تاریخ انتشار : دوشنبه 11 آذر 1398 - 20:14
کد خبر : 50228

کاهش محسوس دما در گیلان

کاهش محسوس دما در گیلان

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده بارندگی ، وزش باد ( شدید و خیلی شدید) و کاهش دما بین ۱۰ تا ۲۰ درجه ای سلسیوس در استان است. مازیار غلامی عصر دوشنبه اظهار داشت: بر این اساس شاهد نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارش زا در

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده بارندگی ، وزش باد ( شدید و خیلی شدید) و کاهش دما بین ۱۰ تا ۲۰ درجه ای سلسیوس در استان است.

مازیار غلامی عصر دوشنبه اظهار داشت: بر این اساس شاهد نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارش زا در منطقه هستیم به گونه ای که بارندگی و وزش باد ( بعضی نقاط شدید/ خیلی شدید) و در ارتفاعات بارش برف و احتمال رعد و برق و تگرگ تا سه شنبه مورد انتظار است.
وی گفت:  از پنجشنبه انتظار می رود با نفوذ مجدد سامانه ناپایدار به منطقه، روند کاهشی دما، افزایش ابر ، بارندگی و وزش باد ( بعضی نقاط شدید یا خیلی شدید) که در ارتفاعات و نواحی کوهستانی به صورت برف است تا اوایل هفته آینده استان را در بر گیرد.
وی تصریح کرد: بر اساس  نقشه های هواشناسی  آسمان استان برای روز سه شنبه  ابری و مه آلود توام با کاهش نسبی دما ، بارندگی  و وزش باد است که به تدریج از سمت غرب استان این ناپایداری ها کاهش یافته و اواخر وقت درپاره ای نقاط مه پیش بینی می شود.
غلامی اضافه کرد: آسمان استان برای روز چهارشنبه نیز  کمی تا نیمه ابری ، بعضی نقاط مه ، افزایش نسبی دما ، اواخر وقت افزایش ابر ، وزش باد جنوبی ( به ویژه ارتفاعات و دامنه ها)  توام است.
وی  بیشینه و کمینه دما  در استان را  برای لاهیجان ۲۱ درجه و  دیلمان شش درجه سلسیوس عنوان کردو  گفت: بیشینه و کمینه دما  برای رشت نیز  ۲۰ و هشت درجه سلسیوس  ثبت شده است.
غلامی با اشاره به  احتمال  آبگرفتگی ، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها و احتمال رانش و لغزش  در استان گفت:  شهروندان از استقرار در حاشیه رودخانه ها  و مسیل ها  خود داری کرده و  رانندگانی  نیز  که قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه های برفگیر را دارند ، زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانه همراه داشته باشند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.