محمد رسول محمدپور/ شاید یکی از شاخص هایی که این روزها برای انتخاب و انتصاب مدیران حتی از سوی مردم هم مورد توجه قرار نمیگیرد بررسی سبقه و حلقه های متصل به نامزد های تصدی پست های مدیریتی میباشد.


با پیشرفت تکنولوژی و بهره وری هدفمند و مغرضانه از تکنولوژی روز در علم ارتباطات رانت های قدرت با ایجاد پروپاگانداهای وسیع در ابعادی منطقه ای به نوعی باعث فریب اذهان عمومی شده و تعرفه ای دلخواه از گزینه های مد نظر خود کرده و عامه مردم نیز به علل مختلف از جمله بی میلی و عدم باور اهمیت جایگاه اجتماعی خود به عنوان یک عضو تاثیر گذار در جامعه ای مدنی به سمتی که از وزن تبلیغاتی بیشتری برخوردار است گرایش پیدا کرده و به نوعی دست به یک خودکشی اجتماعی میزنند.
این در حالیست که با اندک بررسی معقولی میتوان براحتی با تجزیه و تحلیل خط و خطوط و حلقه های ارتباطی هر نامزدی برای احراز یک مسئولیت به بسیاری از ابهامات در مورد آن پاسخ داد و هر فرد به یک جمع بندی فردی از انگیزه،توان،اهداف و ظرفیت های فرد مذکور برسد و جمع بندی این داده ها مبدل به تعرفه عمومی نامزد مورد نظر گردد.
در روزهای اخیر مسئله انتخاب شهردار به سرتیتر خبرها بدل شده و در خلال حواشی آن شاهد کنش و واکنش های متعددی از سوی بسیاری از فعالین عرصه سیاسی اجتماعی هستیم که هر یک و یا هر طیف با انگیزه و مطالبه خود به دنبال انتصاب فرد نزدیک به جریان فکری خود جهت اداره شهرداری شهر باران میباشند.
در این بین در میان بسیاری از این فعالین که شرافت خود را در گرو رانت و مطالبات غیر معقول قرار نمیدهند هستند معدود افرادی که برای رسیدن به هدف خود تن به هر خفت و کنش منافق گونه ای میدهند و تا جایی که انسان از آفرینش آنها در عجب میماند…
انتخاب شهردار از بین افراد بومی قطعا خواسته و مطالبه به حق هر شهروندی میباشد چرا که در استان و شهر رشت کم نیستند مدیرانی که توانایی اداره شهر و حتی استان را داشته و از اینکه از این باب گیلان یکی از غنی ترین استانهای ایران میباشد در هیچکس شبهه ای وجود ندارد.
قطعا در هیچ انتخاباتی همه نامزدها در یک حد و تراز واحد قرار نداشته و هر یک دارای ظرفیت های متفاوتی هستند لیکن از بین گزینه های موجود یقینا گزینه بومی شاخص حضور و وجود دارد(با توجه و استناد به نظرسنجی های تخصصی روزهای اخیر) تا حدی که گزینه دوم انتخاب شورا نشینان هم میتواند گزینه ای بومی باشد ولی متاسفانه عده ای افراد و مقامات معلوم الحال ولی مجهول المواضع به هزار و یک دلیل شخصی و استنباط فردی قصد تحمیل گزینه ای غیر بومی را داشته و در این باب در حال ایجاد فشار به اعضای پارلمان شهری هستند.
نکته قابل توجه در این مورد این است که چرا و چگونه میشود که فردی که در قزوین جزو اصولگرایان شناسنامه دار محسوب میشد یک شبه مبدل به گزینه اصلی و خط قرمز نماینده سرلیست اصلاحطلبان رشت (به قول آقایان حامی فتنه) شده است که در این راه حاظر به عبور از مطالبه همه شهروندان خود است!!
اقای نماینده لطفا مشخص کنید سکه شما چند رو دارد؟؟
ایا انتخاب شهردار را هم همچون حضور در لیست امید تنها تا جلوی درب ورودی بهارستان پیگیری میکنید و یا طبق معمول برای این تلاش بی وقفه خود به دنبال منافع خاص خود هستید؟؟
گویا خاطر مبارکتان نیست که در ایام انتخابات چگونه و چطور دست به دامان همین اندیشه اصلاحطلبی و جوانان پای کار اصلاحطلب میشوید که اکنون این گونه بی تفاوت نه تنها از کنار نامزد مورد نظر آنها مهندس محمد زالفی که جزو مدیران شایسته بومی استان محسوب میشوند گذشته بلکه برای رسیدن به انحصار و یکه تازی در شهرداری درتلاشید گزینه ای از جریان مقابل سیاسی را از استانی دیگر وارد کنید؟؟
چرا و چطور میشود روزها و ماهها با ادعای و استدلال بر این موضوع که گیلان جای مدیران غیر بومی نیست بر علیه گزینه های غیرهمسوی خود مصاحبه پشت مصاحبه کرده و خواستار عزل آنها میشوید لیکن قصد دارید سمت شهرداری را در حالی که گزینه بومی و کارآمد حضور دارد نه تنها به یک غیر بومی بلکه به فردی از جریان مقابل که حضرتعالی را بارها و بارها با القابی همچون فتنه گر مورد لطف قرار دادند تقدیم کنید؟؟
اقای نماینده مردم در حال قضاوت عملکرد شما هستند…
اینکه در تریبون عمومی و در مقابل دوربین ها دم از اصلاحطلبی بزنید و خفا و علی الخصوص در مورد امور حوزه انتخابیه تنها به فکر اتفاقات پشت پرده باشید کنشی دور از منش یک رنگیست.
اقای نماینده سکه شما چند رو دارد؟؟
وقتی هنوز به جایی نرسیدیم که برای اداره شهر خود به گزینه های توانمند بومی خود اتکا کنیم پس بهتر است در نطق های پیش و پس از دستورمان گله از عقب ماندگی رشت نکنیم که در این باره مسئولیت مستقیم متوجه خود ما خواهد بود
امروز مطالبه احاد شهروندان رشت از هر مسئول شهری به هر میزان تاثیرگذاری در پروسه انتخاب شهردار گزینه ای بومی است و مسئولیت و عواقب هر انتخاب مستقیما متوجه افرادی است که در روزهای اخیر در دفاتر خود با هر انگیزه ای در حال رایزنی و لابی گری بودند.
فرزندان این شهر با شما اتمام حجت کرده اند.
مجالی برای نجات رشت نمانده…