تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مرداد 1398 - 9:18
کد خبر : 42947

پیشاشو گیلان جایزه صربستان را گرفت

پیشاشو گیلان جایزه صربستان را گرفت

پیشاشو ، آئینی به جامانده از نیاکان گیلانی در ماه رمضان است که ساخت مستند آن توسط رضا مجلسی، توانست جایزه ویژه هیات داوران بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم های تلویزیونی و مردم‌شناسی کوزوو صربستان را دریافت کند.

جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم های تلویزیونی و مردمشناسی کوزوو صربستان به فیلم پیشاشو ساخته رضا مجلسی از ایران بخاطر غنای سینمایی و جست وخیز سرخوشانه و حیرت انگیز آن در روایت زندگی یک زن روستایی اهداء شده است.

رضا مجلسی که چندی پیش با تولید فیلم سینمایی کاتی و ستاره در ژانر کودک و نوجوان تندیس جشنواره بین المللی فیلم کودکان کلکته هند را دریافت کره بود در رابطه با تولید مستند پیشاشو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: پیشاشو مجموعه مستند آئینی به سفارش شبکه مستند بوده که در ۱۳ استان کشور تولید و مستند گیلان با این نام در سال ۹۶تولید شد.

وی اظهار داشت: مستند پیشاشو به زندگی روزمره سخت و پرتلاش یک زن سالخورده روستایی در گیلان در ماه رمضان می پردازد و سال گذشته توانست جایزه بزرگ جشنواره درخت زردآلو ارمنستان را نیز از آن خود کند.
فرهنگ هر قوم و ملتی، ترکیبی از اعتقادات، باورها، اسطوره ها، آئین ها و مراسم و به طور کلی شیوه ها و الگوهای زندگی است که درطول تاریخ توسط پیشینیان و اجداد انسان ها ساخته و پرداخته شده و طی فرایند جامعه پذیری از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و موجب تداوم و حفظ الگوهای اجتماعی و فرهنگی در جامعه می شود و آئین ها نمادی از اعتقادات ریشه داری است که یادگارهای پیشین است و علاوه بر اینکه بیانگر قدمت و پیشینه تاریخی جامعه ماست، گویای هویت فرهنگی هست.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.