تاریخ انتشار : جمعه 8 دی 1402 - 14:41
کد خبر : 122873

پنج نکته درباره نشست خبری شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان؛

چرا «شانا» به جای طلبکاری و لیست جدید درباره نمایندگان فعلی خودش پاسخگو نیست!؟

چرا «شانا» به جای طلبکاری و لیست جدید درباره نمایندگان فعلی خودش پاسخگو نیست!؟
سه نماینده فعلی رشت به اضافه نمایندگان لنگرود، فومن آستانه اشرفیه کاندیدای رسمی شانای گیلان بودند. آیا نباید در مورد آنها توضیح داده شود و اگر قصوری است از مردم عذرخواهی گردد؟

جارستان: گروه سیاسی| روز گذشته نشست خبری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان ( شانا) برگزار شد که در انتخابات دوره گذشته مجلس مهمترین جریان انتخاباتی منتسب به اصولگرایان بود و اکثریت نمایندگان فعلی از جمله سه نماینده رشت را مورد حمایت قرار داد. این شورا چندین گروه اصلی اصولگرا را دور یک پرچم جمع کرده است.

آنچه در مورد این نشست خبری مایه تعجب بود این نکته بود که آقای دبیر شورا به جای پاسخگویی در مورد عملکرد این جریان در انتخابات گذشته باز همان رویه طلبکاری را در پیش گرفته است و به جای دفاع حالا خود را منتقد نمایندگان فعلی نیز نشان می‌دهد.

در مورد این نشست و اظهارات دبیر چند نکته قابل توجه است.

یک. این نشست با حضور دبیر این شورا برگزار شد و رئیس آن حضور نداشت. دوره گذشته هم نشست خبری با حضور سخنگوی  سابق شورا برگزار شد که حالا مدیرکل اداره کار گیلان است. روسای شانا تغییر می‌کنند، ولی از آنها هیچ مصاحبه‌ای منتشر نمی‌شود. ضمن احترام سوال این است  مگر ریاست شورای ائتلاف چه آش دهن سوزی است که خود را از همگان قائم می‌کنند و هیچگاه در رسانه‌ها  حضور ندارند نیستند؟ از رئیس جمهور تا استاندار و فرماندار حاضرند نشست خبری برگزار کنند، آن وقت تشکلی که کارش لیست انتخاباتی است رئیسش از انظار عمومی غائب است.

دو- سه نماینده فعلی رشت به اضافه نمایندگان لنگرود، فومن آستانه اشرفیه کاندیدای رسمی شانای گیلان بودند. آیا نباید در مورد آنها توضیح داده شود و اگر قصوری است از مردم عذرخواهی گردد؟ آیا دبیر شانا با گفتن اینکه این دوره لیست انتخاباتی بر اساس شایسته سالاری است از خود رفع مسئولیت می‌کند؟

سه- آقای دبیر شانای گیلان می‌گوید « برای تمامی داوطلبان تایید صلاحیت شده در هیأت‌های اجرایی شهرستان‌ها پیامکی ارسال نمودیم که چنانچه تمایل به حضور در لیست دارید، وارد سامانه شده و ثبت نام نمائید» تا آنجا که همه می‌دانیم لیست کاندیداها غیررسمی است باید پرسید این لیست شماره تلفن ها از کجا آمده است که به همه پیامک ارسال کرده‌اید. قبلا این سوال از دبیر ستاد انتخابات استان پرسیده شد که وی هرگونه رانت اطلاعاتی را تکذیب کرده است. ولی پیدا کردن شماره تلفن این همه کاندیدا در نوع خود عجیب است. قابل توجه هیات نظارت بر انتخابات استان گیلان!

چهار- باید گفت که دیگر شورای ائتلاف و امثالهم کارایی خودشان را از دست داده‌اند. آن‌ها دیگر لیست اصلی اصولگرایان هم نیستند و وقتی پاسخگوی افکار عمومی نیستند دیگر ارائه لیست ارزش چندانی نیز ندارد. به نظر می‌رسد در انتخابات آتی مجلس اصولگرایان با لیستهای متعدد چون «مبنا» «شریان»، «جبهه پایداری» حضور دارند که لیست مختلفی ارائه می‌دهند. ولی هیچکدام حاضر نیستند از عملکرد نمایندگان مجلس حمایت کنند. برای همین است که مردم به شدت از عملکرد جریانات سیاسی و عدم پایبندی و مسئولیت پذیری آن‌ها انتقاد دارند.

پنج- مجلس یازدهم با اکثریت شانا تشکیل شده که اولویت های اصلیش هیچگاه مسائل اصلی مردم نبوده است.  از طرح صیانت و  لایحه حجاب گرفته تا طرح‌ فرزندآوری  اولویت اصلی این مجلس بوده است. کافی است بررسی شود وقتی این مجلس تشکیل شد تاکنون در تورم و اولویت مسائل توسعه‌ای چه عملکردی داشته اند . آقای دبیر در جایی از نشست می‌گوید «  دلخوش چه گلی به سر مردم صومعه‌سرا زده است که می‌خواهد رشت بیاید» خب البته دلخوش با همه انتقادات واقعا نماینده خیلی بهتری از نمایندگان لیست شانا است. شانا نمایندگانی در رشت دارد که از حرف زدن و تذکر دادن عادی نیز عاجزند.  جواب نقض به ایشان است که نمایندگان فعلی شما چه گلی به سر زده اند که می‌خواهید دوباره لیست دهید!؟

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.