تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1402 - 14:02
کد خبر : 122816

دکتر رضا جمشیدی چناری به درجه مهندس حرفه ای کانادا رسید

دکتر رضا جمشیدی چناری به درجه مهندس حرفه ای کانادا رسید
به تازگی و همزمان با اتمام دوره فوق دکتری، دکتر رضا جمشیدی چناری در کانادا به درجه مهندس حرفه ای رسید.

جارستان: دکتر رضا جمشیدی چناری رئیس اسبق شورای چهارم رشت که در سالهای اخیر برای گذراندن دوره فوق دکتری به کشور کانادا مهاجرت نموده بود به تازگی و همزمان با اتمام این دوره علمی سنگین موفق گردید به درجه مهندس حرفه ای کانادا (Professional Engineer) نیز نائل گردد.

اخذ این درجه که به عنوان یک نماد فنی و علمی معتبر جهت فعالیت مهندسی در سطح کانادا و آمریکا مطرح می باشد منوط به پیش نیازهایی اعم از صلاحیت علمی کافی، سابقه اجرایی بین المللی کافی در زمینه مهندسی و همچنین گذراندن آزمون ملی اخلاق و قانون  است که جمشیدی  موفق به تامین کلیه پیش نیازهای لازم گردیدند (لینک این خبر را در اکانت LinkedIn دکتر رضا جمشیدی چناری ببینید).

 

قابل ذکر است دکتر جمشیدی چناری که هم اکنون مشاور شورای شهر کینگستون کانادا نیز می باشد با بالغ بر ۱۸۰ مقاله معتبر ژورنال و ۱۰۰ مقاله کنفرانسی از رزومه علمی قابل توجهی برخوردار بوده که از جمله ادیتور یکی از معتبرین ژورنالهای ICE نیز میباشند و همزمان داور علمی ده ها ژورنال معتبر در سطح بین المللی است.
وی قبل از این نیز در دانشگاه گیلان و سایر دانشگاه های ایران استاد راهنمای بالغ بر ۱۲۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۱۰ دانشجوی دکتری مهندسی عمران بود که همگی با موفقیت فارغ التحصیل شدند و تعدادی از این فارغ التحصیلان در ایران، کشورهای اروپایی، استرالیا، کانادا و آمریکا مشغول فعالیت حرفه ای می‌باشند.

همچنین یادآوری این نکته نیز خالی از لطف نیست که وی در سال ۹۴ در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه شهرستان رشت کاندیدا شدند و علی رغم تایید توسط هیات اجرایی و شانس بالای رای آوری به دلایلی نامعلوم توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند که در نهایت عطای فعالیت سیاسی در ایران را به لقایش بخشیده و برای فعالیت علمی تراز اول به کشورکانادا مهاجرت کرد.

یکی از آخرین مقالات علمی دکتر جمشیدی چناری به همراه معتبرترین پروفسور مهندسی راه و ساختمان کانادا در چند روز گذشته در ژورنال Computers and Geotechnics که یکی از مهمترین ژورنالهای محاسباتی Q1 در Elsevier می‌باشد چاپ گردید (لینک مقاله). علاوه بر این دکتر جمشیدی به تازگی عضو انجمن ژئوتکنیک کانادا نیز گردیده است و جدیدترین مقاله وی به همراه پروفسور Richard Bathurst در مجله ژتکنیک کانادا (Canadian Geotechnical Journal) آنلاین گردیده است که در ارتباط با یکی از بروزترین فلسفه های طراحی سازه های مهندسی راه و ساختمان می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.