تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1402 - 23:09
کد خبر : 124307

ادامه اعتراض صنف مبلمان شهرستان رشت به شرکت نمایشگاه‌های گیلان

ادامه اعتراض صنف مبلمان شهرستان رشت به شرکت نمایشگاه‌های گیلان
رئیس اتحادیه مبلمان شهرستان رشت گفت: تاکنون هیچ مجوزی از سوی این اتحادیه برای برگزاری نمایشگاه مبلمان صادر نشده و یک ریال هم از بابت برگزاری نمایشگاه‌های مبلمان به اتحادیه پرداخت نشده است.

جارستان: تعدادی از پیشکسوتان صنف مبلمان شهرستان رشت در اعتراض به برگزاری هشتمین نمایشگاه مبلمان در سالجاری توسط شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان علیرغم دستور لغو برگزاری هرگونه نمایشگاه مبلمان از سوی مدیرکل صنعت معدن و تجارت، در دفتر اتحادیه (چوب، فرآورده‌های چوبی، مبلمان و صنایع‌دستی) شهرستان رشت جمع شدند و به ادامه این روند اعتراض کردند.

مشخص نیست کدام مسئول یا دستگاه متولی ضرر و زیان وارده را جبران خواهد کرد؟

آنان در این نشست خطاب به علی امیرمستوفیان رئیس این اتحادیه گفتند: شرکت نمایشگاه‌های استان گیلان با برگزاری ده‌ها نمایشگاه مبلمان در دو سال گذشته، تیشه به ریشه صنعت مبل زده و مشخص هم نیست کدام مسئول یا دستگاه متولی ضرر و زیان وارده را جبران خواهد کرد؟

شعار دولت سیزدهم اشتغال‌زایی و حمایت از مشاغل پایدار بود

آنان اظهار داشتند: در این نمایشگاه‌ها غرفه‌داران حق فروش عمومی را ندارند و تنها می‌توانند محصولات خود را به نمایش بگذارند و تنها انتظار اصناف، لحاظ مُر قانون و برخورد با قانون‌گریزان است چرا که شعار دولت سیزدهم اشتغال‌زایی و حمایت از مشاغل پایدار بود.

نمایشگاه مبلمان برای شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان گیلان نان دارد

آنان معتقدند برگزاری ده‌ها نمایشگاه مبلمان برای شرکت نمایشگاه‌های استان گیلان نان دارد درصورتی‌که برای صنعت مبلمان گیلان حتی آب هم ندارد!

کالایی به مشتری تحویل می‌دهند که فاقد کیفیت نمونه نمایشی است

آنان افزودند: متأسفانه، مسئولان نمایشگاه بعضاً از فروشندگانی برای حضور در نمایشگاه دعوت می‌کنند که نه‌تنها تولیدکننده نیستند؛ بلکه فروشندگان دوره‌گردی هستند که با خرید از تولیدکنندگان بدون مجوز، جنسی با رنگ و لعاب خوشایند در نمایشگاه به نمایش می‌گذارند؛ اما در نهایت کالایی به مشتری تحویل می‌دهند که فاقد کیفیت نمونه نمایشی است.

ماهیت نمایشگاهی، نمایش کالاها و ایجاد فضای رقابتی در بازار استان است

آنان تأکید کردند: شغل تخصصی این فروشندگان، فقط حضور در فضاهای نمایشگاهی کشور است و این نمایشگاه‌ها بیشتر به مکانی برای فروش کالاهای تولیدکنندگان و فروشندگان سایر استان‌ها تبدیل شده درحالی‌که ماهیت نمایشگاهی، نمایش کالاها و ایجاد فضای رقابتی در بازار استان است.

همانند توپ فوتبال بین دستگاه‌های متولی پاس‌کاری می‌کنند!

آنان خطاب به نماینده عالی دولت در استان گیلان گفتند: آقای استاندار، حمایت پیشکش، موانع را از جلوی پای تولیدکنندگان بردارید. دور از اخلاق است باتوجه‌ به تمام اطلاع‌رسانی‌ها و ده‌ها مکاتبه اداری، همچنان شاهد ناملایمات و نامهربانی به بازار باشیم. بجای اینکه بابت خوداتکایی به فعالان صنعت مبلمان استان گیلان دست‌مریزاد و احسنت بگویند که در یکی از سخت‌ترین شرایط اقتصاد، چرخ‌های تولید کشور را به این شکل به حرکت درآورده‌اند، برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر به صنف مبلمان همانند توپ فوتبال بین دستگاه‌های متولی پاس‌کاری می‌کنند!

آقای استاندار، شاید شرکت نمایشگاه‌های استان گیلان خط شما را بخواند!

آنان تأکید کردند: آقای استاندار، نباید دست روی دست بگذارید. باید آستین‌ها را بالا بزنید و با کد یمین و عرق جبین از بیکاری بیش از یک هزار کارگر جلوگیری کنید. شاید شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان گیلان خط شما را بخواند!

