تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1402 - 10:31
کد خبر : 122014

به دنبال انتقال به منابع طبیعی؛

قرارداد واگذاری تالاب عینک به شهرداری رشت باطل خواهد شد!؟

قرارداد واگذاری تالاب عینک به شهرداری رشت باطل خواهد شد!؟
به دنبال این خبر موجی از نگرانی ایجاد شده که اقدامات اولیه زیرساختی شهرداری رشت بعد از واگذاری ده ساله تالاب از آب منطقه‌ای به شهرداری رشت به کجا خواهد رسید. 

جارستان: گروه شهری| سازمان ثبت‌ اسناد و املاک گیلان، مالکیت تالاب عینک  را بر اساس مستندات موجود به نام منابع طبیعی ثبت کرده است.

به دنبال این خبر موجی از نگرانی ایجاد شده که اقدامات اولیه زیرساختی شهرداری رشت بعد از واگذاری ده ساله تالاب از آب منطقه‌ای به شهرداری رشت به کجا خواهد رسید.

اسفند سال گذشته  در جلسه‌ای که با  امضای  سرپرست وقت شهرداری رشت و مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان قرارداد واگذاری تالاب عینک به شهرداری به انجام رسید.

با این حال همان زمان اعلام شد که این قرارداد طی تعامل با شورای حفظ بیت المال و توافق با سازمان منابع طبیعی استان صورت گرفته است.

بعد از واگذاری موقت تالاب به شهرداری رشت، از ماه های پیش لایروبی تالاب آغاز شده بود و قرار بود صدور فراخوان سرمایه گذاری برای مسیرهای گردشگری انجام شود.

گفتنی است طبق ماده ۱۰ قانون زمین شهری از تاریخ تصویب قانون اراضی شهری مصوب ۱۳۶۰ کلیه زمینهای متعلق به وزارتخانه‌ها و نیروهای مسلح و موسسات دولتی و بانکها و سازمانهای وابسته به دولت و موسساتی که شمول حکم مستلزم ذکر نام است و کلیه بنیادها و نهادهای انقلابی در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی ( راه و شهرسازی فعلی) قرار می‌گیرد.

با این وجود حالا نه تنها منابع طبیعی بلکه راه و شهرسازی هم در امر زمینهای تالاب عینک مدعی است. این‌که چه کسی برای آن قرار است هزینه کند، در هاله ابهام قرار دارد.

بسیاری معتقدند این تالاب زیبا درون شهری ظرفیت گردشگری قدرتمندی دارد که بیشتر از استخر لاهیجان می‌تواند در جذب گردشگران فعالیت کند.  ایجاد سازه‌های شناور در تالاب باعث چند برابر شدن زیبایی آن و فعال ساختن استعدادهای بالقوه توریستی در تالاب عینک می‌شود که گوشه‌ای از آن‌ها فعالیت‌های تفریحی چون ماهیگیری، قایقرانی، رستوران‌های شناور و … است. این طرحی است که ظاهرا شهرداری رشت دنبال آن است. با این حال بوروکراسی اداری و عدم توجه به آن مشکلات زیادی را ایجاد کرده است که تاکنون ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.