تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 19:29
کد خبر : 126896

اگر خبرگزاری فارس فقط و فقط یک بانک را که میتواند تبادل ارزی با ایران داشته باشد را اعلام نماید

جعفرزاده: هیچ بانکی در دنیا با ایران ارتباط تبادل ارزی ندارد!

جعفرزاده: هیچ بانکی در دنیا با ایران ارتباط تبادل ارزی ندارد!
جعفرزاده: اگر خبرگزاری فارس و امثالهم فقط و فقط یک بانک را که میتوانند تبادل ارزی با ان داشته باشند را اعلام نمایند میشود ادعایشان را باور کرد ولی بدانند تقریبا دیگر هیچ بانکی در دنیا با ایران ارتباط تبادل ارزی ندارد!

جارستان:  جعفرزاده ایمن آبادی با انتشار  بیانیه ای به  یاداشت  مغرضانه خبر گزاری فارس واکنش نشان داد،  این نماینده سابق مجلس در بیانیه خود اینگونه نوشت: پیرو واکنش خبرگزاری فارس به مصاحبه ویدیویی اینجانب با اقتصاد صد ضمن ارائه توضیحات لازمه متاسفم بگویم که خبرگزاری فارس با ادامه این روند سوگیرانه غیرحرفه ای دیگر همیشه فارس نخواهد ماند!

و اما شرح و بیان روشنگرایانه لازمه! :

۱ قبل از هر توضیحی اجازه میخواهم تاسفم را نسبت به یک خبرگزاری کاملا دولتی که خود را خیلی هم معتبر می داند اعلام کنم که بجای پاسخ کارشناسی از روش های تخریب و ترور شخصیت استفاده می کند و تاکید مکرر بر رد صلاحیت دارد و از عنوان نماینده رد صلاحیت شده استفاده می کند و شاید نیاز به توضیح نباشد که برای بنده و دوستانمان و مردم شریف ایران پر واضح است که دفاع از حقوق ملت و ایستادگی در مقابل فساد رانت خواران و عدم همراهی با تندروها، تنها و تنها دلیل رد صلاحیت بود و اگر غیر از این بود به درخواست چندین باره ما پاسخ مثبت می دادند و دلیل رد صلاحیت مان را اعلام عمومی می کردند که نکردند! بگذریم!

۲ متاسف شدم که خبرگزاری با این همه ادعا نمی داند مبنای اعلام گمرکات سندیت قطعی وصول وجه حاصل از فروش نیست و فقط مبنای میزان تراز صادرات و واردات است که حتما در جای دیگر به آن خواهم پرداخت که حتی در این شاخص هم در چند دهه گذشته افول و کاهش شدید منفی داشته اند اما متولیان این خبرگزاری را ارجاع می دهم به گزارش توزیع شده دیوان محاسبات در صحن علنی مجلس شورای اسلامی که همه نمایندگان و مسئولین کشوری را از عدم دریافت پول نفت و عدم تحقق درآمدهای نفتی شوکه نمود! اگر بدست خبرگزاری فارس بدلیل دیوارهای بلندش با مردم نرسیده نسخه ای تقدیمشان نمایم

۳ هیچگاه برای ملت ایران روشن نشد خبرگزاری های خارجی دول به اصطلاح خصم همچون رویترز انگلیسی که هم اکنون این گزارش تقطیع شده گزینشی اش مورد استناد قرار گرفته میتواند مبنای استناد ما ایرانی ها باشد یا خیر؟ چرا که گزارش بسیار فراوانی بر علیه ایران و مسئولینش در همین پایگاه انگلیسی است که اگر مورد قبول خبرگزاری پر مدعای فارس است لطفا آنها را هم انتشار دهد.

۴ اینجانب هرگز مدعی نشدم که نفت نمی فروشیم بلکه بر چند نکته تاکید کردم و یک آنکه گفتم همچون مال دزدی میفروشیم که در یک گزارش یک دستگاه معتبر نظارتی دقیقا با عبارت همین لفظ مال دزدی به مقامات عالی کشور منعکس شد و امیدوارم با توجه با مراوداتی که با آقای رییسی و دفتر ایشان دارید پاراف شخص رییس جمهور در ذیل این گزارش را هم ملاحظه نمایند. دوم عنوان کردم که پولش را دریافت نمی کنیم و مرتب در حال تهاتر کالا هستیم و آن هم الزاما کالاهایی که انها تعیین می کنند و در مورد موارد غذایی لیست مواد معروف به بشردوستانه! و با توجه به اعلام کشورهای مورد معامله با ایران کتمان این‌واقعیت ها همان توهین به سطح دانایی و درک ملت است

۵ اگر خبرگزاری فارس و امثالهم فقط و فقط یک بانک را که میتوانند تبادل ارزی با ان داشته باشند را اعلام نمایند میشود ادعایشان را باور کرد ولی بدانند تقریبا دیگر هیچ بانکی در دنیا با ایران ارتباط تبادل ارزی ندارد! حتی بانکهای چینی و کشورهای مثلا دوست عذرمان را بدلیل تحریم خواسته اند. و هیچگونه مبادله ارزی با ایران ندارند.

۶ در پاسخ خبرگزاری فارس اولا تخفیف نفت ایران تایید شد (ارجاعتان میدهم به گزارش مشابه روزنامه ایران) فقط میزانش مورد اختلاف است که ای کاش به مردم توضیح می دادند چرا باید ایرانی ها نفتشان را تخفیف دهند؟ و در ثانی ارزش نفت خارج شده را (۳۶ میلیارد دلار) تقریبا معادل ارزش نفتی بود که بنده اعلام کردم (۴۰میلیارد دلار) و حقیقتا متوجه نشدم دلیل این همه قیل و قال چیست؟

۷ در پایان آرزو میکنم همه ما به نحوی عمل کنیم که شهدا و امام شهدا از ما راضی باشند و شرمنده اشان نشویم که البته با این دست فرمان مسئولین! و سرکوب منتقدین دلسوز برای آینده کشور عزیزمان ایران سرافراز جای بسی نگرانی است!

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.