تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1402 - 9:32
کد خبر : 123909

دی ماه تمام شد و خبری از امضای قرارداد نهایی راه آهن رشت آستارا نشد!

دی ماه تمام شد و خبری از امضای قرارداد نهایی راه آهن رشت آستارا نشد!

جارستان: گروه سیاسی| قرار نهایی راه آهن رشت آستارا که قرار بود دی ماه امسال انجام شود بازهم به زمان دیگری موکول شد. پیش از این مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اعلام کرده بود که ۲۵ دسامبر ۲۰۲۳ ( ۴ دی)  قرارداد نهائی منعقد خواهد شد. گفت: در بخش ترانزیت مثلاً قرارداد

جارستان: گروه سیاسی| قرار نهایی راه آهن رشت آستارا که قرار بود دی ماه امسال انجام شود بازهم به زمان دیگری موکول شد.

پیش از این مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اعلام کرده بود که ۲۵ دسامبر ۲۰۲۳ ( ۴ دی)  قرارداد نهائی منعقد خواهد شد.

گفت: در بخش ترانزیت مثلاً قرارداد راه‌آهن آستارا – رشت، ۲۵ دسامبر امضا می‌شود که کار اجرایی آن انجام شود. دو موضوع مهم که تملک مسیر و یکی هم مسائل مالیاتی بود، مطرح شد. مسائلی هم بود به صورتی که طرف روسی سؤال داشت و آن هم حل شد. یکسری مسئله هم در مورد مسائل همکاری‌های انرژی بود که بحث شد و نتایجی را حاصل کرد.

«کاظم جلالی»، سفیر ایران در روسیه در دیدار با «ازبروف»، معاون وزیر حمل و نقل روسیه  ضمن بررسی جزییات روند امضاء این سند، بر ‌رفع مشکلات و چالش های موجود از طریق برگزاری مستمر جلسات کارشناسی و تبادل هیات‌های دو طرف تاکید و ابراز امیدواری کرد که این سند در کوتاه ترین زمان ممکن در هفته‌های آتی به امضاء برسد.

هنوز به صورت رسمی اعلام نشده که روسیه قرار است درباره راه آهن رشت آستارا چه نقشی ایفاء کند. هرچند برخی مقامات دولتی اعلام کرده‌اند تا سقف ۵ میلیارد دلار قرار است وام به ایران پرداخت شود. معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت در این زمینه گفته است: طبق این قانون استفاده از وام صادراتی از کشور روسیه تا سقف پنج میلیارد دلار تصویب شده است. البته مشارکت روسیه از سوی برخی اشخاص، سرمایه‌گذاری در ساخت عنوان شده است که اشتباه است چون هر نوع تامین مالی، سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.