تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 - 20:25
کد خبر : 33292

«میز خدمت» مصداقی ملموس برای حضوری مؤثر

«میز خدمت» مصداقی ملموس برای حضوری مؤثر

در جامعه ای با مناسبتهای فرهنگی ایران و گرایش های عمیق اجتماعی، قومی و نژادی حضور مسئولین در بین مردم و بروز همدلی از سوی آنها بیش از هر نوع حمایت و کنش مادی ثمربخش خواهد بود و چه بسا این حضور میدانی است که باعث اشراف مدیران از نیازمندی های حوزه خدمت آنها خواهد شد.

یادداشتی از محمدرسول محمدپور

بررسی انگیزه ها و علل بروز انقلاب اسلامی ایران به وضوح مبرهن این موضوع است که فاصله طبقاتی نهادینه شده در بین لایه های جامعه و اشراف گرایی مسئولین رفته رفته باعث ایجاد فاصله در بین دربار پهلوی و مردم جامعه گردید و عمق این فاصله به جایی رسید که دیگر هیچ یک از طرفین خبر از حال دیگری نداشتند.

تنیدن در زندگی مادی و مستیِ حاصل از قدرت و ثروت منحصر شده در میان بخش اندکی از جامعه و عدم فراموشی وظیفه اصلی حاکمان در رفع امور و حل مشکلات مردم باعث ظهور ارتش مستضعفان در پس رهنمودها و روشنگریهای امام امت سیلی خروشان شد و جرثومه فساد پهلوی را به امید برقراری نظامی بر پایه شریعت با حفظ حقوق برابر برای همه افراد جامعه برای همیشه به تاریخ سپرد.در این برهه روحانیت که از جایگاه ویژه ای در بین مردم برخوردار بودند به عنوان منادیان آزادی از تبعیذ طاغوت با “حضور” خود در بین مردم موفق به سازماندهی مبارزات گسترده در سطح کشور شدند که این مبارزات در نهایت منجر به پیروزی نهایی در بهمن ماه سال ۵۷ گردید.

میل به ساده زیستی مسئولین و شوق ناشی از همدلی آنها با اقشار جامعه در بین مردم پس از علتی برای بروز انقلابی بزرگ و کم نظیر باز هم در تاریخ ایران حادثه ساز شد و این بار دلیلی برای مقاومت در برابر یورش و تجاوز حکومت بعث عراق گردید.

جنگی نابرابر که به گواه مستندات موجود نیمی از قدرتهای جهان در مقابل ایران از ارتش صدام حسین حمایتهای لجستیکی و اطلاعاتی میکردند و در خلال آن به هر گونه جنایتی مرتکب شدند با رشادت و ایثار فرماندهان جوان ایران که همواره در خط مقدم نبرد حضور داشتند به مقاومتی کم نظیر در تاریخ بدل شد که خاطرات رشادتهای آن در طی سالیان در داستانهای حماسی قابل نقل است.

حضور مسئولین در بین مردم و زندگی همگون و هم سنگ در کنار اقشار مختلف جامعه فی النفسه باعث ایجاد وحدت و همدلی در کشور خواهد شد.
تجربه سالیان اخیر نشان میدهد که هرگاه مردم تنها حضور مسئولین و مدیران را در کنار خود احساس کردند میزان مشارکتها با آمارهای خیره کننده ای ارتقا یافته و موضوع مذکور با همت مردم به بهترین شکل به سرانجام رسیده و در این بین مدیران تنها نقش هماهنگ کننده را ایفا کرده اند.

در جامعه ای با مناسبتهای فرهنگی ایران و گرایش های عمیق اجتماعی، قومی و نژادی حضور مسئولین در بین مردم و بروز همدلی از سوی آنها بیش از هر نوع حمایت و کنش مادی ثمربخش خواهد بود و چه بسا این حضور میدانی است که باعث اشراف مدیران از نیازمندی های حوزه خدمت آنها خواهد شد.

در ماههای اخیر شاهد اجرای طرح “میز خدمت” از سوی شورای اسلامی شهر رشت در مساجد مختلف علی الخصوص در مناطق کم برخوردار با دعوت از مدیران اداراتی همچون شهرداری،آب و فاضلاب،برق و گاز به فراخور نیاز آن منطقه هستیم که به صورت جدی از سوی سید امیر حسین علوی، رئیس شورای پنجم در حال پیگیری است.

فارغ از قرابت حاصله بین اهالی این مناطق با رییس جوان شورای شهر و رفع نیاز این محلات در حد توان مدیران حاضر و شرایط موجود،مشاهده و لمس میدانی مشکلات شهروندان از سوی مدیران در اتخاذ سیاستهای راهبردی و کلان مربوط به این مناطق تاثیرات قابل توجهی خواهد داشت.

طبق آمار موجود در هفته های گذشته در اجرای طرح “میز خدمت” شاهد رفع بسیاری از امور خرد که عدم رسیدگی به آنها موجبات ایجاد معضلاتی را در محلات رشت فراهم کرده بود با حضور مسئولین مربوطه بودیم که این اتفاق میمون باعث رضایت شهروندان ساکن در محلات مورد ذکر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.