تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 9:27
کد خبر : 122456

آیا نوبخت حوزه انتخابیه خود را به رشت تغییر خواهد داد!؟

آیا  نوبخت حوزه انتخابیه خود را به رشت تغییر خواهد داد!؟

جارستان: گروه سیاسی| از محمدباقر نوبخت معاون گیلانی روحانی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به عنوان سرلیست اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس نام برده می‌شود.  وی سابقه چهار دوره حضور در مجلس را دارد و تاکنون شکست نخورده است. البته همه این‌ها در حوزه انتخابیه رشت بوده و در زمانی بوده که مردم در

جارستان: گروه سیاسی| از محمدباقر نوبخت معاون گیلانی روحانی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به عنوان سرلیست اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس نام برده می‌شود.  وی سابقه چهار دوره حضور در مجلس را دارد و تاکنون شکست نخورده است. البته همه این‌ها در حوزه انتخابیه رشت بوده و در زمانی بوده که مردم در انتخابات حضور خیلی پررنگی داشتند. نوبخت حتی در دوره ششم و دوره قدرت اصلاح طلبان هم به عنوان نماینده اول رشت انتخاب شد.

این دوره نوبخت در تهران کاندیدا شده و در این حوزه شانس چندانی برای راهیابی به مجلس ندارد. با این حال شنیده‌ها حاکی از آن است که شاید وی حوزه انتخابیه خود را دوباره به رشت تغییر دهد. همان کاری که یکی مثل محمدرضا باهنر در مجلس هفتم داشت و بعد شکست در انتخابات مجلس ششم از زادگاهش کرمان کاندیدا شد و به مجلس راه یافت.

نوبخت در صورت حضور در رشت شانس بیشتری برای پیروزی دارد، وی در تهران شانس چندانی با لیست اعتدال ندارد. تنها در صورتی‌که اصلاح طلبان با تمام قوت  پا به میدان بیایند و او را در لیست قرار دهند و روی مخالفت با نمایندگان فعلی مانور زیادی دهند احتمال پیروزی دارد که این هم کمی بعید است. در رشت نیز وضعیت مثل سابق نخواهد بود، ولی به هر صورت او دارای یک پایگاه رای نسبی است که می‌تواند او را بالا ببرد. ولی مساله اینجاست که در صورت کاندیداتوری در رشت بار دیگر باید صلاحیت او توسط هیات‌های اجرایی و نظارت مورد بررسی قرار گیرد که در آن صورت بار دیگر در منگنه ردصلاحیت قرار خواهد گرفت.

نوبخت و یار این روزهایش جعفرزاده تلاش دارند یک تیم دو نفره  را تشکیل دهند و نیم نگاهی به رشت دارند تا معادلات انتخابات را برهم بزنند. شانس جعفرزاده برای تایید صلاحیت به اندازه نوبخت نیست، ولی هر دو در صورت تایید صلاحیت شانس زیادی برای پیروزی دارند. آنچه این دو را تایید می‌کند باور به این نکته است که هر دو قابلیت پایگاه رای دارند و می‌توانند تعدادی بیشتری را به صندوقهای رای بکشانند. بسیاری معتقدند در این دوره نسبت به دوره گذشته شورای نگهبان سخت گیری کمتری خواهد داشت و این می‌تواند شانس امثال نوبخت را برای حضور در مجلس بیشتر کند. برخی افراد بدبین نیز معتقدند حضور نوبخت ممکن است تنها در حوزه انتخابیه تهران مورد تایید قرار بگیرد و در جایی مثل رشت که شانس بیشتری دارد شاهد ردصلاحیتش خواهیم بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.