تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 9:33
کد خبر : 123606

اطلاعات عجیب معاون عمرانی استانداری گیلان؛

چهل میلیارد تومان برای یک درصد پروژه پل غیرهمسطح لاهیجان!؟

چهل میلیارد تومان برای  یک درصد پروژه پل غیرهمسطح لاهیجان!؟
آقای فکور  اولین معاون عمرانی استانداری گیلان  است که تحصیلات مرتبط با بخش عمران ندارد. او البته سابقه شهرداری انزلی و خمام را دارد و با پروژه‌های عمرانی نباید بیگانه باشد، اما این حجم از تعریف یک پروژه نشانه کم اطلاعی است.

جارستان: گروه استان| آنطور که معاون عمرانی استانداری گیلان می‌گوید، در حال حاضر پروژه پل غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان دارای پیشرفت ۹۹ درصدی است و  برای اتمام آن ۴۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

سخن آقای فکور آنجا عجیب می‌شود که می‌گوید برای این ۹۹ درصد پیشرفت ۱۶۸ میلیارد تومان هزینه شده است. حالا این‌که چطور برای یک درصد باقیمانده که شامل خط‌کشی و علائم و بخشی کمی از آسفالت در رمپ سمت خروجی است حدود یک چهارم دیگر هزینه باقی مانده سخنی است که مایه تعجب است.

احداث تقاطع‌ غیرهمسطح در میدان گیل کمربندی لاهیجان از جمله مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی گیلان است که با هدف کاهش بار ترافیکی در لاهیجان از سال ۹۴ آغاز شده  و بنا بود تا در سال ۹۷ به اتمام برسد ولی بعد از گذشت پنج سال کماکان این طرح در حال تکمیل شدن است.

آقای فکور  اولین معاون عمرانی استانداری گیلان  است که تحصیلات مرتبط با بخش عمران ندارد. او البته سابقه شهرداری انزلی و خمام را دارد و با پروژه‌های عمرانی نباید بیگانه باشد، اما این حجم از تعریف یک پروژه نشانه کم اطلاعی است.

طبق معمول بقیه پروژه‌ها در استان وعده داده شده که تا پایان سال این پروژه به پایان برسد، ولی مساله اینجاست که در مورد هزینه کرد و پایان این پروژه اطلاعات درستی به مخاطب داده نمی‌شود.

پیش از این مهر ماه سال جاری بر اساس گفته‌های مدیرعامل شرکت گیل پوشش سفیدرود پیمانکار این پروژه گفته بود « برای تکمیل پل غیر همسطح لاهیجان به ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر تمامی آن و یا بخشی از آن پرداخت شود در مدت زمان ۲ ماه این پل آماده بهره‌برداری است.» مشخص نیست دولتی که می‌گوید برای پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهوری مشکل اعتباری وجود ندارد چرا این قدر تعلل می‌کند که هربار هزینه کار بالا رود. این ۴۰ میلیارد تومانی که صحبت آن می‌شود در همان سال ۹۴ تا ۹۷ می‌توانست کار را به پایان برساند که تا اینجا باقی مانده است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.