تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 - 10:00
کد خبر : 122681

آزمون هیات نظارت بر انتخابات؛

آیا صلاحیت حسن کربلایی تایید می‌شود!؟

آیا صلاحیت حسن کربلایی تایید می‌شود!؟
حسن کربلایی با  حکم شعبه ۱۲ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان به تحمل ۱۰ ماه حبس و ۲ سال ممنوعیت عضویت و فعالیت در احزاب ، گروه‌ها و دستجات سیاسی یا اجتماعی محکوم شده است.

جارستان: گروه سیاسی| در بین کاندیداهای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه رشت نام حسن کربلایی دبیر حزب موتلفه در استان گیلان به چشم می‌خورد که مدتی پیش خبر محکومیتش در رسانه‌ها منتشر شده است.

بنا به گزارش‌ها وی با  حکم شعبه ۱۲ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان به تحمل ۱۰ ماه حبس و ۲ سال ممنوعیت عضویت و فعالیت در احزاب ، گروه‌ها و دستجات سیاسی یا اجتماعی محکوم شده است. ولی  هیات اجرایی انتخابات در رشت صلاحیت وی را مورد تایید قرار داده است.

 

یکی از رسانه‌ها در دفاع از صلاحیت حسن کربلایی نوشته است «  نوع محکومیت این داوطلب انتخاباتی، از نوع محکومیت درجه ششم است که جزو محکومیت‌های موثر محسوب نشده و اساسا هیچ نوع محرومیت سیاسی اجتماعی در پی ندارد. حتی آن محرومیتی که جداگانه در حکم ایشان قید شده نیز صرفاً مربوط به حضور ایشان در احزاب سیاسی بوده و مانعی برای شرکت در انتخابات نیست.»

با این حال تجربه‌های پیشین نشان می‌‌دهد که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها به چنین احکامی توجه بسیار داشته است. سوال اینجاست که چطور فردی اجازه حضور در احزاب و تشکلهای سیاسی را ندارد و با شکایت از مدیران استان به  اتهام توهین به زندان محکوم شده است، ولی در یکی از ارگان‌های اصلی حکومت می‌تواند فعالیت سیاسی کند! این آزمون مهمی برای هیات نظارت انتخابات گیلان است که در این رابطه به ابراز نظر بپردازد و در صورت تایید صلاحیت کربلایی انتظار این است صلاحیت دیگر کاندیداها نیز تحت تاثیر چنین احکامی قرار نگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.