تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 - 9:31
کد خبر : 121836

بازخوانی قوانین مجلس برای نماینده آستانه اشرفیه؛

طرح سوال از معاون رئیس جمهور در کجای قانون آمده است!؟

طرح سوال از معاون رئیس جمهور در کجای قانون آمده است!؟
با وجود این که مجلس روزهای پایانی خود را می‌گذراند هنوز باید یک دوره آموزشی برای بیشتر نمایندگان گذاشته شود.

جارستان: سرویس سیاسی| ابراهیم نجفی نماینده آستانه اشرفیه از طرح سؤال مجلس از رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه به دلیل عدم رعایت خرید تضمینی برنج خبر داده است.

این در حالی است که طرح سوال و استیضاح مجلس مخصوص رئیس جمهور و وزرا است و معاونان رئیس جمهور جایی در طرح سوال نمایندگان ندارند.

با وجود این که مجلس روزهای پایانی خود را می‌گذراند هنوز باید یک دوره آموزشی برای بیشتر نمایندگان گذاشته شود. پیش از این در مصوبه افزایش سن بازنشستگی برخی نمایندگان تایید کردند که نمی‌دانستند به چه رای دادند و از اصل موضوع آگاهی نداشتند.

حالا هم طرح سوال از رئیس سازمان برنامه و بودجه که نشان می‌دهد یک حرف تبلیغاتی است تا اجرایی!

نماینده آستانه اشرفیه می‌گوید: : نمایندگان از پاسخ مسئولان امر در خصوص واردات برنج و عدم خریداری برنج باقی‌مانده در دست کشاورزان قانع نشده و در همین راستا شخصاً از رئیس سازمان برنامه‌وبودجه طرح سؤال براساس ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی کرده و ۶۰ نماینده هم زیر این نامه را امضا کردند.

در ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی آمده است« هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد. بر این اساس، کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده ‌روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهار نظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.»

همان طور که آئین نامه صراحت دارد در اینجا حرفی از طرح سوال نیست. شاید منظور این است که نمایندگان از رئیس سازمان برنامه و بودجه شکایت کردند که در این رابطه حرفی به میان آورده نشده است. هرچه است وقتی نماینده نمی‌داند طرح سوال چیست  و ماده ۲۳۴ به چه اشاره دارد چگونه می‌خواهند حق کشاورزان گیلانی را بگیرند!؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.