تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 7:41
کد خبر : 123666

کاندیداهایی که سیاهی لشگر نشست‌های سیاسی شده‌اند؛

لیست اصولگرایان گیلان با امثال کوچکی نژاد و آقازاده بسته می‌شود!

لیست اصولگرایان گیلان با امثال کوچکی نژاد و آقازاده بسته می‌شود!
ولی تجربه اصولگرایان گیلان نشان داده که آن‌ها معمولا یک لیست تکراری را ارائه می‌کنند و بعد از انتخابات هم چندان پاسخگو نیستند.

جارستان: گروه سیاسی| در جلسه مجمع بیداری نیروهای انقلاب گیلان ( مبنا) که با سخنرانی علی‌رضا افشار رئیس شورای راهبردی جبهه مردمی ایران قوی کشور و محمدسعید احدیان دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی برگزار شد تعداد قابل توجهی از کاندیداهای انتخابات مجلس در رشت حضور داشتند.

این برنامه بیشتر از همیشه با عکس خواب علی‌رضا افشار حین برنامه جنجالی شد، اما برای بسیاری این سوال مطرح است که اصولا این تشکل نزدیک به رئیس مجلس چه لیستی را قرار است در انتخابات مجلس منتشر کند.

اکنون جریان اصولگرایی سه تشکل «شانا»، «شریان» و «مبنا» را دارند که اختلافات اصلی آن‌ها بر سر افراد است نه تفکرات سیاسی! در این میان جبهه پایداری هم به عنوان اصولگرایان رادیکال حضور دارند که مشخص نیست لیست جدا خواهند داد و یا با دیگران ائتلاف می‌کنند.

ولی تجربه اصولگرایان گیلان نشان داده که آن‌ها معمولا یک لیست تکراری را ارائه می‌کنند و بعد از انتخابات هم چندان پاسخگو نیستند. همان طور که ائتلاف شانا حاضر به پاسخگویی در مورد نمایندگان منتسب به خود در مجلس نشده است.

در رشت از دوره هفتم جبار کوچکی‌نژاد و از دوره هشتم همیشه سردار سیدعلی آقازاده در لیست این جریانات بودند. با این وجود که این دو نفر در نشست اخیر مبنا حضور نداشتند  بعید است در این دوره این دو در لیست اصلی اصولگرایان گیلان نباشند  و اصولا این جریان هیچ تحولی در خود صورت نداده است. با این که همیشه در مورد کاندیداها دستش باز بوده است.

انتخاب امثال آقازاده که بیشتر اوقات ساکت است و یا احمدی سنگری که با اظهاراتش بیشتر سوژه می‌شود و کوچکی نژاد که چندان اعتقادی به کار با دیگر نمایندگان رشت ندارد دستپخت لیست شانا در دوره گذشته بود و بعید است تغییری در این زمینه رقم بخورد. این که کاندیداهای متعدد در چنین برنامه‌هایی حاضر می‌شوند نشانه کم تجربگی آن‌هاست و یا شاید انتظار بیهوده دیگری دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.