تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1402 - 21:06
کد خبر : 123779

آیا حسن روحانی ردصلاحیت خواهد شد!؟

آیا حسن روحانی ردصلاحیت خواهد شد!؟
برخی رسانه‌های حامی دولت و کاربران منتسب به این جریان بعد از ثبت نام حسن روحانی کارزار ردصلاحیت وی را پیش می‌برند.

جارستان: گروه سیاسی| نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری ۴ بهمن اعلام می‌شود. در این انتخابات ۵۱۰ نفر ثبت نام کرده‌اند.

شاخص‌ترین کاندیداهای این دوره ابراهیم رئیسی و حسن روحانی رئیس جمهور فعلی و سابق است که در حوزه انتخابیه خراسان جنوبی و تهران ثبت‌نام کردند. عدم ریسک رئیسی برای حضور در تهران ابهامات درباره کاهش مقبولیتش در بین افکارعمومی را بیشتر کرده است.

برخی رسانه‌های حامی دولت و کاربران منتسب به این جریان بعد از ثبت نام حسن روحانی کارزار ردصلاحیت وی را پیش می‌برند. روحانی و حزب اعتدال و توسعه از معدود جریانات منتقد دولت است که برای حضور در انتخابات مجلس آماده می‌شود.

در این راستا برخی شنیده‌های غیررسمی حاکی از آن است که احتمال ردصلاحیت روحانی بالا است و در این زمینه عدم احراز وی توسط شورای نگهبان صورت گرفته است. هرچند تا اعلام نتایج نهایی توسط شورای نگهیان باید صبر کرد.

پیش از این هم برخی تکاپوهای رسانه‌ای در برهه‌های پیشین منجر به ردصلاحیت امثال هاشمی رفسنجانی در انتخابات ۹۲ و علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری در انتخابات ۱۴۰۰ شده بود. بعد از اعلام کاندیداهای سال ۱۴۰۰ برخی شخصیت‌ها از جمله رهبرانقلاب نسبت به برخی گزارشات در مورد کاندیدا انتقادشان را وارد کردند. هرچند تغییری در روند بررسی صلاحیت‌ها صورت نگرفت.

با این حال برخی معتقدند این دوره انتخابات که با راهبرد «امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت» نامگذاری شده نیازمند حضور طیف‌های مختلف سیاسی است. با این وصف در صورت ردصلاحیت روحانی تقریبا کار انتخابات برای شعار مشارکت و رقابت زیرسوال خواهد رفت و جناح منتقدین هیچ تلاشی برای حضور در انتخابات نخواهند داشت.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.