تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 - 14:37
کد خبر : 122965

درباره استقبال عمومی از رویداد خوراک کشور در رشت؛

وقتی شهرداری رشت کار دولت را در مشارکت مردمی انجام داد!

وقتی شهرداری رشت کار دولت را در مشارکت مردمی انجام داد!
باید در نظر داشت که شهرداری رشت همان اقدامی را کرد که مدتهاست حلقه گمشده مدیریت  دولتی ماست. یعنی همان مشارکت عمومی!

 جارستان: گروه شهری| مراسم بزرگ ترین رویداد خوراک کشور  به مناسبت هفته رشت روز  پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ با حضور مهمانان بین المللی، ملی و  استانی در تالار مرکزی شهر به میزبانی شهرداری رشت برگزار شد.

ولی مهمتر از مهمانان خارجی حضور گسترده شهروندان و استقبال از مراسم بود. می‌توان نقدهای متعددی را به برنامه مذکور وارد کرد، اما باید در نظر داشت که شهرداری رشت همان اقدامی را کرد که مدتهاست حلقه گمشده مدیریت  دولتی ماست؛ یعنی همان مشارکت عمومی! جایی که عمومیت مردم خود را بخشی از برنامه بدانند و نه اینکه رسانه‌های حامی این نوع مشارکت را در بوق و کرنا نمایند!

به واقع خود دولت چقدر تلاش کرده برنامه‌های متعددی را برپا کند و موفق نشده است؟ جالب است همه دولتمردان ارشد استانی در برنامه مذکور غائب بودند، یعنی حتی در حد یک بازدید چند دقیقه‌ای نیز حضور نداشتند و این بدین معنا است که تا چه اندازه خودشان را از عموم جامعه دور کرده‌اند و با انتظارات آن‌ها بیگانه نشان می‌دهند. خود جناب استاندار حتی یک پیام خشک خالی هفته رشت را نیز نداده است و این  در حالی است که شهردار آستراخان روسیه حاضر است پیام ویدئویی در این زمینه دهد و سفیر قزاقستان سخنرانی کند.

گویی مدیران ارشد استانی فقط علاقه مند به سفرهای خارجی هستند و از سیر و سفر فقط تفریحش را یاد گرفته‌اند. در همان روسیه‌ای که استاندار و تیم همراه رفتند در چندین نمایشگاه و رویداد فرهنگی حضور داشتند که به نوعی نشان دهنده مشارکت گسترده روسها  و مسئولانش در مناسبتهای مختلف بود. ولی چیزی که یاد گرفتن غیبت در مهمترین برنامه عمومی شهر رشت بود!

عدم حضور نمایندگان رشت را نیز باید به فال نیک گرفت که در آستانه انتخابات می‌دانند مردم اعتنایی به آن‌ها ندارند. ولی با این حال عجیب است که مهمانان خارجی حضور دارند و نمایندگانی که به اصطلاح منتخب مردم هستند از آن‌ها فاصله گرفته‌اند.

ولی به نظر می‌رسد مناسبتی مثل رویداد خوراک نشان داد که برای استقبال از یک برنامه نباید فقط چشم امید به دیگران داشت. یک فستیوال مطلوب با حضور مردم برگزار می‌شود و این  چیزی است که مدیریت شهری را درگیر مردم می‌کند و بدون شک در طرحهای باقیمانده چون«میثاق» می‌تواند «اعتماد» آن‌ها را جلب کند و این حلقه مفقوده چند سال اخیر مدیریت ماست.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.