تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1402 - 19:10
کد خبر : 122050

درباره گزارش خبرگزاری فارس؛

ظاهرا فقط وزیر سابق جهاد کشاورزی حرف گوش‌کن نبود!

ظاهرا فقط وزیر سابق جهاد کشاورزی حرف گوش‌کن نبود!
در مطلب فارس تنها از وزیر سابق جهاد کشاورزی گلایه شده که به نامه رئیس بانک مرکزی بی توجهی کرده است.ولی بیشتر این واردات قبل از آن افتاده بود.

جارستان: خبرگزاری فارس شاخص‌ترین رسانه حامی دولت سیزدهم، هرچند بازهم فساد چند میلیارد دلاری اخیر چای دبش را به گردن دولت قبلی انداخته اما این بار سعی کرده نقش وزیر سابق جهاد کشاورزی را نیز پررنگ کند و از دیگر مدیران ارشد دولت سیزدهم در این پرونده حمایت کند.

به نقل از اعتبار، فارس نوشته است : «پرونده ۳٫۳۷ میلیارد دلاری چای» را شاید امروز شاهد نبودیم، اگر وزیر سابق جهاد کشاورزی به هشدار بانک مرکزی نسبت به توقف ثبت سفارش چای توجه می‌کرد، همان روزها دفتر معاون اول رئیس جمهور هم دستور جدی‌ رسیدگی درباره ثبت سفارش‌های بی‌مورد، داده بود.

 

 

اشاره فارس به نامه محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی است که در ۲۲ دی ماه به وزیر کشاورزی نوشته است. فرزین در نامه‌ای به جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی وقت، نوشت که با وجود افزایش چند برابری تامین ارز، همچنان شاهد ثبت سفارش و درخواست تخصیص ارز جدید برای این کالا هستیم، بنابراین لازم است در اسرع وقت نسبت به «توقف صدور ثبت سفارش چای و تعلیق ثبت سفارش های انجام شده» اقدام کنید.

 

 

گفتنی است فرزین اوایل دی ماه سال گذشته به ریاست بانک مرکزی رسید و جایگزین صالح آبادی شد. با این حال خبرگزاری فارس هیچ اشاره‌ای به نقش احتمالی رئیس پیشین بانک مرکزی نداشت. صالح آبادی در حال حاضر سفیر ایران در کشور قطر است.

فارس تایید کرده است که بهمن سال گذشته ‌فعالان اقتصادی‌ به ثبت سفارش ۲٫۵ برابری چای توسط یک نفر خاص و به هم ریختن بازار چای‌ گلایه کرده بودند.

 

 

بعد از آن محمد مخبر در نامه‌ای به سردار یزدی رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی درخواست «رسیدگی جدی» کرد.

درباره گزارش فارس چند مطلب گفتنی است

در نامه فعالان اقتصادی چای به واردات بی رویه در سال ۱۴۰۱ اشاره شده است و نه قبل آن!

در مطلب فارس تنها از وزیر کشاورزی گلایه شده که به نامه رئیس جدید بانک مرکزی بی توجهی کرده است. در حالی که بیشتر این واردات قبل از آن نامه اتفاق افتاده بود.

فارس می‌گوید مدیران متخلف از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت، گمرک، سازمان استاندارد و بعضی از بانک‌ها به دادسرای ویژه جرائم اقتصادی روانه شده‌اند. اما سطح آنها را معرفی نمی‌کند.

عمده مشکل ارز چند نرخی معرفی می‌شود و به هیچ عنوان اشاره نمی‌کند که شرکت متهم عامل واردات بی رویه چای بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.