تاریخ انتشار : جمعه 22 دی 1402 - 16:24
کد خبر : 123595

از قهر نازنین ملایی تا شکست امیررضا معصومی؛

دو گیلانی که المپیک را از دست دادند

دو گیلانی که المپیک را از دست دادند
امیدواریم دلسردی و ناامیدی که نصیب نازنین ملایی شد  به کشتی گیر گیلانی نیز سرایت نکند و منجر به دوری امیررضا معصومی نشود.

جارستان: گروه ورزشی| امیرحسین زارع قهرمان سنگین وزن ایرانی با شکست امیررضا معصومی کشتی‌گیر جوان گیلانی علاوه بر آنکه صاحب نشان طلای تورنمنت زاگرب شد، حضورش در المپیک را نیز قطعی کرده است.

فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد تورنمنت زاگرب، بین امیرحسین زارع دارنده دو مدال طلا و یک برنز قهرمانی جهان و برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو و امیررضا معصومی صاحب ۴ نشان طلای مسابقات جهانی نوجوانان، جوانان و امید برگزار شد.

این کشتی در حالی برگزار شد درحالیکه مثل دیگر رویارویی‌های قبلی کشتی‌گیران ایرانی با هم در این تورنمنت، محسن کاوه در کُچ هیچ کدام از دو کشتی‌گیر ننشست و مربی اعزامی کشتی فرنگی در کچ معصومی نشست و فردین هدایتی عضو سنگین وزن کشتی فرنگی ایران که آملی است هم کنار زارع بود.

زارع درحالیکه گنو پتریاشویلی در نیمه‌نهایی از مبارزه با او خودداری کرده بود، به فینال  رسید و معصومی نیز نمایشی عالی مقابل میسون پاریس آمریکایی در نیمه نهایی داشت.

طبق چرخه انتخابی تیم ملی در سال ۲۰۲۴، اگر زارع این کشتی را می‌برد، صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک می‌شد اما اگر معصومی مقابل حریف به برد می‌رسید، رقابت آنها همچنان در چرخه المپیک ادامه داشت.

زارع که در سال ۲۰۲۳ مدال طلای قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی را از آن خود کرده بود، این کشتی را با نتیجه ۵-صفر برد و طلای تورنمنت زاگرب و همچنین دوبنده المپیکی ایران را به خود اختصاص داد.

نازنین ملایی قهر کرد و المپیک را از دست داد

پیش از این نازنین ملایی با غیبت در دومین مسابقه انتخابی تیم ملی رویینگ، حضور در المپیک پاریس را از دست داد.

چند روز گذاشته  دومین مسابقه انتخابی تیم ملی قایقرانی رویینگ برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک پاریس برگزار شد که نازنین ملایی همانند مسابقه اول غیبت داشت و به این ترتیب المپیک پاریس را از دست داد.

ملایی قبل از مسابقه انتخابی اول انصراف و اعلام خداحافظی کرده بود. فدراسیون دنبال این بود که ملایی در تست دوم شرکت کند اما او غیبت داشت.

ملایی همچنین در صفحه شخصی خود برخی از وسایل خود را برای فروش گذاشته است.

امیدواریم دلسردی و ناامیدی که نصیب نازنین ملایی شد به کشتی گیر گیلانی نیز سرایت نکند و منجر به دوری امیررضا معصومی نشود. بسیاری امیدوارند امیررضا در دوره آتی المپیک دوبنده کشتی ایران را به دست آورد. پیش از این شایعاتی در مورد حضور این کشتی گیر گیلانی با پرچم جمهوری آذربایجان شنیده می‌شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.