بدترین غرفه‌ها را در اختیار واحدهای تولیدی و فروشندگان مبلمان بومی قرار می‌دهند

آنان افزودند: اینکه نمایشگاه مدعی است برای ما امتیاز ویژه‌ای در نظر می‌گیرد، درست نیست چرا که غرفه‌های تاپ نمایشگاه در اختیار ما قرار نمی‌گیرد و فقط اعلام می‌کنند بیایید و بدترین غرفه‌ها را در اختیار واحدهای تولیدی و فروشندگان مبلمان بومی قرار می‌دهند.

دست رد به سینه بازار گیلان نزند

آنان خواستار اجرای دستورالعمل‌ها و قانون از مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان و رئیس کمیسیون نظارت استان شدند و افزودند: از جناب آقای پورحیدری درخواست داریم تا شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان ملزم به اجرای بند ۳ دستورالعمل سازمان توسعه و تجارت شود و دست رد به سینه بازار گیلان نزند.

توهین شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان به شعور صنف مبلمان دیگر قابل‌تحمل نیست

آنان یادآور شدند: توهین شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان به شعور صنف مبلمان دیگر قابل‌تحمل نیست و نباید برای برگزاری مکرر نمایشگاه مبلمان با کلمات بازی کند.!۱۰ ماه سال جاری را با مکافات سپری کردیم و علاوه بر مشکلات اقتصادی مردم، بی‌توجهی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان مزید بر علت شده و صنف مبلمان شهرستان رشت را به‌شدت تهدید می‌کند.

چرا کسی صدای اعتراضات ما را نمی‌شنود؟

آنان خطاب به رئیس این اتحادیه گفتند: چرا کسی صدای اعتراضات ما را نمی‌شنود؟ تاکنون مکاتبات اداری پاسخگوی حل مشکلات صنف مبلمان نبوده، چرا که اثر ملموس و محسوسی در اقتصاد ما نداشته و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان هم تاکنون توجهی به دستورات و بایدهای و نبایدهای قانونی نداشته و همچنان در حال نابودی صنف مبلمان شهرستان رشت است. از شما می‌خواهیم تا با اتکا به قانون از حقوق ما دراسرع‌وقت دفاع کنید.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان به جد پیگیر رفع این مشکلات است

علی امیرمستوفیان رئیس اتحادیه (چوب، فرآورده‌های چوبی، مبلمان و صنایع‌دستی) شهرستان رشت در ادامه این جلسه با اینکه مبنای پیگیری مشکلات صنف مبلمان باید در چارچوب قانون حل شود، گفت: مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان به جد پیگیر رفع مشکلاتی است که شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان برای صنف مبلمان شهرستان رشت ایجاد نموده است و امیدواریم به‌زودی شاهد تعریف چارچوبی مشخص بر اساس دستورالعمل‌های سازمان توسعه تجارت برای برگزاری نمایشگاه مبلمان در تقویم نمایشگاهی سال آینده باشیم.

مشت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان مستقیماً به‌صورت صنف مبلمان شهرستان رشت و استان می‌خورد

امیر مستوفیان افزود: مشت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان مستقیماً و مداوم به‌صورت واحدهای تولیدی و فروشندگان مبلمان شهرستان رشت و استان می‌خورد و از مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان درخواست داریم تا به دلیل اهمیت موضوع، در کمیسیون نظارت استان راهکاری برای رفع مشکلات صنف مبلمان در نظر بگیرند.

قناری را به مردم نشان می‌دهند و گنجشک تحویل می‌دهند

رئیس اتحادیه (چوب، فرآورده‌های چوبی، مبلمان و صنایع‌دستی) شهرستان رشت اضافه کرد: بعضاً فروش نمایشگاهی نه‌تنها تولیدکنندگان و فروشندگان مبلمان را متضرر می‌کند؛ بلکه به مصرف‌کنندگان هم آسیب وارد می‌کند. قناری را به مردم نشان می‌دهند و گنجشک تحویل می‌دهند که آسیب مالی و معنوی این امر نیز به اتحادیه وارد می‌شود.

در حمایت از اعضای صنف مبلمان این اتحادیه کوتاه نخواهیم آمد

وی خاطرنشان کرد: این اتحادیه مخالف برگزاری نمایشگاه مبلمان در چارچوب قانون و دستورالعمل ها نیست زیرا نمایشگاه محلی برای نمایش آخرین دستاوردها در این حوزه است و نه مکانی برای فروش کالا. همچنین به‌صراحت و بارها اعلام کردیم که مخالف برگزاری نمایشگاه مبلمان تا پایان سال هستیم و از مواضع خود در حمایت از اعضای صنف مبلمان این اتحادیه کوتاه نخواهیم آمد.

یک ریال بابت برگزاری نمایشگاه‌های مبلمان دریافت نکردیم

رئیس اتحادیه (چوب، فرآورده‌های چوبی، مبلمان و صنایع‌دستی) شهرستان رشت در پایان تأکید کرد: تاکنون هیچ مجوزی از سوی این اتحادیه برای برگزاری نمایشگاه مبلمان صادر نشده و یک ریال هم از بابت برگزاری نمایشگاه‌های مبلمان به اتحادیه پرداخت نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.