیش‌تر در برنامه «هفت» و همزمان با آغاز اکران فیلم «محمد رسول الله» در سینماهای کشور، انتقادات بسیار تندی به برخی از منتقدان و خبرنگاران سینمایی وارد کرده بود و آنها را به دلیل حساب کردن بودجه فیلم مجید مجیدی با خوار و بار فروش‌ها مقایسه کرده بود، مجددا انتقادات خود به برخی رسانه‌ها آغاز کرده است.

بازیگر نقش «ابوطالب» درباره بازخوردهای این فیلم در ایران و خارج از کشور به ماهنامه «دیار» می‌گوید: «من فقط در اکران افتتاحیه «محمد(ص)» در جشنواره مونترال حضور داشتم و آنجا تماشاگران به شدت از فیلم استقبال کردند. قبل از آن، نسخه نه چندان مطلوب فیلم را پس از جشنواره در سینما فرهنگ تهران با اهالی رسانه، مدیران فرهنگی و هنرمندان دیده بودیم. بازخورد‌ها در ایران خیلی متفاوت بود با آنچه چند ماه بعد در مونترال از مردم دیدیم. اینجا یکسری خیلی مجذوب شده بودند و به عوامل سازنده و به ویژه آقای مجید مجیدی اظهار لطف می‌کردند. یکسری هم واکنش خاصی نداشتند و فیلم چیزی نبود که فکر می‌کردند.»

پاکدل در مورد نگاه‌های مختلفی که به آخرین ساخته مجید مجیدی در زمان اکران می‌شد، توضیح می‌دهد: «هیچ کس خود فیلم را به عنوان اثر هنری نمی‌دید؛‌ یا درگیر اسم فیلم بودند و موضوع آن درباره زندگی پیامبر بود و گروهی دیگر کاری به این مسائل نداشتند. نقدهایی به فیلم داشتند و بیشتر درگیر حاشیه بودند. چرتکه می‌انداختند که این قدر هزینه شده و آن همه پول کجا رفته است. همه نماینده سازمان بازرسی کشور شده بودند! هیچ کدام خالص فیلم را به معنی واقعی کلمه نمی‌دیدند. در مونترال انتفاقی دیگر افتاد. کاری به ایرانی‌ها نداریم که طبعاً‌ آمده بودند اثری از هنرمندی ایرانی ببینند. مردم غیرفارسی زبان آمده بودند برای دیدن فیلم و سه ساعت جذب آن شدند آنها شخصیت کودکی را قبل از تولد تا ۱۲ سالگی دیدند و لذت بردند. ما ساعت‌ها بعد از اکران می‌ایستادیم و با مردم حرف می‌زدیم. یعنی این قدر مشتاق بودند تا درباره پیامبر بیشتر بدانند.»

اما در حالی که بسیاری از رسانه‌های مختلف نظیر ماهنامه‌های «فیلم» و «۲۴» در زمان اکران «محمد رسول الله» نقدهای مفصلی در مورد این فیلم منتشر کردند و بسیاری از رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌ها هم آخرین اخبار فیلم مجید مجیدی را به طور کامل پوشش می‌دادند، مهدی پاکدل در گفته‌های عجیبی، ادعا کرده است که در زمان نمایش «محمد رسول الله» این فیلم از سوی رسانه‌ها با بایکوت خبری مواجه شد: «باور کنید در طول پنج، شش ماهی که فیلم روی پرده بود، حتی یک نفر درباره بازی‌های این فیلم نظر نداد. ما دو سال زحمت کشیده بودیم و دوست داشتیم درباره ما نوشته شود. هیچ!‌ فیلم وارد بایکوت خبری شد و همه انگار با آن مسئله داشتند. این برای من خیلی عجیب بود ما چه کاره‌ایم و چرا گروه بازیگری و هنری فیلم نادیده گرفته می‌شود؟‌ ما برای «محمد(ص)» به اندازه نصف دستمزد معمول گرفتیم. چون عاشق پیامبر بودیم و دوست داشتیم در ساخته شدن فیلم زندگی ایشان سهیم باشیم. بعد مالی پروژه در رتبه چندم اهمیت بود. همه  با دل و جان و ایمان کار کردیم تا فیلمی وزین و شاخص ساخته شود. متأسفانه هیچ کس اینها را ندیده و همه درگیر این بودند که چرا این قدر هزینه شده و آن قدر تبلیغات می‌شود. اصلا چرا نباید بشود؟ مگر درباره فیلم‌های دیگر نمی‌شود؟ شروع به حاشیه سازی کردند که «محمد(ص)»  حق خیلی از فیلم‌ها را در اکران خورده است که اصلا این طور نبود. من این مسائل را نمی‌فهمیدم.»

همزمان با نمایش داخلی فیلم «محمد رسول الله» وعده‌های بسیاری در مورد اکران بین المللی این فیلم داده شد که در نهایت هیچکدام یک از این ادعاها به واقعیت تبدیل نشد و حتی در کشور ترکیه هم این فیلم نتوانست به شکل گسترده به روی پرده سینماها برود. اما در رابطه با این موضوع هم مهدی پاکدل توپ را به زمین مناسبات سیاسی جشنواره‌های خارجی می‌اندازد و کارشکنی برخی افراد را عامل اصلی عدم اکران بین المللی «محمد رسول الله» می‌داند: «(به دلیل) مناسبات سیاسی و ماجرای جشنواره‌ها است. به واسطه نام «محمد (ص)»‌ خیلی‌ها دلشان نمی خواست فیلم دیده شود. در کشور خود ما متأسفانه کسانی نامه نوشتند به جشنواره‌ها که این فیلم منتسب به نظام است و آن را نپذیرند. این کارها دیگر خیلی زشت است ما همه یک خانواده‌ایم و نمی‌دانم چرا این طور برخورد می‌کنند.»

آی سینما

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.