تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 9:12
کد خبر : 122397

درباره محکومیت یک خبرنگار صومعه‌سرایی به 8 ماه حبس؛

آقای دلخوش چرا از نمایندگان مجلس و رقبای انتخاباتی شکایت نکردید!؟

آقای دلخوش چرا از نمایندگان مجلس و رقبای انتخاباتی شکایت نکردید!؟
رقبای انتخاباتی آقای دلخوش هم بارها همین صحبت‌ها را مطرح کردند و جالب است در زمان انتخابات آقای دلخوش گفته است که برای خاطر شهرم از آن گذشته‌ام.

جارستان: سامان بدر| در خبرها آمده است  محمد میرقاسم زاده ،خبرنگار صومعه سرا نیوز با شکایت کاظم دلخوش ،به اتهام نشراکاذیب و تشویش اذهان عمومی به تحمل هشت ماه حبس تعزیری و دوسال ممنوعیت از فعالیت رسانه ای محکوم گردیده است.

نگارنده آشنایی با خبرنگار محکوم شده ندارد، البته رسانه مورد نظر را گاهی دنبال کرده که یک کانال تلگرامی است.  این نکته نیز گفتنی است این که تنها در مورد برخی شخصیت‌های خاص صحبت کنیم و بقیه را تطهیر کنیم چندان کار درستی نیست. ولی مساله امروز در مورد این محکومیت است و نه درستی یا غلط تیترها و نوشته‌های آن رسانه!

آنچه مایه تعجب است رفتار دوگانه نماینده صومعه سرا درباره دیگر اتهام زنندگان به خودش است. بدتر از اینها را نمایندگان مجلس در زمان تصویب اعتبارنامه  درباره خود ایشان مطرح کردند. رقبای انتخاباتی آقای دلخوش هم بارها همین صحبت‌ها را مطرح کردند و جالب است در زمان انتخابات آقای دلخوش گفته است که برای خاطر شهرم از آن گذشته‌ام.

رقیب انتخاباتی دلخوش در دوره گذشته محمدنقی رنجبر چوبه پسر نماینده ادوار صومعه سرا بود که یک قاضی دادگستری است. آقای دلخوش در جایی می‌گوید «این آقا بدتر از پدرش دارد شروع می‌کند. روز اولی که ما در دادگستری جلسه داشتیم من گفتم می‌خواهم حرمت مردم در ایبن شهر حفظ شود. آن آقا گفت در این شهر دزدی زیاد شده و از این پرت و پلاها که معلوم نیست این آقا می‌خواهد نماینده شود و یا دزد را بگیرد»

پس آقای دلخوش  از کسی که وی را به دزدی متهم کرده در دادگاه شکایت نکرده است. شاید چون آن کاندیدا خودش اهل حقوق و قضا بوده است. از پدر آن کاندیدا  و مرحوم خصوصی ثانی گرفته قاسم رمضانپور و دیگر کاندیداها هم ادعاهای زیادی را علیه آقای دلخوش مطرح کردند، اما هیچکدام منجر به شکایت نشد. تنها کسی که ظاهرا حریف بودند همین خبرنگار جوان بود.

 

یادمان است در زمان تصویب اعتبارنامه  دلخوش در مجلس یازدهم  یکی از نمایندگان  تهران گفته بود « که فساد آقای کاظم دلخوش، نماینده صومعه‌سرا شبکه‌ای نبوده است و پس از جلسه با ایشان بنا شد پول حاصل از این فساد به بیت‌المال برگردانده شود» ولی بازهم خبری از شکایت نشد. در مجلس یازدهم اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران،  کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا مورد بررسی جدی قرار گرفت.  شورای نگهبان به استعلام صورت گرفته از سوی شعب مدارک و مستندات معترضین به اعتبارنامه  آقای دلخوش اعلام کرد که این موضوع پیش از این در شورای نگهبان مورد بررسی قرار نگرفته‌اند. جالب است شورای نگهبان در بیانیه دیگری اعلام کرد که مدارک و مستندات معترضین درباره اعتبارنامه آقای تاجگردون منتخب گچساران پیش از این در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته است.

با این وجود نمایندگان مجلس اعتبارنامه تاجگردون را رد کردند و دلخوش تایید شد. ولی اتهام فساد با آقای دلخوش از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد و ظاهرا هیچگاه شکایتی نیز اجرا نشد و مشخص نشد منظور از « فساد غیرشبکه‌ای و وعده بازگرداندن پول حاصل از فساد» به کجا رسید!

با این وصف اگر همان اتهاماتی که به قول شورای نگهبان در زمان انتخابات گذشته به دست شورا نرسیده بود و در این دوره مورد بررسی قرار گیرد و آقای دلخوش ردصلاحیت گردد ، آیا ایشان از شورای نگهبان هم شکایت خواهد کرد و یا فکر می‌کند با محکوم کردن یک خبرنگار کوه قاف را فتح کرده است!؟ این یک بام و دوهوای جناب نماینده نشان می‌دهد که وی هیچ کاری با افرادی ندارد که صاحب مقام و منزلتی هستند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.