تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 - 9:21
کد خبر : 123427

گزارش ویدئوی از بساط اجناس دست دوم و ازدیاد دستفروشی؛

چرا خیابان مطهری رشت این‌قدر زشت شده است!؟

چرا خیابان مطهری رشت این‌قدر زشت شده است!؟
بسیاری از اجناسی که در این خیابان به فروش می‌رسد مندرس، دست دوم و برداشت شده از دیوار مهربانی است. 

جارستان: گروه شهری|  خیایان مطهری رشت که زمانی یکی از شیک‌ترین و جذابترین معابر شهری رشت محسوب می‌شد حال به مرکز تجمع دستفروشان و بساط اجناس دست دوم تبدیل شده است. طوری که منظره بسیار زشتی را به شهر داده که حتی در قدیم نیز دیده نمی‌شد.

شکل گیری این مناظر زشت هیچ ربطی به سابقه دستفروشی در این شهر ندارد و به نوعی باعث تعجب همگان است. به خصوص آن‌که خبری چندان برای مقابله با آن نیز نیست. بسیاری از اجناسی که در این خیابان به فروش می‌رسد مندرس، دست دوم و برداشت شده از دیوار مهربانی است. حتی برخی مدعی هستند که برخی اجناس سرقتی نیز هستند.

در این گزارش ویدئویی که توسط پیج «گیل آرت» منتشر شده  به گوشه ای از معضلات مرکز شهر رشت و تجمع دستفروشان و بساط اجناس دست دوم در خیابان مطهری، که مشکلات زیادی را در این خیابان بوجود آورده است اشاره شده است.

اگرچه فروشندگان لباسهای کهنه فقط جمعه ها در مطهری بساط می کنند، اما دهنه ی خواهرامام در تمام طول هفته بخاطر حضور گروه دیگری از دستفروشان اجناس دست دوم (وسایل منزل، الکتریکی، ساعت، انگشتر، لوازم مکانیکی و …) با شلوغی و نابسامانی مواجه است، بطوریکه هم به کسب و کار مغازه ها لطمه زده، هم سیمای شهر را زشت می کند، این دستفروشان در تمام روزهای هفته بساط اجناس کهنه و دست دوم را کنار خیابان پهن کرده و شبها بخاطر تاریک بودن این محدوده – امکان رفت و آمد برای عابران دشوار می کنند.

علیرغم افزایش جمعیت شهر رشت و ازدیاد بیکاری و محرومیت، مشاغلی همچون دستفروشی در یک دهه اخیر رشد بی سابقه ای داشته است.
حال پرسش از مسئولان کلانشهر رشت این است که چرا بعد از این همه مدت برای حفظ نظم و رفع ترافیک خیابان مطهری و ساماندهی دستفروشان برنامه و ایده اجرایی مشخصی ارائه نمی دهند.

گزارشی از دستفروشان خیابان مطهری رشت

● سد معبر یا حمایت از کسب و کار خُرد
● لباس هایی که از دیوار مهربانی می آیند.
● بعضی دستفروشان وضع مالی خوبی دارند

 

گوینده : عرفان دخت احمدی
تصویر و تدوین : گیل آرت

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.