تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 مرداد 1398 - 9:58
کد خبر : 43217

دومین پروانه کاربرد نشان حلال در گیلان اعطاء شد

دومین پروانه کاربرد نشان حلال در گیلان اعطاء شد

دومین پروانه کاربرد نشان حلال استان گیلان به یک شرکت صنعتی واحد طیور اعطاء شد.

مدیرکل استاندارد گیلان عصر چهارشنبه در مراسم اعطای نشان حلال به این شرکت تولیدی با اشاره به همکاری سه جانبه اداره ‌کل استاندارد ، سازمان دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی استان برای صدور این پروانه تاکید کرد: این استاندارد تشویقی است و برای دومین بار در گیلان به گروه صنعتی واحد طیور اعطا می شود.
وی با بیان اینکه بخش های مربوط به کیفیت و بخش های فنی نشان حلال در این سازمان انجام می شود ، خاطر نشان کرد: استاندارد شاخص یک کشور سالم است و هر چه میزان پوشش استاندارد در یک کشور بیشتر باشد ، می توان آن کشور را بر اساس آن ارزیابی کرد .
وی ادامه داد: اهمیت نشان حلال در این بین نه فقط برای مسلمانان، بلکه فراتر از آن و در سایر ادیان نیز قابل توجه و تامل است و مشاهده می شود در کشورهای غیر مسلمان نیز برای خرید به این نشان توجه می شود که این، می تواند فرصتی برای تولیدکنندگان این حوزه باشد.
اشکانی پور با بیان اینکه امروز برخی از غیرمسلمان ها نیز به دنبال ذبح اسلامی هستند ، تصریح کرد: این مهم به رونق بخشی از تولید داخلی منجر خواهد شد و باید تمهیدات و تشویقاتی جهت میل بیشتر واحدها به سمت گرفتن نشان حلال اندیشیده شود.
اشکانی پور تصریح کرد: استاندارد حلال نه تنها در موادغذایی ، بلکه در گردشگری، لوازم بهداشتی و چرم نیز بسیار مورد توجه دنیا قرار گرفته است.

گروه فعال در صنعت طیور کشور ، چرخه تولید گوشت از مزرعه ، کشتارگاه و مصرف را دارد و سال ۱۳۵۹ در گیلان تاسیس شده است.

برند «حلال» نوعی استاندارد اسلامی است که وجود آن روی محصولات غذایی، به معنای آن است که مصرف آن از نظر موازین شرعی برای مسلمانان مشکلی ندارد.
این برند برگرفته از «غذای حلال» در دین اسلام است. در میان مسلمانان نخستین بار، سال ها پیش، مالزی استفاده از آن را در مورد محصولات غذایی باب کرد اما حالا، بسیاری از کشورهای اسلامی نیز آن را مورد استفاده قرار می دهند به گونه ای که به یک علامت جهانی در دنیا تبدیل شده و حتی مورد استقبال شهروندان کشورهای غیر اسلامی نیز قرار گرفته است.
برند حلال علاوه بر محصولات مختلف غذایی و آشامیدنی ، مواد آرایشی ، بهداشتی و دارویی را نیز در بر می گیرد اما بیشترین کاربرد آن برای موادغذایی است و نشان می‌دهد که در تهیه مواد اولیه محصول از حیوانات حرام گوشت یا مواد و محصولاتی که از نظر اسلام، غیرشرعی به شمار می رود، استفاده نشده است.
مردم با دیدن برند حلال به ویژه در کشورهای غیرمسلمان خیالشان راحت می شود که غذا حلال است و با فراغ بال می توانند آن را مصرف کنند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.