تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 - 8:44
کد خبر : 122668

همه روسیه را محکوم کردند جزء روزنامه رسمی دولت!

همه روسیه را محکوم کردند جزء روزنامه رسمی دولت!
روزنامه جمهوری اسلامی در این رابطه نوشته است: تأمل‌برانگیز اینست که این خیانت مسکو فقط دو هفته بعد از آنکه پوتین دست رئیس‌جمهور ایران را در کرملین فشرد صورت گرفته است!

جارستان: گروه سیاسی|  بیشتر  رسانه ها و چهره های سیاسی و حقوقی، موضع اخیر روسیه در برابر جزایر سه گانه را محکوم کردند، ولی روزنامه رسمی دولت آن را موضوعی فرعی خواند!

در ششمین اجلاس مجمع همکاری کشور‌های عربی و روسیه در سطح وزیران که روز چهارشنبه گذشته در مراکش برگزار شد، بیانیه‌ای صادر شد که در آن بار دیگر ادعای  امارات در زمینه مالکیت بر جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس تکرار شد و مورد تأیید روسیه هم قرار گرفت.

در این بیانیه اعلام شده روسیه و کشور‌های عربی از راه‌حل‌ها و ابتکارات صلح‌آمیز با هدف حل مناقشه از طریق مذاکرات دوجانبه با دیوان بین‌المللی دادگستری براساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل، حمایت می‌کنند.

 

روزنامه جمهوری اسلامی در این رابطه نوشته است: تأمل‌برانگیز اینست که این خیانت مسکو فقط دو هفته بعد از آنکه پوتین دست رئیس‌جمهور ایران را در کرملین فشرد صورت گرفته است!

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه دولت به توسعه شهرستان بوموسی با محوریت جزایر سه‌گانه مکلف شده است، گفت: روسیه باید مراقب سوءاستفاده غرب از اشتباهاتش باشد.

احمد نادری، نماینده مجلس شورای اسلامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ‌دومین بار است که روس ها گنده تر از دهانشان سخن می گویند و در تمامیت ارضی ایران دخالت می‌کنند. روسیه باید ابتدا پاسخگوی اشغال کریمه و تحمیل جنگ و کشتار مردم اوکراین باشد. خوش خدمتی به اماراتی ها چیزی از موضوع اشغالگری روس ها کم نمی کند. جزایر سه گانه ایرانی است و ایرانی خواهد ماند.

حتی حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان به موضعگیری روسیه در برابر جزایر ایرانی واکنش نشان داد و خواستار عذرخواهی دولت روسیه از ایران شد.

ا
ما روزنامه ایران در اقدامی عجیب  نوشته است مسأله جزایر سه‌گانه ایرانی تنها بندی از بیانیه نشست بررسی راه‌های تقویت همکاری کشورهای عربی و روسیه بود.
 ایران نوشت: بندی از بیانیه پایانی نشست مجمع همکاری کشورهای عربی و روسیه که به پیشنهاد امارات ارائه شده بود، بار دیگر جریان غربگرای داخلی را علیه همکاری‌های راهبردی میان ایران و روسیه فعال کرد.
در حالی که مسأله جزایر سه‌گانه ایرانی تنها بندی از بیانیه نشست بررسی راه‌های تقویت همکاری کشورهای عربی و روسیه بود، رسانه‌های ضدانقلاب از جمله ایران‌اینترنشنال به دنبال القای این بودند که «جزایر سه‌گانه ایرانی» موضوع اصلی نشست اخیر مراکش بوده است!
جریان غربگرای داخلی نیز همسو با رسانه‌های بیگانه تلاش کردند از کل این اتفاق و سانسور کردن متهم ردیف اول این زیاده‌خواهی -یعنی امارات- ضمن تحریک افکار عمومی، روابط راهبردی ایران و روسیه بویژه در حوزه خنثی‌سازی تحریم‌ها را زیر سؤال ببرند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.