تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 - 16:27
کد خبر : 123294

متر و معیار صلاحیت چیست؟

شش کاندیدایی که عدم تاییدشان ما را شگفت زده کرد!

شش کاندیدایی که عدم تاییدشان ما را شگفت زده کرد!
به معرفی افرادی پرداختیم که عدم تایید صلاحیت آن‌ها به نوعی شگفتی بود و باید دید ملاک هیات نظارت برای عدم تایید آن‌ها چه مواردی است. 

جارستان: گروه سیاسی| با اعلام کاندیداهای تاییدصلاحیت شده  عدم حضور کاندیداهایی مشهود است که کمتر کسی فکر می‌کرد این افراد نیز با مشکل احراز صلاحیت مواجه شوند.

هرچند هیات نظارت به صورت رسمی دلیل اصلی عدم احراز صلاحیت کاندیداها را اعلام نکرده، اما بیشتر کاندیداها اعلام کرده اند که بر اساس بند ۱، ۲ و ۴ ماده ۳۱ قانون انتخابات با مشکل عدم صلاحیت مواجه شده‌اند. این سه بند به  اعتقاد و التزام عملی به اسلام،  التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه اشاره دارد.

جهت همین به معرفی افرادی پرداختیم که عدم تایید صلاحیت آن‌ها به نوعی شگفتی بود و باید دید ملاک هیات نظارت برای عدم تایید آن‌ها چه مواردی است.

 

سید رضا مطهری

سیدرضا مطهری از روحانیون شاخص استان است که البته جز مسئولیت هایی در سازمان تبلیغات اسلامی پست و مقام چندانی نداشته و بیشتر با سخنرانی در محافل مذهبی  و انقلابی شناخته شده است. وی در انتخابات گذشته نیز حاضر بود و نوزده هزار رای کسب داشت. پس با  مساله عدم حسن شهرت مواجه نیست.

فاطمه شیرزاد

در بیانیه ای که از سوی مادر شهیدان نهی قناد مادر همسر فاطمه شیرزاد منتشر شده نوشته شد است  که به پرونده شیرزاد  عدم التزام عملی به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه خورده است. ممکن است با فاطمه شیرزاد از نظر سیاسی و عقیدتی مرزبندی داشته باشیم، ولی سوال این است که اگر شیرزاد هم چنین حکمی بخورد پس دیگر معیار عملگرایی به انقلاب و ولایت فقیه چیست.

کریم معصومی

معصومی که کاندیدای حوزه انتخابیه فومن و شفت است سابقه معاونت قضایی دادگستری مرکز استان را دارد. به واقع با عدم احراز صلاحیت چنین سابقه‌ای دچار اشکال می‌گردد.

 

محمدصادق حسنی
حسنی از معدود نمایندگان فراکسیون امید مجلس دهم بود که در دوره یازدهم انتخابات تایید شد. و در این دوره با عدم احراز صلاحیت مواجه شده است. این در حالی است که در این چهار سال نه حرفی زده و نه کار سیاسی کرده است. دیگر با این همه سکوت حقش بیشتر از نمایندگان فعلی بود که تاییدصلاحیت گردد!

بهمن کنعانی

رئیس سابق شورای شهر لاهیجان که برای حضور در انتخابات استعفاء داد کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات گذشته شورای لاهیجان بود. این کارمند بازنشسته آموزش و پرورش نزدیکی زیادی با نیروهای اصولگرا داشت.

 

محمود شکری

ردصلاحیت کاندیداهای مطرح تاثیر زیادی در دو دوره پیروزی محمود شکری داشت. حالا ظاهرا نماینده سابق تالش خودش گرفتار همان مساله‌ای شده که زمانی با آن پیروز شده است. وی کاندیدای رسمی اصولگرایان در دو دوره اخیر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.