تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 بهمن 1402 - 12:17
کد خبر : 124297

اعداد و درصد نمی‌دانید چیست!؟

استاندار گیلان و وعده تکراری خط ریلی رشت کاسپین

استاندار گیلان و وعده تکراری خط ریلی رشت کاسپین
این چندمین بار است که شاهد وعده مدیران دولتی درباره راه‌آهن رشت کاسپین هستیم. این که کمتر از 60 روز آینده قرار است چگونه 6 درصد پروژه افتتاح شود مشخص نیست.

جارستان: گروه استانی| در حالی که مقامات دولتی معتقدند پروژه راه‌آهن رشت کاسپین ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، استاندار گیلان وعده داده که این پروژه تا پایان سال افتتاح شود و آن عیدی دولت سیزدهم به مردم گیلان است.

این چندمین بار است که شاهد وعده مدیران دولتی درباره راه‌آهن رشت کاسپین هستیم. این که کمتر از ۶۰ روز آینده قرار است چگونه ۶ درصد پروژه افتتاح شود مشخص نیست. آن هم وقتی در ماه بهمنی هستیم که بیشترین بارندگی سالانه گیلان ثبت شده است.

وعده بهره‌برداری وقتی است که تمام زیرسازی و روسازی ریلی صورت گرفته باشد و تنها جزئیات کوچک اصلاحی باقی مانده باشد که آن‌ هم خودش حداقل دو ماه طول خواهد کشید.  کسی که کوچکترین آشنایی به امور راه‌آهن داشته باشد متوجه می‌شود که افتتاح خط ریلی به همین راحتی نیست. قبلا در دولت احمدی‌نژاد خواستند یک خط ریلی را قبل از انتخابات ریاست جمهوری افتتاح کنند و ناگهان قطار از ریل خارج شد.

این خط ریلی بالاخره مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، ولی  استاندار چه اصراری دارد مدام درباره آن وعده دهد. از آن گذشته اغراق درباره آن تاکی قرار صورت بگیرد. می‌گویند این خط ریلی کریدور شمال – جنوب را در شاخه میانی دریای خزر به دریای عمان و خلیج فارس متصل می‌کند. ولی بعد عده دیگری می‌گویند تکمیل‌کننده این دو کریدورخط ریلی رشت آستارا است که هنوز شروع نشده است. آخر تکلیف چیست!؟ در مورد خط ریلی راه‌آهن قزوین رشت هم همین وعده‌ها داده شده بود که در نهایت چیزی بیشتر از خط ریلی مسافرتی به دست نیامده است.

گفتنی است بنا به آمار و ارقام ۸۵ درصد پروژه رشت کاسپین تا پایان دولت دوازدهم در سال ۱۴۰۰ به پایان رسیده بود و حدود ۱۰ درصد آن در این دو سال شکل گرفته  و حالا تنها ۵ درصد باقیمانده است که آقای استاندار قول داده ۶۰ روزه تمام می‌شود. یا این درصد بندی غلط است و یا مدیران ما نمی‌دانند روی چه چیزی وعده می‌دهند. به قول مرحوم ترکان گویی اعداد نمی‌دانید چیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.